Smilende AP medarbejder

En arbejdsplads med overskud til alle

I AP Pension har vi overskud til alle – også til dig. Det er vores medarbejdere, der gør det muligt at skabe økonomisk og menneskeligt overskud til vores kunder. Og som arbejdsplads skaber vi rammerne, så du og dine kolleger får overskud i hverdagen.

AP Pension søger en datadreven aktuar til migreringsprojekt

Vil du være med til at gøre en forskel i AP Pension? Så har du chancen nu, for vi søger en erfaren aktuar til vores projekt Sanering og Migrering, der hører til området Produkter & Udvikling.

Om jobbet
Produkter & Udvikling har ejerskabet for AP Pensions opsparings- og forsikringsprodukter samt ansvar for produktgovernance. Området spiller en nøglerolle i strategiske og tværgående udviklingsinitiativer deriblandt i vores nye policeadministrationssystem. Vi skal i den kommende periode:

  • Sikre en stærk pipeline for produktudvikling, så kunderne i fremtiden får de rigtige produkter, der passer til deres behov
  • Understøtte udviklingen af det nye policeadministrationssystem, så vi sikrer kvaliteten og understøttelsen af produkterne, særligt har vi ansvaret for det aktuartekniske
  • Gennem projektet Sanering og Migrering sikre at den eksisterende bestand får samme muligheder og fordele som nye kunder

Du bliver en del af projektet Sanering og Migrering, hvor du får ansvar for at skabe overblik over forretningsmæssige og systemtekniske udfordringer i forbindelse med migrering af vores bestand. Du driver afklaringer og bidrager med databaserede analyser af vores bestand samt vedligeholder et mini-datavarehus. Vi er centralt placeret i AP og tæt på beslutningerne, så vi sikrer fremdrift i komplicerede beslutninger.

Du får en central rolle i at sikre et effektiv nyt kernesystem gennem migreringen – med fokus på en gnidningsfri oplevelse for både forretningen og kunderne. Du arbejder tæt sammen med erfarne aktuarer og forretningseksperter og får en bred samarbejdsflade på tværs af organisationen.

Dine opgaver
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet bestå af:

  • Beskrive regler for mapningen indeholdende både forretningsbeslutninger og datatransformationer.
  • Sikre opbygning og løbende vedligeholdelse af mini-datavarehus målrettet migrering, indeholdende alle relevante data til brug for migrering.
  • Bidrage til udvikling af specifikke dele af migreringsmotoren som f.eks. afstemningsrapport
  • Sparring med forskellige forretningsområder i AP med henblik på at afdække og løse deres behov i forbindelse med migrering - herunder f.eks. regnskab og investering
  • Udarbejde oplæg til forretningsmæssige beslutninger vedr. håndtering af produktmæssige udfordringer i forbindelse med migrering
  • Forstå og analysere forretningsdata med det formål bl.a. at afdække og identificere inkonsistens i data som kan føre til saneringsopgaver

Din profil
Denne stilling fordrer, at du allerede har erfaring med lignende sanerings- og migreringsprojekter fra pensionsbranchen.

For den ideelle kandidat i denne rolle lægger vi endvidere vægt på:

  • En uddannelsesmæssig baggrund som cand.act. eller lignende
  • Stærk system- og tekniskforståelse, gerne erfaring med udvikling af kernesystemer
  • Har erfaring med at arbejde med opbygning og vedligehold af datavarehus
  • Kan drive samarbejde på tværs af forretningen og sikre afklaringer med involvering af mange faggrupper
  • God dataforståelse og analytiske evner af høj kvalitet
  • Forretningsforståelse, herunder et bredt produktkendskab
  • God i skriftlig formidling og fortrolig med at udarbejde beslutningsoplæg og sikre dokumentation

Vi tilbyder

  • En central rolle i et strategisk vigtigt projekt for AP Pension
  • Udviklingsmuligheder gennem samarbejde med dygtige aktuarer og kollegaer både i det lille team og på tværs af hele AP
  • Et motiverende arbejdsmiljø
  • En arbejdsplads med fokus på trivsel, arbejdsglæde og en uformel omgangstone
  • Attraktive ansættelsesvilkår, såsom pensionsordning, sundhedsforsikring og tandforsikring

Samtaler afholdes fra august.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Ikke oplyst

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

6 styrker ved at være kunde i AP Pension

I AP Pension tror vi på, at overskud skaber ringe i vandet, når vi deler det med hinanden.

Læs mere om karriereveje i AP Pension
Medarbejdere holder internt møde

Trivsel og fællesskab

I AP Pension er sociale tiltag med til at løfte trivsel og fællesskab

  • Rabataftale til Pure Gym
  • Sundhedskomité
  • Sociale tiltag
  • Personaleforening
  • Fysioterapi
To medarbejder smiler til hinanden

Fleksibel arbejdsplads

I AP Pension bestræber vi os på at være en fleksibel arbejdsplads for dig som medarbejder

  • Mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Betalte fridage ved barn syg
  • Attraktiv barselsordning
  • Mulighed for ledsager ved sygdom
  • Fleksibilitet ved ændringer i dit liv
Stående medarbejder har en snak ude på gangen

Stærk overenskomst

I AP Pension har vi forhandlet en stærk overenskomst på plads, det betyder gode personalegoder for dig som medarbejder

  • Mellem 6-13 AP-dage om året
  • Mulighed for tilkøb af ferie
  • 17-19% arbejdsgiverbetalt pension
  • Attraktiv kantine
  • Gruppe-, sundheds- og tandforsikring

En tryg og fair ansættelsesproces

Når du søger et job hos os, kan du være tryg ved, at ansættelsesprocessen foregår på en fair og professionel måde med respekt for dig som individ. Det er vigtigt for os, at det er en god proces for dig.

quote icon

Vi investerer tid og engagement med kandidaten - og det er vigtigt for mig, at vi møder den enkelte i øjenhøjde. Derfor gør vi alt for, at du som kandidat føler dig hørt og set, så vi sikrer det rette match for begge parter.

Janni Bové Schou,
Chief Operating Officer

Portræt af Janni Bové Schou
4 af 5 stjerner

74 af AP Pensions medarbejdere har vurderet AP Pension på Jobindex

Ønsker du at læse mere om AP Pension?

Besøg vores virksomhedsprofil og læs mere om AP Pension som en arbejdsplads


AP Pensions logo

AP Pension

Sundkrogsgade 29

2150 Nordhavn

AP Pension

Axel Kiers Vej 11

8270 Højbjerg

LinkedIn

Følg os her