Smilende AP medarbejder

En arbejdsplads med overskud til alle

I AP Pension har vi overskud til alle – også til dig. Det er vores medarbejdere, der gør det muligt at skabe økonomisk og menneskeligt overskud til vores kunder. Og som arbejdsplads skaber vi rammerne, så du og dine kolleger får overskud i hverdagen.

Vi søger en pensionsrådgiver, der tager ansvar for kunden

Hos AP tager vi ansvar for kunden. Det betyder, at vi altid møder kunden i øjenhøjde, sætter deres behov i centrum og leverer kvalificerede anbefalinger, baseret på en helhedsforståelse af kundens livssituation, økonomi, behov og ønsker. Som kundeejet pensionsselskab har vi kun én interesse: at kunden får den bedst mulige løsning og en oplevelse, der skaber tillid og tryghed.

For at kunne tage det fulde ansvar for kunden, har vi organiseret rådgivningen i AP som ét samlet hold. Her løfter vi i flok, deler viden og dyrker både faglighed og fællesskab, fordi vi ved, at stærke relationer og samarbejde skaber de bedste resultater for kunden.

Om jobbet

Som pensionsrådgiver i AP bliver du en del af et ambitiøst team. Vi stræber efter at komme hele vejen rundt om kunden og give kvalificerede anbefalinger. Du får derfor rig mulighed for at sætte dine stærke kompetencer og erfaring i spil, til gavn for kunden.

Din arbejdsuge vil primært bestå af online rådgivning, proaktiv rådgivning af nye kunder, fysiske rådgivningsmøder hos kunden samt dedikeret kontortid. Vi har kontor i Århus (Højbjerg), hvorfra du vil have din hverdag med kollegaer og kunderne.

Ca. 1-2 dage om ugen er du ude hos kunderne og afholde rådgivning. Geografisk er det hovedsageligt i området Midt -og Sydjylland samt Fyn.

Dine arbejdsopgaver vil primært være at:

  • Gennemføre individuelle kundemøder med nye og eksisterende kunder
  • Opsøge kunder med relevante budskaber, fx anbefaling om ændring af dækninger, investeringsvalg eller råd om pensions –og formueoptimering
  • Identificere kundernes individuelle behov og skræddersy en løsning der matcher kundens behov og ønsker
  • Sikre samarbejde i teamet og på tværs i AP Pension

Din profil

Vi forestiller os, at du:

  • Bor i eller omkring Århus-området, men det er ikke et krav
  • Har erfaring fra lignende job fx som pensionsrådgiver eller formuerådgiver
  • Har gennemført Forsikringsakademiets niveau 4 eller Formuerådgiveruddannelsen, eller er i gang med dette
  • Har en ansvarsbevidst og proaktiv tilgang til dine kunder
  • Formår at være nærværende overfor hver kunde, og samtidig motiveres af at tale med mange kunder
  • Brænder for den gode kundeoplevelse, og tager ansvar for kunderne
  • Er resultatorienteret, og trives med mål i din hverdag
  • Kan rådgive på engelsk
  • Arbejder struktureret og selvstændigt

Vi tilbyder

  • For at sikre dig den bedst mulige start tilbyder vi en struktureret onboardingplan og en erfaren kollega som buddy, som står klar til at støtte dig i din opstart og til introduktion til både opgaver og kollegaer
  • Ansættelse i et pensionsselskab med mere end 100 års erfaring indenfor området
  • Et dygtigt og støttende team af kollegaer, med god sparring på tværs
  • Et særdeles selvstændigt og attraktivt job i et resultatorienteret miljø
  • Løn svarende til dine kvalifikationer
  • Attraktive ansættelsesvilkår med pensionsordning, sundhedsforsikring og tandforsikring
  • Stort råderum og gode personlige udviklingsmuligheder

Tiltrædelse hurtigst muligt. Samtaler afholdes løbende.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte:
Nicolai Digemose
Teamleder
Mobil: 2370 5153
E-mail: ndi@appension.dk

Ansøgningsfrist: 17. september 2025

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Ikke oplyst

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

6 styrker ved at være kunde i AP Pension

I AP Pension tror vi på, at overskud skaber ringe i vandet, når vi deler det med hinanden.

Læs mere om karriereveje i AP Pension
Medarbejdere holder internt møde

Trivsel og fællesskab

I AP Pension er sociale tiltag med til at løfte trivsel og fællesskab

  • Rabataftale til Pure Gym
  • Sundhedskomité
  • Sociale tiltag
  • Personaleforening
  • Fysioterapi
To medarbejder smiler til hinanden

Fleksibel arbejdsplads

I AP Pension bestræber vi os på at være en fleksibel arbejdsplads for dig som medarbejder

  • Mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Betalte fridage ved barn syg
  • Attraktiv barselsordning
  • Mulighed for ledsager ved sygdom
  • Fleksibilitet ved ændringer i dit liv
Stående medarbejder har en snak ude på gangen

Stærk overenskomst

I AP Pension har vi forhandlet en stærk overenskomst på plads, det betyder gode personalegoder for dig som medarbejder

  • Mellem 6-13 AP-dage om året
  • Mulighed for tilkøb af ferie
  • 17-19% arbejdsgiverbetalt pension
  • Attraktiv kantine
  • Gruppe-, sundheds- og tandforsikring

En tryg og fair ansættelsesproces

Når du søger et job hos os, kan du være tryg ved, at ansættelsesprocessen foregår på en fair og professionel måde med respekt for dig som individ. Det er vigtigt for os, at det er en god proces for dig.

quote icon

Vi investerer tid og engagement med kandidaten - og det er vigtigt for mig, at vi møder den enkelte i øjenhøjde. Derfor gør vi alt for, at du som kandidat føler dig hørt og set, så vi sikrer det rette match for begge parter.

Janni Bové Schou,
Chief Operating Officer

Portræt af Janni Bové Schou
4 af 5 stjerner

77 af AP Pensions medarbejdere har vurderet AP Pension på Jobindex

Ønsker du at læse mere om AP Pension?

Besøg vores virksomhedsprofil og læs mere om AP Pension som en arbejdsplads


AP Pensions logo

AP Pension

Sundkrogsgade 29

2150 Nordhavn

AP Pension

Axel Kiers Vej 11

8270 Højbjerg

LinkedIn

Følg os her