Du skal læse videre hvis du
Vi søger en
Her kan du læse mere om jobbet og se en video med nogle af dine kommende kolleger.
Fælles for begge stillinger er, at du sørger for disponering af personale så de rette medarbejdere er til rådighed på de rette tidspunkter så vores tusinder af daglige kunder kommer frem til tiden.
Begge roller har et stort ansvar, når der er trafikale udfordringer – her får du sat dine problemløsningsevner i spil, når du i tæt dialog med personalet i driften får lagt en ny plan, så togdriften afvikles med mindst mulig gene for kunderne.
Du har ikke personaleledelse men leder din opgave med at sikre en effektiv drift.
Fælles for begge stillinger er også, at du arbejder i 3-holdsskift da driften aldrig sover. Der vil være weekend-, aften- og nattevagter såvel som dagvagter.
Det er en fantastisk arbejdsplads, men det der fylder mest, er at vi har en god stemning og formår at bibeholde den, når vi har allermest travlt. Og så er teamet virkelig professionelle.
I Trafiktårnet har vi en fantastisk arbejdsplads, i en moderne driftscentral, hvor vi arbejder sammen med trafikledere, togledere og trafikinformation. Udover høj faglighed er arbejdspladsen præget af et godt kollegaskab, en uformel omgangstone og et stort fokus på kundepunktlighed.
Hos Driftslederne til S-tog står 34 kolleger fordelt over drifts- og materielledere og drifts- og sikkerhedsvagter klar til at byde dig velkommen.
Hos driftslederne til Fjern- og Regionaltog står 17 kolleger klar til at tage imod dig og hjælpe dig godt i gang i din nye rolle.
Fælles for begge team er, at vi vægter godt kollegaskab højt og at vi hjælper hinanden, både i den daglige opgaveløsning, fx ved at sikre gode overleveringer til hinanden, såvel som ved at bytte vagter når der er behov.
Som driftsleder til henholdsvis S-tog og Fjern- og Regionaltog er din primære opgave at sikre at der altid er det rette personale til at fremføre togene. På S-banen er det S-baneførere og på Fjern- og Regional er det lokomotivførere.
Din dagligdag kan veksle mellem rolige dage hvor alt kører efter planen og dage med trafikale udfordringer der kræver, at du går ind og foretager de rette disponeringer så driften kan afvikles.
Du har en stor samarbejdsflade og er dagligt i telefonisk kontakt med fx trafikledere fra Banedanmark, S-baneførere, lokomotivførere, togførere, infodriftsmedarbejdere og andre relevante interessenter.
En typisk arbejdsdag kunne se sådan ud
Du starter din vagt med at skabe overblik over dagens drift. Du får en overlevering fra din kollega der orienterer om hvad der er sket på dennes vagt. Du monitorerer trafikken på skærmene foran dig og følger opmærksomt med i at trafikken kører efter planen.
Måske opstår der en uforudset hændelse som fx en signalfejl og du sørger for så hurtigt som muligt at omdisponere personalet.
Andre dage forløber måske uden udfordringer hvor du har tid til en uformel snak med en kollega mens du har et vågent øje på skærmene med overblikket over den igangværende togtrafik.
Dine primære opgaver omfatter
På sigt er det planen at driftslederen til S-tog flytter sit ansvar fra disponering af personale til disponering af materiel.
Du arbejder godt i teams og prioriterer et godt samarbejde. Du har et roligt overblik og har styr på detaljerne – også når der er travlt. Du trives i en afvekslende hverdag der kan gå fra nul til hundrede på kort tid.
Vi forventer at du
Du prioriterer altid at holde en konstruktiv, respektfuld og venlig tone med dine kolleger og samarbejdspartnere – også når du har travlt.
Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.
Ansøgningsfristen er d. 31. august 2025
Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade dit CV og besvare nogle få spørgsmål.
Spørgsmål?
For spørgsmål vedr. driftsleder til S-tog send en sms til Carina Damm Strauss på tlf. 2468 3124. Grundet ferieafholdelse kan Carina kun kontaktes ml. d. 27. og 29. august.
For spørgsmål vedr. driftsleder til Fjern- og Regionaltog send en sms til Gitte Fyrkov på tlf. 2468 1294 i perioden 18-29. august.
Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.
Ansættelsestype: Fastansættelse
Hjemmearbejde: Muligt
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.
- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
6500+
Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.
88
Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.
0,5 mio
Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.