Får du energi af at besidde en administrativ rolle, hvor du planlægger og koordinerer opgaver og sikrer, at alt går op i en højere enhed? Og har du lyst til at sætte dit præg, når vi skaber struktur og processer fra bunden af i vores nye grønne værksted i Næstved?
Lige nu søger vi en ny kollega, der vil være med til at understøtte vores mål om høj kvalitet og effektivitet i leverancer af togmateriel, og som kan se værdien i at opretholde en bred kontaktflade og opbygge relationer gennem samarbejde.
Du bliver en del af vores lokale værkstedsteam, som i samarbejde med tre andre værksteder og hovedkontoret, arbejder for at sikre en administrativ sammenhæng på tværs. I samarbejdet vil du især arbejde tæt med den øvrige administrative afdeling i Fjern & Regional Øst, samt med værkstedsledelsen som består af en produktionschef og produktionsledere.
Vores hverdag er præget af samarbejde og en praktisk tilgang til opgaverne. Hos os er der plads til forskellighed, og vi sætter pris på den indsats, som hver enkelt bidrager med.
Når du træder ind i rollen, vil du starte med at arbejde fra vores værksted på Otto Busses Vej i København, hvor du er med til at planlægge og eksekvere indflytningen på det nye værksted i Næstved i Q2 2026. Herefter vil du have din daglige gang på værkstedet i Næstved.
Du kan forvente stor tillid til din opgaveløsning og opfølgning på selvsamme. Jeg er hjælpsom og engageret, og altid klar til at støtte mit team – også når der er travlt. Og så værdsætter jeg humor og et godt grin, fordi det bidrager til et positivt og motiverende arbejdsmiljø.
Som administrativ medarbejder på værkstedet er du med til at sikre en struktureret hverdag og velfungerende drift. Sammen med dine kolleger understøtter du samarbejdet i leanstrukturen på tværs af afdelinger og værksteder.
En typisk arbejdsdag starter med, at du igennem fællespostkassen danner dig et overblik over dagens aktiviteter såsom møder og ad hoc-forespørgsler fra kolleger og eksterne samarbejdspartnere.
Efter frokost opdaterer du en uddannelses- og kompetencestyringsplan for håndværkere, eller deltager som referent ved et møde i ledergruppen.
Inden dagen slutter, tjekker du, at KPI-rapporteringen er opdateret, så vi fortsat leverer høj kvalitet på togmateriellet og understøtter medarbejdertilfredsheden.
Dine opgaver vil blandt andet være at
I forbindelse med at vi flytter til Næstved vil du fungere som flyttekoordinator, og projektets ”forlængede arm”. Du deltager i workshops, koordinerer med øvrige kolleger og bidrager til at skabe en inventardatabase og logistisk indretningsplan. Du er med i både forberedelsen og selve gennemførelsen og er med til at sikre gode fysiske rammer for dagligdagen på værkstedet.
Vi søger dig, der trives i en varieret hverdag med mange opgaver på én gang. Du formår at skabe overblik og holde fokus, også når tempoet er højt.
Vi ser positivt på, at du møder arbejdsopgaverne med en åben indstilling i denne opstartstid. Det er desuden helt okay at stille spørgsmål ved det eksisterende.
Fagligt set søger vi efter dig som har
Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads
Ansøgningsfristen er d. 10. august, 2025.
Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og eventuelle eksamenspapirer.
Har du spørgsmål til stillingen, kan du ringe til Afdelingsleder Stine Løvbo på tlf. 2468 9949. Stine har ferie i uge 31 og 32, og her er du velkommen til at ringe til værkstedschef Allan Pagh på tlf. 2468 9457.
Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, første samtale med Stine, og den sidste med Stine og rekrutteringspartner, indeholdende adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.
Ansættelsestype: Fastansættelse
Hjemmearbejde: Muligt
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.
- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
6500+
Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.
88
Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.
0,5 mio
Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.