Elever fra DSB hygger sig og griner

Ikon: Lokation Taastrup og mulighed for hjemmearbejde

Service Delivery Manager til signalsystemer på førerløse S-tog

Ikon: Pil

Forestil dig en rolle, hvor du

  • skaber gode relationer og serviceleverancer som bindeled mellem interne teams og eksterne leverandører.
  • tager ansvar for servicekataloger, processtyring og forbedringer med direkte betydning for kollektiv transport og kritisk infrastruktur.

Vi søger en Service Delivery Manager, som vil være med til at opbygge vores nye afdeling, IT Signalling, som skal sikre driften af signalsystemer og overgangen til en fuldautomatisk og førerløs S-bane.

Læs evt. mere om S-tog i fremtiden | Fuldt automatisk og førerløs | DSB.

Velkommen til IT Signalling på fremtidens S-bane

Afdelingen skal sikre en optimal drift af signalsystemerne, når ansvaret overgår fra Banedanmark til DSB i 2027 sammen med fremtidens S-bane. Det betyder, at vi skal etablere og udvikle processer og samtidig skabe en solid ramme for fremtidige ændringer og opgraderinger.

I perioden frem mod 2027 vil afdelingen vokse til 10-12 medarbejdere, og du vil indgå som en nøgleperson i både opbygning og efterfølgende drift.

Dit arbejdssted vil være Telegade 2, Høje Taastrup, hvor vi sammen arbejder for at gennemføre den kommende tids store forandringer.

At få lov opbygge en afdeling, der skal sikre driften af fremtidens signalsystemer, er en spændende og meningsfuld opgave som på sigt vil føre til en endnu bedre S-bane.

fortæller Christian, som er leder for afdelingen

Hvad går jobbet ud på?

Som Service Delivery Manager sikrer du, at vores services lever op til behovene i organisationen og overholder aftalte serviceniveauer. Du arbejder ud fra afdelingens servicekatalog og har fokus på implementering, understøttelse og løbende forbedringer.

Du vil være i tæt dialog med både interne og eksterne samarbejdspartnere og have ansvar for, at vi får det optimale udbytte og prioriterer bedst muligt.

En typisk arbejdsdag kender vi ikke, da rollen er ny. Vi forestiller os, at den starter med et morgenmøde, hvor vi gennemgår status på igangværende forespørgsler og services, koordinerer løsninger og tager fat på eventuelle forhindringer.

Senere på dagen mødes du med en leverandør for at følge op på, at aftaler i servicekataloget overholdes, og at de nødvendige forbedringer implementeres.

Efter frokost indgår du i håndteringen af service requests fra organisationen: du undersøger henvendelserne, prioriterer opgaver og følger op sammen med dine kolleger.

Inden dagen slutter, opdaterer du servicekataloget baseret på nye behov eller ændringer i organisationen.

Andre opgaver vil blandt andet være at

  • Vedligeholde og forbedre serviceaftaler med samarbejdspartnere.
  • Overvåge og rapportere på serviceniveauer.

Er det dig, vi leder efter?

Vi søger en person, der bliver motiveret af at føre forandringer ud i livet, og som ønsker at bidrage til den transformation, som DSB står midt i. Samtidig finder du det spændende at arbejde med jernbanesignalsystemer.

Du arbejder med en klar plan og et fast greb om opfølgning. Du håndterer mange interessenter fra drift, udvikling, leverandører og forretning, og du arbejder professionelt, også når der er travlt.

Du får folk på tværs af fag og niveauer til at spille sammen. Du gør mål og roller tydelige og sikrer fremdrift.

Vi forestiller os, at du har følgende baggrund

  • Erfaring fra en lignende rolle inden for IT Service Management i en større organisation
  • Indsigt i at arbejde med komplekse tekniske systemer
  • Erfaring med at arbejde ud fra ITIL-rammeværk
  • Taler og skriver dansk og engelsk på professionelt niveau
  • En analytisk tilgang opnået gennem en videregående uddannelse

Hvad tilbyder DSB?

  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem

Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.

Søg nu

Ansøgningsfristen er d. 27. oktober 2025.

Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at søge.

Du søger ved at besvare nogle spørgsmål og derefter uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og eventuelle eksamenspapirer.

Spørgsmål? Ring til Christian Walsted Sweeney på tlf. 2468 3172 – dog ikke 14. til 17. oktober.

Rekrutteringsprocessen

Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.

Arbejdssted: Telegade 2, 2630 Taastrup

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Muligt

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

Medarbejdere fra DSB sidder i møde Medarbejdere fra DSB sidder i møde
vindelig medarbejder fra DSB smiler til kameraet

Vælg et arbejde, der udvikler dig og fremtidens klimavenlige transport

Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.

Kvindelig medarbejder fra DSB smiler til kameraet
Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
Ikon: Citationstegn

Vi løfter i flok og finder altid plads til faglig sparring. Her er højt til loftet, og man har altid lov til at udtrykke sin begejstring over et stykke vellykket arbejde

- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst

DSB er meget mere, end du måske tror

Ikon: To mennesker

6500+

Vi arbejder i hele landet

Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.

Ikon: Jordkloden

88

Vi favner alle

Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.

Ikon: Tog

0,5 mio

Vi gør en forskel hver dag

Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.