Frontline Operatør i Technical Maintenance Operations Center

Kastrup

I Nordens største lufthavn er vi dybt afhængige af, at de tekniske systemer fungerer døgnet rundt. Som Frontline Operatør i Technical Maintenance Operations Center (TOC) er du med til at sikre, at lufthavnens tekniske infrastruktur opererer uden turbulens i en hverdag, hvor to dage sjældent er ens.

Om at være Frontline Operatør i TOC

Som Frontline Operatør i TOC er du med til at sikre, at lufthavnens tekniske infrastruktur fungerer 24/7/365. På en arbejdsplads hvor hver dag er forskellig, har du ansvaret for at registrere opgaver, der kommer ind via telefon og digitalt. Du vurderer og prioriterer indkomne tekniske fejl og iværksætter de nødvendige reparationer for at sikre, at lufthavnens udstyr altid er tilgængeligt i tæt samarbejde med interne og eksterne teknikere og håndværkere.

Vi ser frem til, at du bidrager med:

  • Registrering, vurdering og prioritering af indkomne tekniske fejl
  • Koordinering og tæt dialog med teknikere såvel som kunder
  • Overvågning af lufthavnens tekniske udstyr via interne overvågnings- og alarmsystemer.
  • Proaktiv tilgang til opgaveløsning, opfølgning og kommunikation

I TOC arbejder du og dine kolleger i 3 holds skift året rundt, da vi i lufthavnen altid er repræsenteret og står klar til at håndtere indkomne fejl. Til hverdag arbejder du tæt sammen med dine kolleger i TOC og naturligvis din nærmeste leder, Helle. Du har derudover en bred kontaktflade med lufthavnens mange og forskellige interessenter herunder luftfartsselskaber, groundhandlere og koordinatorer, Security Operations Center (SOC), Naviair, Politiet og Brandvæsnet.

Om hvordan du lykkes i jobbet

Du får hurtigt luft under vingerne hos os, når du trives som bindeled mellem teknik og kundeservice i en hverdag, hvor dine beslutninger gør en reel forskel for CPH. Du motiveres af at skabe værdi for andre og af at være en del af et team med stor berøringsflade i hele lufthavnen.

Du lykkes på den korte bane, når du udviser et stærkt servicemindset over for kunder, der henvender sig med tekniske fejl, og når du opnår en forståelse for lufthavnens opbygning. Du går til opgaverne med nysgerrighed og lyst til at gøre en forskel for vores kunder.

På den længere bane lykkes du, når det falder dig naturligt, løbende at følge op på åbne fejlmeldinger og sikre at kunden altid er informeret om sagens status gennem proaktiv kommunikation. Herudover lykkes du, når du i samarbejde med dine kollegaer, bidrager aktivt til at optimere processer og opfange arbejdsgange, som vi sammen kan forbedre.

Stillingen kommer ikke med en udførlig pakkeliste, men vi ser gerne, at din professionelle bagage indeholder:

  • Erfaring med betjening af kunder herunder kommunikation og koordinering
  • En teknisk/håndværksmæssig baggrund
  • Evnen til at sætte sig i andres sted, kundeforståelse og et indbygget servicemindset
  • En god portion gå-på-mod og lyst til at indgå i et team med arbejdsgange under udvikling
  • Kendskab til SAP, ServiceNow og Microsoft Teams
  • Evnen til at kommunikere klart i tale og skrift – både på dansk og engelsk

Om afdelingen

Technical Maintenance Operations Center (TOC) er en del af Airport Infrastructure & Services, der huser ca. 350 dedikerede kolleger. Som Frontline Operatør er du en del af TOC, der foruden dig består af 9 i Frontline teamet og 9 driftsledere. Mange har været i CPH længe, og der er derfor god viden at hente, men der er i samme åndedrag også brug for nytænkning og gå-på-mod, hvad angår forandringer.

