Du skal læse videre hvis du
Herudover får du dygtige kolleger at sparre med.
Vi udvider vores Contract Management-team for at forbedre DSB's arbejde med bæredygtig og compliant contract management. Du får en central rolle i at opbygge og optimere processer, der sikrer et effektivt samarbejde med vores leverandører. Sammen bidrager vi til en pålidelig og grøn fremtid for dansk jernbanetransport.
Du bliver en del af et team der nu udvides til 3 kontraktansvarlige. Teamet indgår i en afdeling der består af 3 contract managere, 10 indkøbere og din leder, Lene. Dine kommende kolleger har forskellige baggrunde og høj faglighed så der er rig mulighed for god sparring på opgaverne.
Du arbejder fra vores hovedkontor i Høje Taastrup i tæt samarbejde med kolleger og interessenter for at sikre det bedst mulige samarbejde med vores leverandører.
Fokus er på at levere kvalitet og skabe de bedste rammer for, at vi kan udvikle os som team og som organisation. Vores mål er at opbygge og udvikle et “Best Practice” Contract Management-miljø der skaber værdi for organisationen.
Du vil gøre en kæmpe forskel for, at vi når vores mål og leverer kvalitet i DSB.
Som Contract Manager spiller du en central rolle i at sikre, at DSB's kontrakter inden for Infrastruktur forvaltes effektivt og professionelt. Du vil håndtere både strategisk og kompleks kontraktstyring samt følge op på mere operationelle kontrakter.
Du bliver ansvarlig for at håndtere 50-70 kontrakter, der spænder over serviceydelser og fysiske komponenter inden for infrastruktur. Sidstnævnte kunne fx omfatte vaskehaller eller andre kritiske faciliteter. På sigt vil du også få ansvaret for udvalgte aftaler inden for reservedele og serviceydelser til vores rullende materiel.
Du vil være ansvarlig for at overvåge kontrakters udløb og forhandle enkelte priser, samtidig med at du sikrer compliance og bæredygtighed i vores processer.
Du arbejder tæt sammen med leverandører, deltager i audits og har en bred grænseflade både internt til fx Asset Managers og Strategisk Indkøb og eksternt.
Din dag kan starte med at forberede dig til et leverandørmøde, hvor du gennemgår leverandørens kontraktlige forpligtelser og drøfter prisjusteringer.
Efter frokost arbejder du i vores Contract Lifecycle Management System (CLM) for at opdatere prislister og sikre, at kontraktdata er opdaterede og let tilgængelige.
Senere på dagen deltager du i et internt møde med teamet, hvor du udvikler og optimerer processer, der understøtter compliant og bæredygtig kontraktstyring. Måske undersøger du om vi analyserer på de rigtige KPI’er, eller om vi kan forbedre compliance ift. GDPR eller CO2 udledning.
Dine vigtigste opgaver vil være at
Du trives i en rolle med mange grænseflader, både internt og eksternt. Du har en struktureret tilgang og evnen til at bevare overblikket, selv når kompleksiteten stiger. Du sætter en ære i at sikre, at kontrakter operationaliseres og følges op, og du byder nye opgaver og samarbejdspartnere velkommen.
Din arbejdsstil er præget af struktur, omhyggelighed, motivation, selvstændighed og en evne til at skabe fremdrift i samarbejdet.
Måske er du uddannet cand. Merc. Jur. Eller har en anden relevant uddannelse.
Vi forestiller os, at du har
Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.
Ansøgningsfristen er d. 24. august 2025.
Vi gennemfører løbende samtaler, så upload dit CV og besvar nogle få spørgsmål hurtigst muligt.
Spørgsmål? Ring til Lene Larsen, afdelingsleder i Indkøb og Contract Management på tlf. +45 24 68 52 40
Hvis du går videre, kan du forvente to samtaler. Den afsluttende samtale består af en adfærdstest og kan omfatte en analytisk test og lejlighedsvis en case. Vi bruger digitale referencetjek med dit samtykke.
Arbejdssted: Telegade 2, 2630 Taastrup
Ansættelsestype: Fastansættelse
Hjemmearbejde: Muligt
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.
- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
6500+
Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.
88
Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.
0,5 mio
Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.