Maia der arbejder hos hos Alm. Brand Group kigger ud mod kameraet i et kontorlandskab.

Seniorkonsulent til Alm. Brand Foreningen 1792

København V og mulighed for hjemmearbejde

Har du samarbejdet med civilsamfund, kommuner og fonde? Har du erfaring med bestyrelsesbetjening, sagsbehandling og facilitering af samarbejder? Er du god til at se udviklingsmuligheder og bygge bro mellem aktører? Er du også fagligt optaget af børns og unges trivsel? Så læs gerne videre.

Om os

Alm. Brand Foreningen 1792 har ca. 800.000 medlemmer, som er kunderne i Alm. Brand Group. Foreningen ejer i dag ca. 47 % af aktierne i det børsnoterede Alm. Brand A/S. Foreningens hovedformål er at være aktiv ejer af Alm. Brand Group og har inden for de senere år valgt at anvende en del af overskuddet til almennyttige uddelinger til gavn for børns og unges trivsel og fællesskaber på almenområdet. Vi støtter både nye projekter og langsigtede indsatser, og arbejder for at fremme vidensdeling og samarbejde mellem aktører.

Stillingen som seniorkonsulent indgår i vores uddelingsteam på tre personer, som er en del af foreningens sekretariat med i alt ni ansatte. Vi arbejder tæt sammen i en uformel og ambitiøs kultur, hvor ideudvikling, kvalitetsbevidsthed og overholdelse af administrative krav går hånd i hånd.

Opgaver og rolle

Vi søger en struktureret og iderig seniorkonsulent til vores uddelingsteam, der har erfaringer med betjening af bestyrelse i uddelende forening/fond eller politisk ledelse i f.eks. kommune eller ministerium. Vores nye kollega bliver en nøgleperson i arbejdet med at udvikle, modne og administrere foreningens uddelinger, designe målstyring og evalueringer samt planlægge og facilitere tværgående samarbejder.

I samspil med uddelingsteamet får du ansvar for en bred vifte af opgaver:

  • Bestyrelsesbetjening i form af skriftlige indstillinger og bidrag til strategiske oplæg
  • Vejledning af ansøgere og sparring på igangværende bevillinger
  • Analyse og vurdering af ansøgninger, effektmål og budgetter
  • Afvikling af statusmøder, dialoger om udvikling og vurdering af målopfyldelse
  • Udvikling af evalueringsformater, opfølgning og ekstern vidensdeling
  • Facilitering og planlægning af netværksmøder og arrangementer
  • Virke som udadvendt brobygger på tværs af relevante aktører
  • Deltage kompetent i sekretariatets løbende optimering af uddelingsområdet
  • Aktiv deltagelse i møder og workshops med bred vifte af samarbejdspartnere
  • Andre interne og eksterne opgaver tilpasset vores løbende udvikling.

Personlige og faglige kompetencer

Du skal have erfaringer med forskellige funktioner, som gør dig i stand til at rådgive og samarbejde med både små, frivillige foreninger og store, etablerede organisationer, kommuner og andre aktører på lederniveau. Det er vigtigt, at du kan samarbejde med vores ansøgere og bevillingsmodtagere på en respektfuld og lyttende måde, og at du forstår balancen mellem ideudviklende medspil og kritisk feedback i dialog og projektstyring.

Vi forestiller os, at du har en akademisk uddannelse i samfundsfag eller humaniora med solid erfaring som for eksempel projektleder, ansat i kommune/ministerium, konsulent, analytiker eller fondsrådgiver. Det er en stor fordel, hvis du har fagligt kendskab til fondsverdenen, børne- og ungeområdet, civilsamfundet, kommuner og/eller den finansielle sektor.

Du skal have en grundlæggende strategisk tankegang, være både selvstændig og en holdspiller, og have kompetencer til hurtigt sætte dig ind i komplekse sammenhænge. Du skal samtidigt være administrativ stærk og trives med at hoppe fra konkrete skriveopgaver til strategiske drøftelser om f.eks. Trivselskommissionens anbefalinger til at facilitere en workshop med andre fonde, forstå en forandringsteori eller give en ansøger feedback på et budget.

