Smilende AP medarbejder

En arbejdsplads med overskud til alle

I AP Pension har vi overskud til alle – også til dig. Det er vores medarbejdere, der gør det muligt at skabe økonomisk og menneskeligt overskud til vores kunder. Og som arbejdsplads skaber vi rammerne, så du og dine kolleger får overskud i hverdagen.

Senior HR Business Partner

Er du optaget af, hvordan HR bidrager optimalt ved at være en integreret del af den kommercielle organisation? Besidder du et kommercielt mindset, og forstår at sætte dine kommercielle kompetencer i spil til gavn for organisationen og dermed vores kunder?

Så har du chancen nu, da vi søger en Senior HR Business Partner til at støtte vores strategiske retning for vores kommercielle områder.

Om stillingen:

AP Pension er i færd med den største transformation i virksomhedens historie, og vi har ikke haft et bedre afsæt end der hvor vi står lige nu. Vi har netop taget hul på anden del af vores strategiperiode, som går på at accelerere strategien. Derfor leder vi nu efter en Senior HR Business Partner til vores kommercielle områder, hvis rolle bliver at være helt tæt på eksekveringen af vores strategi, da du bl.a. vil fungere som HR Business Partner for vores CCO.

HR består af 4 funktioner/områder (HR Business Partnere, HR Jura, HR Proces & Data og HR Organisationsudvikling) som arbejder tæt sammen om opgaverne, og tager ansvar for at sikre den optimale eksekvering. Vi støtter hinanden og lægger vægt på hybridkompetencer for at kunne supplere hinanden og minimere sårbarheden i organisationen. Du bliver en del af vores HR Business partner team, som ud over dig består af 3 andre dygtige HR Business partnere med høj faglighed.

Dine primære arbejdsopgaver:

Du bliver bindeled mellem HR og de kommercielle forretningsområder, og vil drive opgaver inden for hele HR paletten.

Dine typiske opgaver vil være:

  • Strategisk rådgivning: Rådgive direktører og ledere om HR-strategier og -politikker, herunder workforce-planning, der understøtter virksomhedens mål.
  • Understøttelse af HR-processer: Facilitere og gennemføre HR-processer som MUS, lønforhandlinger, rekruttering og personalesager.
  • Kommunikation: Sikre klar og effektiv kommunikation om HR-initiativer og -politikker til lederne.
  • Talentudvikling: Identificere og udvikle talenter inden for dine partnerområder.
  • Arbejdsmiljø: Bidrage til et godt og sundt arbejdsmiljø.
  • Forandringsledelse: Støtte direktører, ledere og medarbejdere under organisatoriske ændringer.
  • Organisationsudvikling: Støtte de kommercielle områder med HR aktiviteter som leder og teamudvikling, i tæt samarbejde med HR Organisationsudvikling.

Vores forventninger:

For at kunne bidrage optimalt skal HR opleves som en integreret del af organisationen, i denne rolle den kommercielle del. Det kræver derfor en kompetent kommercielt tænkende Senior HR Business Partner, som er fortrolig med markedet, den kommercielle kultur, salgs- og marketingstrategien, og dybt inde i de forskellige funktioner – de forskellige salgsprocesser og salgsmetoder – og dermed være fuldstændig vidende om hvilke mål, krav og personprofiler, der kan skabe succes.

Din succes vil være afhængig af din evne til at samarbejde tæt med virksomhedens ledelse, og stillingen kræver, at du er en betroet rådgiver for vores CCO, direktører og ledere.

