Medarbejdere taler sammen i døren på et S-tog

Ikon: Lokation København V

Servicemedarbejder til Stationsservice Københavns Hovedbanegård (deltid)

Ikon: Pil

Kunne du tænke dig…?

  • Et job fyldt med service og kundekontakt fra du møder til du går hjem
  • Et job hvor du er i bevægelse og får frisk luft
  • En arbejdsplads med gode kollegaer og plads til forskellighed

Hvis svaret er ja, så læs mere her og søg jobbet som Servicemedarbejder.

Mød dine kommende kollegaer

Vi ser frem til at byde dig velkommen til Stationsservice, hvor vi til sammen er 285 kollegaer, der hver især arbejder med at give de over 500.000 antal daglige kunder en god oplevelse på vores stationer rundt i landet.

Når du møder ind på Københavns hovedbanegård eller på de nærliggende stationer i regionen, bliver du taget imod af dine kommende 70 kollegaer, som giver dig en grundig introduktion til jobbet gennem sidemandsoplæring.

Vi har det rigtig godt sammen i teamet. Vi går meget op i at støtte hinanden og have det sjovt sammen. Der er gode arbejdsvilkår i DSB, og vi får rigtig god oplæring. Vi har mulighed for at tage kurser for at blive dygtigere og der er mulighed for at skifte job internt i DSB.

fortæller Britta, Servicemedarbejder

Dine opgaver

Du får en varieret hverdag, hvor du løser mange forskellige opgaver og sikrer, at stationerne er rene og pæne, og at kunderne får god service. Vi har derud over mange andre vigtige opgaver der skal løses, hvor b.la. handicapservice til tider kan fylde en del af arbejdsdagen.

En typisk arbejdsdag starter med, at du møder dine kollegaer, får en kop kaffe, mens I gennemgår dagens arbejdsopgaver ud fra afdelingens rengøringskoncept. Du går herefter i gang med at vaske gulv, da du får et spørgsmål fra en kunde.

Du hjælper kunden med at finde sit tog og bliver kvitteret med anerkendelse fra kunden. Du arbejder videre med dine øvrige arbejdsopgaver, hjælper en kollega og løbende evaluerer og korrigerer sammen med kollegaerne ift. hvordan den samlede opgaveløsning forløber.

Når arbejdsdagen er slut, har du hjulpet kunder, gjort toiletter, forhaller og venterum rene og fået flere kunder til at smile, fordi du har givet dem en god kundeoplevelse. Du får derfor en varieret hverdag, hvor du løser mange forskellige opgaver med fokus på at give kunderne god service og sikre, at stationerne er rene og pæne.

De vigtigste opgaver er

  • Rengøring
  • Kundeservice
  • Kvalitetskontrol af eget udført arbejde
  • Opfølgning på kvalitetsmålinger
  • Informationsdeling med kollegaer

Hvem er du?

Jobbet indeholder mange forskellige opgaver og der vil være situationer, hvor du pludselig skal løse opgaver, der er vigtigere end dem, du er startet på. Derfor er det vigtigt, når planerne pludselig ændrer sig, at du kan lide at udføre nytilkomne opgaver sammen med andre eller alene, samt har et godt overblik.

Da en del af din arbejdsdag til tider kan gå med at hjælpe kunder, er det vigtigt at du er imødekommende og kan lide at tale med mennesker.

For at klare dig godt i jobbet er det vigtigt, at du

  • læser, taler og skriver dansk
  • kan anvende (office-pakken) og smartphone
  • fremstår præsentabel i tjenesten
  • er mødestabil
  • har erfaring/interesse for rengørings- og servicebranchen

Særligt for stillingen på Københavns Hovedbanegård

Du skal med jævne mellemrum kunne varetage inspektørfunktion på København H. Det er en særlig funktion, hvor du agerer som holdlederassistent for resten af gruppen. I denne funktion forventes det, at du er i stand til tage ansvar, holde hovedet koldt i pressede situationer, prioritere og beslutte opgaveløsninger i samarbejde med resten af gruppen.

Derudover skal du være indstillet på at du på et tidspunkt i ansættelsen skal gennemføre hjælperøgdykkeruddannelse. Dette mhp. at træde ind i Københavns hovedbanegårds brandberedskab.

Hvad tilbyder DSB?

Vi tilbyder dig gode ansættelsesvilkår, og løn efter gældende overenskomst.

Derudover kan du se frem til

  • Gratis transport med DSB
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring

Læs mere her om vores personalegoder og om Stationsservice.

Dine arbejdstider

Vi søger en medarbejder til at arbejde cirka 16 timer hver anden weekend. Du vil indgå som en del af vores dagholdhold, hvor arbejdstiden er i tidsrummet fra klokken 05:45 – 14:00.

Søg nu - det tager kun 10 minutter

Ansøgningsfristen er d. 15. september 2025.

Vi evaluerer og gennemfører samtaler løbende, så skynd dig at søge.

Du behøver ikke at lave et CV eller ansøgning. Du skal blot svare på en række spørgsmål. Du kan også uploade en kort video, hvor du fortæller om dig selv og din motivation for at søge.

Spørgsmål? Skriv til job@dsb.dk.

Vi ser frem til at høre fra dig!

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Tilbydes ikke

Ugentlig arbejdstid: Deltid

Medarbejdere fra DSB går og taler sammen Medarbejdere fra DSB går og taler sammen
Mandlig medarbejder i snak med kolleger

Vær med til at sætte Danmark i bevægelse

I DSB ønsker vi at være en fleksible arbejdsplads, hvor der er plads til at være der, hvor opgaven løses bedst muligt. Formålet er at sikre, at alle motiveres og trives samtidig med, at er effektive. Uanset om du arbejder på værkstedet, på stationen, eller i toget, så er du og dit arbejde med til at sætte Danmark i bevægelse, og fælles for dig og dine kolleger er, at I løfter opgaven sammen, under ordnede forhold.

Hos os går gode vilkår og godt arbejde hånd i hånd. Derfor vil du som medarbejder i DSB opleve at arbejdsmiljøet er en afgørende del af vores hverdag. Vi har en kultur, hvor arbejdsmiljø naturligt indgår i både beslutningsprocesser og vores daglige arbejde.

Mandlig medarbejder i snak med kolleger
Rolf Stubbe, Håndværker og arbejdsmiljøkonsulent
Ikon: Citationstegn

Du står aldrig alene med et problem. Fra lærlinge på 17 år, til det grå guld på 68+ år, er der et kæmpe spænd og helt vildt meget erfaring man kan trække på

- Rolf Stubbe, Håndværker i Aarhus og arbejdsmiljøkonsulent

DSB er meget mere, end du måske tror

Ikon: To mennesker

6500+

Vi arbejder i hele landet

Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.

Ikon: Jordkloden

88

Vi favner alle

Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.

Ikon: Tog

0,5 mio

Vi gør en forskel hver dag

Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.