Vi vægter relationelle kompetencer, kreativitet, personlig gennemslagskraft, integritet og gode kommunikationsevner. Du skal gerne være personligt robust, udadvendt og klar på at indgå i en ny ambitiøs organisation, hvor hverdagen både er struktureret og afvekslende. Sidst men ikke mindst er det vigtigt, at du er glad for at samarbejde med andre og er løsningsorienteret i alle jobbets sammenhænge.

Vi tilbyder

  • En vigtig rolle i en uddelende forening, som gerne vil gøre en forskel inden for vores mærkesag
  • Gode muligheder for faglig sparring og at præge vores udvikling som uddelende forening
  • Et professionelt og engageret arbejdsmiljø med dygtige kollegaer og høj faglighed
  • Konkurrencedygtig løn, attraktive personalegoder og fleksible arbejdstider.

Ansøgning og kontakt

Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at skrive til uddelingschef Laura Auken Larsen på ablrla@almbrand.dk ref. ’seniorkonsulent’. Skriv, hvis du gerne vil ringes op.

Send din motiverede ansøgning og CV senest 19. oktober 2025. Vi behandler ansøgninger løbende og lukker for yderligere ansøgninger, hvis vi finder den rigtige kandidat, inden fristen udløber.

Vores nye kollega skal gerne begynde så hurtigt som muligt og senest 2. januar 2026.

Vi glæder os til at høre fra dig!

  • Del
  • Ansættelsestype: Fastansættelse

    Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

    Hjemmearbejde: Muligt

    I mødet med kunden vil du være med til at gøre en stor forskel for den
                                            enkelte og for Alm. Brand Group som forsikringsselskab.

    Hvor ildsjæle mødes

    Vi er mange om at lykkes sammen. Vi er i Alm. Brand Group afhængige af mange fagligheder. Kerneopgaverne ligger i at sikre kunderne den bedste forsikringsløsning og den bedste behandling. For at lykkes med det har vi brug for ildsjæle i IT, finans, regnskab, underwriting, produktudvikling, kommunikation, strategi, governance, jura, projektledelse og mange andre uundværlige fagområder.

    Faktisk er vi mere end 2000 medarbejdere fordelt over hele landet. Og vi lykkes, fordi vi gør det sammen!

    Jesper, Jeg synes, vi er gode til at samarbejde på tværs og
                                                                    har øje for vores fælles mål.

    Jeg synes, vi er gode til at samarbejde på tværs og har øje for vores fælles mål. Vi gør os umage for at være professionelle for såvel interne som eksterne interessenter.

    Jesper
    Maia, Alm. Brand Group er et spændende sted at arbejde –
                                                                    det er både en virksomhed og en sektor i udvikling.

    Alm. Brand Group er et spændende sted at arbejde – det er både en virksomhed og en sektor i udvikling.

    Maia
    Citat slideshow - næste knap
    Citat slideshow - forrige knap

    Vi tilbyder

    Alm. Brand Group - Stærk sammenhold ikon

    Stærkt sammenhold

    Vi arbejder i Alm. Brand Group med at styrke fællesskabet i de enkelte afdelinger og på tværs. Vi tror på teamwork og samarbejde for at opnå succes og trivsel på arbejdspladsen.

    Alm. Brand Group - Attraktive vilkår ikon

    Attraktive vilkår

    Alm. Brand Group tilbyder attraktive vilkår med fast løn, pensionsordning, tand- og sundhedsforsikring samt mange andre medarbejderfordele.

    Alm. Brand Group - Højt ambitionsniveau

    Højt ambitionsniveau

    I Alm. Brand Group har vi høje ambitioner, som præger hele vores organisation. Vores dedikation til kvalitet og innovation skaber en dynamisk og inspirerende arbejdskultur for alle medarbejdere.

    Vi gør det bedre sammen

    Vi holder af hinanden, og vi er der for hinanden. Vores værdier er at være ordentlige, ambitiøse og udvise tillid. Vi har modet til at tale åbent og ærligt om det, der kan blive bedre. Og vi har brug for dig, der har et stort drive til at flytte os fremad!

    Du er med til at forme og udvikle en arbejdsplads, som styrker vores fælles mening og retning. Samtidig er du en del af en stor koncern i den finansielle sektor, hvor vi skaber bedre rammer for at lykkes og trives. Vi gør det sammen!

    Besøg vores karriereside
    313

    evalueringer på Jobindex

    5 of 5 stars