Vi forventer derfor, at du:

  • Har solid erfaring med at fungere i en HR Partnerrolle for kommercielle funktioner (salg, kundeservice, markedsindsigter/markedsføring).
  • Har erfaring med at rådgive og yde sparring til ledere på alle niveauer, da du vil fungere som partner fra CCOén til teamledere.
  • Erfaring med ansættelsesret i forbindelse med rekrutteringer og personalesager, samt indsigter i hvad det vil sige at være underlagt overenskomster – og gerne fra den finansielle sektor, dette er dog ikke en forudsætning.
  • Besidder naturlige egenskaber til at udvikle og styrke samarbejdet med forretningen, ved at være brobygger mellem organisationen og HR.
  • Arbejder struktureret og sætter en ære i at overholde deadlines.
  • Er serviceminded, tillidsskabende og trives med både rutine- og udviklingsopgaver.
  • Arbejder selvstændigt, og forstår vigtigheden i, at vi kun når vores mål når vi står sammen og støtter hinanden.
  • Har et strategisk mindset, som er understøttet af på en lang videregående uddannelse.

Vi tilbyder:

  • Et meningsfuldt job i en værdibaseret medlemsejet organisation.
  • Fantastiske kolleger og en hverdag præget af spændende opgaver, samarbejde, tillid og respekt.
  • Et job hvor du ikke kommer til at kede dig, der er altid spændende opgaver i pipeline.
  • Personlig udvikling, da der er rig mulighed for at byde sig til opgaver, hvor ens kompetencer kan komme i spil.
  • Et selvkørende team, som er i rivende udvikling og hvor humøret er højt.
  • Attraktive ansættelsesvilkår, såsom pensionsordning, sundhedsforsikring og tandforsikring.

Vi holder samtaler løbende og lukker processen, når vi har fundet den rette kandidat.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte:

Jacob Hørdum
Underdirektør for HR og Facility Management
Telefon: 30655214
E-mail: JHR@appension.dk

Ansøgningsfrist: 21. august 2025

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Ikke oplyst

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

6 styrker ved at være kunde i AP Pension

I AP Pension tror vi på, at overskud skaber ringe i vandet, når vi deler det med hinanden.

Læs mere om karriereveje i AP Pension
Medarbejdere holder internt møde

Trivsel og fællesskab

I AP Pension er sociale tiltag med til at løfte trivsel og fællesskab

  • Rabataftale til Pure Gym
  • Sundhedskomité
  • Sociale tiltag
  • Personaleforening
  • Fysioterapi
To medarbejder smiler til hinanden

Fleksibel arbejdsplads

I AP Pension bestræber vi os på at være en fleksibel arbejdsplads for dig som medarbejder

  • Mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Betalte fridage ved barn syg
  • Attraktiv barselsordning
  • Mulighed for ledsager ved sygdom
  • Fleksibilitet ved ændringer i dit liv
Stående medarbejder har en snak ude på gangen

Stærk overenskomst

I AP Pension har vi forhandlet en stærk overenskomst på plads, det betyder gode personalegoder for dig som medarbejder

  • Mellem 6-13 AP-dage om året
  • Mulighed for tilkøb af ferie
  • 17-19% arbejdsgiverbetalt pension
  • Attraktiv kantine
  • Gruppe-, sundheds- og tandforsikring

En tryg og fair ansættelsesproces

Når du søger et job hos os, kan du være tryg ved, at ansættelsesprocessen foregår på en fair og professionel måde med respekt for dig som individ. Det er vigtigt for os, at det er en god proces for dig.

quote icon

Vi investerer tid og engagement med kandidaten - og det er vigtigt for mig, at vi møder den enkelte i øjenhøjde. Derfor gør vi alt for, at du som kandidat føler dig hørt og set, så vi sikrer det rette match for begge parter.

Janni Bové Schou,
Chief Operating Officer

Portræt af Janni Bové Schou
4 af 5 stjerner

77 af AP Pensions medarbejdere har vurderet AP Pension på Jobindex

Ønsker du at læse mere om AP Pension?

Besøg vores virksomhedsprofil og læs mere om AP Pension som en arbejdsplads


AP Pensions logo

AP Pension

Sundkrogsgade 29

2150 Nordhavn

AP Pension

Axel Kiers Vej 11

8270 Højbjerg

LinkedIn

Følg os her