Elever fra DSB hygger sig og griner

Ikon: Lokation København V eller Taastrup (og mulighed for hjemmearbejde)

Driftsledere til S-tog og Fjern- og Regionaltog - optimer togdriften med effektiv personaledisponering

Ikon: Pil

Du skal læse videre hvis du

  • Vil bidrage til at vores tusindvis af daglige kunder kommer frem til tiden
  • Motiveres af et job hvor du er med til at løse trafikale udfordringer ved disponering af personale

Vi søger en

  • Driftsleder til S-tog med arbejdssted i Trafiktårnet Carsten Niebuhrsgade
  • Driftsleder til Fjern- og Regionaltog med arbejdssted i Telegade i Taastrup

Her kan du læse mere om jobbet og se en video med nogle af dine kommende kolleger.

Fælles for begge stillinger er, at du sørger for disponering af personale så de rette medarbejdere er til rådighed på de rette tidspunkter så vores tusinder af daglige kunder kommer frem til tiden.

Begge roller har et stort ansvar, når der er trafikale udfordringer – her får du sat dine problemløsningsevner i spil, når du i tæt dialog med personalet i driften får lagt en ny plan, så togdriften afvikles med mindst mulig gene for kunderne.

Du har ikke personaleledelse men leder din opgave med at sikre en effektiv drift.

Fælles for begge stillinger er også, at du arbejder i 3-holdsskift da driften aldrig sover. Der vil være weekend-, aften- og nattevagter såvel som dagvagter.

Velkommen til DSB Togdrift

Det er en fantastisk arbejdsplads, men det der fylder mest, er at vi har en god stemning og formår at bibeholde den, når vi har allermest travlt. Og så er teamet virkelig professionelle.

fortæller Gitte Fyrkov, leder for driftslederne på Fjern- og Regionaltog

I Trafiktårnet har vi en fantastisk arbejdsplads, i en moderne driftscentral, hvor vi arbejder sammen med trafikledere, togledere og trafikinformation. Udover høj faglighed er arbejdspladsen præget af et godt kollegaskab, en uformel omgangstone og et stort fokus på kundepunktlighed.

fortæller Carina Damm Strauss, der er leder for driftslederne på S-tog

Hos Driftslederne til S-tog står 34 kolleger fordelt over drifts- og materielledere og drifts- og sikkerhedsvagter klar til at byde dig velkommen.

Hos driftslederne til Fjern- og Regionaltog står 17 kolleger klar til at tage imod dig og hjælpe dig godt i gang i din nye rolle.

Fælles for begge team er, at vi vægter godt kollegaskab højt og at vi hjælper hinanden, både i den daglige opgaveløsning, fx ved at sikre gode overleveringer til hinanden, såvel som ved at bytte vagter når der er behov.

Din hverdag

Som driftsleder til henholdsvis S-tog og Fjern- og Regionaltog er din primære opgave at sikre at der altid er det rette personale til at fremføre togene. På S-banen er det S-baneførere og på Fjern- og Regional er det lokomotivførere.

Din dagligdag kan veksle mellem rolige dage hvor alt kører efter planen og dage med trafikale udfordringer der kræver, at du går ind og foretager de rette disponeringer så driften kan afvikles.

Du har en stor samarbejdsflade og er dagligt i telefonisk kontakt med fx trafikledere fra Banedanmark, S-baneførere, lokomotivførere, togførere, infodriftsmedarbejdere og andre relevante interessenter.

En typisk arbejdsdag kunne se sådan ud

Du starter din vagt med at skabe overblik over dagens drift. Du får en overlevering fra din kollega der orienterer om hvad der er sket på dennes vagt. Du monitorerer trafikken på skærmene foran dig og følger opmærksomt med i at trafikken kører efter planen.

Måske opstår der en uforudset hændelse som fx en signalfejl og du sørger for så hurtigt som muligt at omdisponere personalet.

Andre dage forløber måske uden udfordringer hvor du har tid til en uformel snak med en kollega mens du har et vågent øje på skærmene med overblikket over den igangværende togtrafik.

Dine primære opgaver omfatter

  • Sikre at togene er bemandet efter planen og håndterer ændrer ved fx sygdom
  • Træffe beslutninger ved trafikale udfordringer – fx omdisponering af personale
  • Informere relevante samarbejdspartnere om planændringer

På sigt er det planen at driftslederen til S-tog flytter sit ansvar fra disponering af personale til disponering af materiel.

Hvem er du?

Du arbejder godt i teams og prioriterer et godt samarbejde. Du har et roligt overblik og har styr på detaljerne – også når der er travlt. Du trives i en afvekslende hverdag der kan gå fra nul til hundrede på kort tid.

Vi forventer at du

  • Kan koordinere og disponere ressourcer under tidspres
  • Er dygtig til på logisk vis at løse problemer
  • Trives med at arbejde på skiftende arbejdstider
  • Har erfaring med at arbejde i forskellige IT-systemer. Vi forventer ikke at du kender vores systemer på forhånd, men du kan hurtigt sætte dig ind i nye

Du prioriterer altid at holde en konstruktiv, respektfuld og venlig tone med dine kolleger og samarbejdspartnere – også når du har travlt.

Hvad tilbyder DSB?

  • Gratis transport med DSB.
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen.
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym.
  • Pension og sundhedsforsikring.
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem.

Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.

Søg nu

Ansøgningsfristen er d. 31. august 2025

Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade dit CV og besvare nogle få spørgsmål.

Spørgsmål?

For spørgsmål vedr. driftsleder til S-tog send en sms til Carina Damm Strauss på tlf. 2468 3124. Grundet ferieafholdelse kan Carina kun kontaktes ml. d. 27. og 29. august.

For spørgsmål vedr. driftsleder til Fjern- og Regionaltog send en sms til Gitte Fyrkov på tlf. 2468 1294 i perioden 18-29. august.

Rekrutteringsprocessen

Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Muligt

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

Medarbejdere fra DSB sidder i møde Medarbejdere fra DSB sidder i møde
vindelig medarbejder fra DSB smiler til kameraet

Vælg et arbejde, der udvikler dig og fremtidens klimavenlige transport

Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.

Kvindelig medarbejder fra DSB smiler til kameraet
Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
Ikon: Citationstegn

Vi løfter i flok og finder altid plads til faglig sparring. Her er højt til loftet, og man har altid lov til at udtrykke sin begejstring over et stykke vellykket arbejde

- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst

DSB er meget mere, end du måske tror

Ikon: To mennesker

6500+

Vi arbejder i hele landet

Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.

Ikon: Jordkloden

88

Vi favner alle

Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.

Ikon: Tog

0,5 mio

Vi gør en forskel hver dag

Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.