Vil du være med til at opbygge og videreudvikle sikkerhedsledelsessystemet, der bliver fundament for fremtidens S-bane? Og vil du sikre, at DSB bliver myndighedsgodkendt som infrastrukturforvalter?
DSB overtager rollen som infrastrukturforvalter for S-banen, en opgave der kræver myndighedsgodkendelse og et solidt sikkerhedsledelsessystem.
Vi ser frem til at byde dig velkommen i den nyoprettede afdeling “S-bane Infrastruktur”. Vi har ansvaret for sikkerhedsledelsessystemet til S-banens infrastruktur. I afdelingen bygger vi fundamentet for denne vitale funktion i forbindelse med sikkerhedsgodkendelen af fremtidens jernbaneinfrastruktur.
Du får mulighed for at bidrage til at forme processer og rammer fra bunden og arbejde med sikkerhed på et strategisk og operationelt niveau.
Afdelingen er en del af et større fagligt miljø inden for infrastruktur og sikkerhed, og du får et tæt samarbejde med kollegaer på tværs af organisationen. Vi værdsætter faglig sparring, præcision og en fælles indsats for at sikre den høje sikkerhedsstandard, som kendetegner S-banen.
At arbejde i DSB giver dig mulighed for at være en del af et spændende projekt, der påvirker tusindvis af menneskers hverdag i den offentlige trafik.
Du får chancen for at være med fra starten, hvor du kan bidrage til at opbygge og forme området.
Samtidig bliver du en del af et team, hvor kollegaerne er lige dele fagligt engagerede og sociale – en kombination, der skaber et inspirerende og støttende arbejdsmiljø.
Her er der plads til både faglig udvikling og gode relationer, hvilket gør det til en fornøjelse at gå på arbejde.
Du er med til at opbygge og videreudvikle sikkerhedsledelsessystemet for S-banens infrastruktur. Dit arbejde er afgørende for, at DSB bliver myndighedsgodkendt som infrastrukturforvalter og sikrer en effektiv og sikker drift af S-banens fremtidige infrastruktur.
En typisk arbejdsdag
En af dine arbejdsdage kan fx starte med, at du holder møde med kollegaer i projektteamet, hvor I koordinerer de igangværende aktiviteter og sikrer fremdrift.
Herefter bruger du formiddagen på at udvikle eller tilpasse processer, procedurer og politikker, der skal indgå i sikkerhedsledelsessystemet.
Efter frokost deltager du i en workshop med det formål at identificere krav og sikre, at systemet lever op til myndighedsforventningerne.
Dagen afsluttes med dokumentation og planlægning af næste skridt, for at sikre at deadlines overholdes.
Dine primære opgaver bliver at
Vi søger dig, der er engageret i at opbygge og udvikle ledelsessystemer.
Du trives i en rolle, hvor du arbejder systematisk og struktureret og formår at samarbejde med mange mennesker på tværs af en stor organisation.
Du sætter en ære i at sikre kvalitet og sammenhæng i dine opgaver og tager ansvar for at levere konkrete resultater.
Vi forestiller os, at du
Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.
Søg nu
Ansøgningsfristen er d. 24. august, 2025.
Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og eventuelle eksamenspapirer.
Ring til Søren Juhl på tlf. 2468 3058. Søren kan kontaktes alle hverdage fra d. 11. august.
Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.
Arbejdssted: Telegade 2, 2630 Taastrup
Ansættelsestype: Fastansættelse
Hjemmearbejde: Muligt
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.
- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
6500+
Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.
88
Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.
0,5 mio
Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.