Motiveres du af at være tæt på beslutningerne og rådgive om GDPR og compliance i en kompleks organisation, der løser en vigtig opgave i samfundet? Og vil du skabe balancerede løsninger, der forener lovgivningens krav med forretningens behov – og dermed øge tilliden hos vores kunder?
Som vores nye kollega er du med til at forbedre vores arbejde inden for databeskyttelse og compliance.
Du bliver en del af et engageret team, hvor vi arbejder for at sikre GDPR-overholdelse og forbedre den generelle compliance på tværs af DSB.
Vi er et mindre team, som samarbejder tæt og har stor indflydelse og berøringsflade i organisationen.
Du vil samarbejde med to jurister og en student, og vi har et tæt partnerskab med vores kolleger i DSB Jura, som vi deler både kontor og sociale aktiviteter med.
Hos os vægtes faglig sparring og team-ånd højt. Vi har en uformel omgangstone og sætter pris på at kombinere et højt aktivitetsniveau med en balanceret hverdag. Sammen bidrager vi til at understøtte en ansvarlig og fremtidssikret organisation.
I teamet har vi et rigtig godt samarbejde og et fælles fokus på at skabe løsninger, der både er juridisk holdbare og praktisk anvendelige.
Vi har en uformel tone og er et team af kollegaer, der gør det sjovt og hyggeligt at gå på arbejde.
Balancen mellem de mange spændende opgaver og en hverdag, hvor der også er plads til fleksibilitet, er også en af de ting, som jeg sætter meget stor pris på.
Du bliver en central rådgiver og sparringspartner for forretningen i en stor og kompleks organisation. Du rådgiver, implementerer og følger op, og bliver en vigtig del af et team, der samarbejder tæt om at skabe fremtidens databeskyttelses- og complianceprocesser.
Du arbejder med at sikre, at DSB balancerer juridiske risici og kommercielle behov i løsninger, der skaber værdi for både forretningen og kunderne.
Du er med til at sætte retningen for databeskyttelse og compliance hos DSB.
Med direkte reference til DSB’s DPO, får du en tæt tilknytning til beslutninger og strategiske prioriteringer.
Da det er en nyoprettet stilling, kan vi forme stillingen ud fra dine præferencer og dit erfaringsniveau.
Du vil bl.a. beskæftige dig med at
En typisk arbejdsdag
Din dag kan starte med at du gennemgår og vurderer kommende databehandleraftaler.
Herefter rådgiver du en afdeling om en kommende procesændring og vurderer, hvordan reglerne for databeskyttelse bedst kan integreres i løsningen.
Efter frokost afholder du et oplæg om indgåelse af databehandleraftaler for kollegerne i Indkøbsafdelingen.
Inden arbejdsdagen slutter, forbereder du et compliance-tjek af Kundecenterets proces for besvarelse af de registreredes indsigtsanmodninger.
Vi søger dig, der er vant til arbejde med GDPR og compliance meget gerne suppleret med indsigt i IT.
Vi forestiller os, at du kan nikke genkendende til følgende
Derudover er det vigtigt, at du sætter en ære i at levere arbejde af høj kvalitet og formår at holde styr på detaljerne uden at miste overblikket.
Du værdsætter samarbejde, men du har også en struktureret tilgang, når du arbejder på egen hånd.
Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.
Ansøgningsfristen er d. 11. august, 2025.
Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og eventuelle eksamenspapirer.
Så ring til DPO Asra Stinus, på tlf. 24684338. Send gerne en SMS, så ringer Asra tilbage.
Du kan også kontakte Compliance & GDPR Manager, Trine Schmøkel. Trine kan kontaktes fra d. 6-11. august på tlf. 2468 3318.
Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.
Arbejdssted: Telegade 2, 2630 Taastrup
Ansættelsestype: Fastansættelse
Hjemmearbejde: Muligt
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.
- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
6500+
Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.
88
Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.
0,5 mio
Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.