Kunne du tænke dig et fleksibelt studiejob, hvor dine arbejdsopgaver formes efter dine faglige interesser?
Forestil dig at kvalitetssikre projektdokumentation, koordinere leverancer og optimere processer – alt sammen mens du udvikler dine færdigheder!
Bliv en del af vores team, hvor du får erfaring med alt fra SharePoint-support til eventkoordinering og governance.
I Nye Tog får du mulighed for at støtte nogle af Danmarks mest spændende og komplekse projekter inden for kollektiv trafik.
Med fleksible arbejdstider og opgaver, der kan tilpasses dine interesser, tilbyder vi dig en unik chance for at udvikle dine færdigheder inden for projektledelse og procesoptimering.
Vi søger to studentermedhjælpere til rollen som Junior Project Consultants. Her bliver du en del af et team, der arbejder med at levere effektiv projektsupport til nogle af Danmarks største og mest spændende projekter.
I Nye Tog er vi i gang med at forme fremtidens kollektive trafik. Vi har allerede taget store skridt med at indkøbe miljøvenlige el-togsæt og ellokomotiver samt bygge moderne værksteder.
Opgaverne er komplekse og kræver overblik, men de giver også mulighed for læring og udvikling – og du bliver en del af en vigtig indsats for bæredygtig transport i Danmark.
Hos DSB vil du finde et team af dygtige kollegaer, der hver dag står klar til at hjælpe og støtte dig, og du vil opleve muligheden for selvstændig opgavehåndtering.
Samtidig giver arbejdet på projektet et en unik indsigt i områder uden for dit eget fagområde, hvilket både kan styrke dine evner inden for tværfagligt samarbejde, men også bare er med til at gøre arbejdsdagen varieret og interessant
Vi forestiller os, at du arbejder ca. 10-15 timer ugentligt. Vi planlægger din arbejdstid sammen og tager hensyn til dine eksamensperioder m.m.
Som juniorkonsulent i vores Project Management Office (PMO) vil du få en alsidig rolle, hvor du understøtter kollegaer og bidrager til en række forskellige opgaver. Fra kvalitetssikring af projektdokumentation til koordinering af leverancer – vi sørger for, at dine opgaver bliver spændende og lærerige.
En typisk arbejdsdag
Din dag kan starte med at hjælpe en kollega med SharePoint og kvalitetssikre dokumentation til et projekt. Efter frokost kan du have fokus på at overvåge automatiske flows eller opdatere adgangsrettigheder i vores systemer. Inden dagen slutter, kan du forberede en præsentation i PowerPoint eller booke møder til kommende projekter.
Dine opgaver
Vi er åbne for at tilpasse opgaverne efter dine faglige interesser, og der vil være mulighed for at arbejde med governance, interessenthåndtering og projektledelse, hvis det motiverer dig.
Det er vigtigt, at du er nysgerrig på nye perspektiver og løsninger. Det er helt okay at stille spørgsmål ved det eksisterende og afprøve nye metoder.
Desuden er du klar til at samarbejde og indgå i tværfaglige sammenhænge.
Vi søger dig, som er i begyndelsen af din videregående uddannelse – gerne på bachelorniveau - og ønsker at kombinere din teoretiske viden med praktiske opgaver.
Vi lægger vægt på, at du har lyst til at hjælpe andre og trives med både selvstændige opgaver og samarbejde. Du har det godt med at have flere opgaver i gang på samme tid og tager dig tid til at sikre, at tingene bliver gjort ordentligt.
Du har følgende faglige kvalifikationer
Alle vores studerende, praktikanter og nyuddannede kan blive en del af vores Young Professionals’ Network - et internt netværk, som medlemmerne selv varetager med støtte fra HR.
Det er her, I mødes til socialt samvær, forretningsmæssige input og faglige diskussioner.
Du kan se frem til
Læs mere om vores personalegoder og DSB som arbejdsplads.
For at komme i betragtning til stillingen skal du være studieaktiv og indskrevet på et universitet.
Ansøgningsfristen er d. 13. oktober 2025.
Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 43, og 2. samtaler i uge 44, men søg gerne allerede i dag.
Upload cv, ansøgning (evt. som en kort video) og studiedokumentation eller karakterudskrift.
Spørgsmål? Ring til Christina Meinert Damgaard på tlf. 24 68 60 50.
Hvis du går hele vejen, kan du forvente 1-2 samtaler - evt. med en faglig case til en af samtalerne.
Arbejdssted: Telegade 2, 2630 Taastrup
Ansættelsestype: Studiejob
Hjemmearbejde: Muligt
Ugentlig arbejdstid: Deltid (10–15 timer)
Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.
- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
6500+
Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.
88
Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.
0,5 mio
Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.