Elever fra DSB hygger sig og griner

Ikon: Lokation Taastrup og mulighed for hjemmearbejde

Juniorkonsulent til Project Management Office (PMO) (Studerende)

Ikon: Pil

Kunne du tænke dig et fleksibelt studiejob, hvor dine arbejdsopgaver formes efter dine faglige interesser?

Forestil dig at kvalitetssikre projektdokumentation, koordinere leverancer og optimere processer – alt sammen mens du udvikler dine færdigheder!

Bliv en del af vores team, hvor du får erfaring med alt fra SharePoint-support til eventkoordinering og governance.

Start din karriere hos os

I Nye Tog får du mulighed for at støtte nogle af Danmarks mest spændende og komplekse projekter inden for kollektiv trafik.

Med fleksible arbejdstider og opgaver, der kan tilpasses dine interesser, tilbyder vi dig en unik chance for at udvikle dine færdigheder inden for projektledelse og procesoptimering.

Mød dit nye team i Nye Tog

Vi søger to studentermedhjælpere til rollen som Junior Project Consultants. Her bliver du en del af et team, der arbejder med at levere effektiv projektsupport til nogle af Danmarks største og mest spændende projekter.

I Nye Tog er vi i gang med at forme fremtidens kollektive trafik. Vi har allerede taget store skridt med at indkøbe miljøvenlige el-togsæt og ellokomotiver samt bygge moderne værksteder.

Opgaverne er komplekse og kræver overblik, men de giver også mulighed for læring og udvikling – og du bliver en del af en vigtig indsats for bæredygtig transport i Danmark.

Hos DSB vil du finde et team af dygtige kollegaer, der hver dag står klar til at hjælpe og støtte dig, og du vil opleve muligheden for selvstændig opgavehåndtering.

Samtidig giver arbejdet på projektet et en unik indsigt i områder uden for dit eget fagområde, hvilket både kan styrke dine evner inden for tværfagligt samarbejde, men også bare er med til at gøre arbejdsdagen varieret og interessant

fortæller Maya Ougaard, Studentermedhjælper, PMO Consultants

Hvad skal du lave?

Vi forestiller os, at du arbejder ca. 10-15 timer ugentligt. Vi planlægger din arbejdstid sammen og tager hensyn til dine eksamensperioder m.m.

Som juniorkonsulent i vores Project Management Office (PMO) vil du få en alsidig rolle, hvor du understøtter kollegaer og bidrager til en række forskellige opgaver. Fra kvalitetssikring af projektdokumentation til koordinering af leverancer – vi sørger for, at dine opgaver bliver spændende og lærerige.

En typisk arbejdsdag

Din dag kan starte med at hjælpe en kollega med SharePoint og kvalitetssikre dokumentation til et projekt. Efter frokost kan du have fokus på at overvåge automatiske flows eller opdatere adgangsrettigheder i vores systemer. Inden dagen slutter, kan du forberede en præsentation i PowerPoint eller booke møder til kommende projekter.

Dine opgaver

  • Supportere kollegaer i brugen af SharePoint og kvalitetssikre projektdokumentation
  • Koordinere og følge op på dokumentationsleverancer og optimere processer
  • Administrere brugeradgange og overvåge automatiske flows
  • Håndtere on- og offboarding af kollegaer samt praktiske opgaver
  • Udarbejde præsentationer, eventkoordinere og varetage indkøb og rekvisitioner

Vi er åbne for at tilpasse opgaverne efter dine faglige interesser, og der vil være mulighed for at arbejde med governance, interessenthåndtering og projektledelse, hvis det motiverer dig.

Hvem er du?

Det er vigtigt, at du er nysgerrig på nye perspektiver og løsninger. Det er helt okay at stille spørgsmål ved det eksisterende og afprøve nye metoder.

Desuden er du klar til at samarbejde og indgå i tværfaglige sammenhænge.

Vi søger dig, som er i begyndelsen af din videregående uddannelse – gerne på bachelorniveau - og ønsker at kombinere din teoretiske viden med praktiske opgaver.

Vi lægger vægt på, at du har lyst til at hjælpe andre og trives med både selvstændige opgaver og samarbejde. Du har det godt med at have flere opgaver i gang på samme tid og tager dig tid til at sikre, at tingene bliver gjort ordentligt.

Du har følgende faglige kvalifikationer

  • Behersker dansk og engelsk i skrift og tale
  • Har evnen til at sætte dig ind i IT-systemer (kendskab til SharePoint er en bonus, men ikke et krav)
  • Er dygtig til at videreformidle din viden på en letforståelig måde

Hvad tilbyder DSB?

Alle vores studerende, praktikanter og nyuddannede kan blive en del af vores Young Professionals’ Network - et internt netværk, som medlemmerne selv varetager med støtte fra HR.

Det er her, I mødes til socialt samvær, forretningsmæssige input og faglige diskussioner.

Du kan se frem til

  • Udvikling af dine evner og færdigheder
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde
  • Gratis transport med DSB
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Ansættelse efter gældende overenskomst og mulighed for sundhedsforsikring

Læs mere om vores personalegoder og DSB som arbejdsplads.

Søg nu

For at komme i betragtning til stillingen skal du være studieaktiv og indskrevet på et universitet.

Ansøgningsfristen er d. 13. oktober 2025.

Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 43, og 2. samtaler i uge 44, men søg gerne allerede i dag.
Upload cv, ansøgning (evt. som en kort video) og studiedokumentation eller karakterudskrift.

Spørgsmål? Ring til Christina Meinert Damgaard på tlf. 24 68 60 50.

Rekrutteringsprocessen

Hvis du går hele vejen, kan du forvente 1-2 samtaler - evt. med en faglig case til en af samtalerne.

Arbejdssted: Telegade 2, 2630 Taastrup

Ansættelsestype: Studiejob

Hjemmearbejde: Muligt

Ugentlig arbejdstid: Deltid (10–15 timer)

Medarbejdere fra DSB sidder i møde Medarbejdere fra DSB sidder i møde
vindelig medarbejder fra DSB smiler til kameraet

Vælg et arbejde, der udvikler dig og fremtidens klimavenlige transport

Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.

Kvindelig medarbejder fra DSB smiler til kameraet
Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
Ikon: Citationstegn

Vi løfter i flok og finder altid plads til faglig sparring. Her er højt til loftet, og man har altid lov til at udtrykke sin begejstring over et stykke vellykket arbejde

- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst

DSB er meget mere, end du måske tror

Ikon: To mennesker

6500+

Vi arbejder i hele landet

Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.

Ikon: Jordkloden

88

Vi favner alle

Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.

Ikon: Tog

0,5 mio

Vi gør en forskel hver dag

Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.