Vores samlede tekniske operationscenter er en forandring i sig selv, da der tidligere har været flere indgange for vores kunder. Nu er vi ét samlet hold, som skal navigere i en, på nogle måder ny, men samtidig velkendt hverdag i CPH, hvor alt fra drift til vejrforhold kan ændre planen for dagen. Og vores vigtigste opgave i den forbindelse er, at vi er klar til at håndtere hvad end, der rammer os i operationscenteret.

Om Helle, din nye leder

Jeg værdsætter åbenhed og ærlighed. Mit fokus er på udvikling af mennesker og de processer, vi møder i hverdagen, hvori der er løbende læring og forbedring at hente. Vi arbejder i et miljø, hvor vi aldrig keder os, og hvor vi hele tiden bliver bedre sammen.

Et solidt servicemindset, stærke samarbejdsevner og naturlig nysgerrighed for og evne til at se sammenhænge ligger højt på ønskelisten hos din nye leder.

Om os | Hvad tilbyder vi

Du bliver en del af en helt særlig atmosfære og en organisation, der hver dag arbejder engageret for, at vores passagerer får den bedste rejseoplevelse.

Udover frokostbuffet, pension og IT-udstyr tilbyder vi

  • Fri parkering, cykelservice (i arbejdstiden), bilrengøring og gode rabataftaler
  • Fysioterapi og træningslokale, yoga, rådgivning fra træner mv.
  • Sundhedssikring – børn er dækket automatisk
  • Individuelle udviklingssamtaler.

Om ansøgningen | Stig ombord på dit nye job

Vi ser frem til at læse din ansøgning, så send den gerne snarest muligt og senest d. 10. august 2025.

Vi modtager kun ansøgninger via vores rekrutteringssystem og ikke pr. mail.

Har du spørgsmål til jobbet inden da, kan du sende en mail til Helle Normann, Senior Manager TOC på helle.normann@cph.dk

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive politigodkendt, ligesom du skal kunne opretholde politigodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Derudover er det en forudsætning for at arbejde i Københavns Lufthavne, at du begår dig komfortabelt på dansk - både skriftligt og mundtligt.


Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Tilbydes ikke

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

5 of 5 stars

341 af vores medarbejdere har evalueret Københavns Lufthavne på Jobindex

Københavns lufthavne - Fly på himlen

Vi skaber værdi sammen

Virksomheders arbejde med ansvarlighed har aldrig været så vigtigt, som det er i dag. I CPH bestræber vi os hver dag på at drive og udvikle Københavns Lufthavn og Roskilde Lufthavn på en bæredygtig og ansvarlig måde. Det skal ske med respekt for både klimaet, miljøet og vores omverden. Vi ved, at vi spiller en særlig rolle hvad angår den bæredygtige omstilling af luftfarten. Dette ansvar forholder vi os aktivt til.

Vi har blikket fast rettet mod vores ambitiøse klimamål: Driften af lufthavnen skal være emissionsfri i 2030, og i 2050 skal hele lufthavnen, inklusive flytrafikken, være fri for emissioner.

To medarbejdere går sammen i lufthavnens gange

Danmarks største arbejdsplads på én lokation

Lufthavnen er som arbejdsplads med garanti ’One of a kind’ – et lille samfund, hvor alle dine kolleger, sammen med de øvrige lufthavnskolleger er en del af en stor mekanik, som summer af international atmosfære og en intens forventningsfuld glæde. Og her har vi brug for de allerbedste kræfter. Uanset funktion og faglighed bliver du en absolut uundværlig del af vores mangfoldige fællesskab.

Faktisk er der intet andet sted som vores. Fordi ’vores’ er noget, vi skaber sammen.

Bæredygtig lufthavn

Virksomheders arbejde med ansvarlighed har aldrig været så vigtigt, som det er i dag. I CPH bestræber vi os hver dag på at drive og udvikle Københavns Lufthavn og Roskilde Lufthavn på en bæredygtig og ansvarlig måde. Det skal ske med respekt for både klimaet, miljøet og vores omverden. Vi ved, at vi spiller en særlig rolle hvad angår den bæredygtige omstilling af luftfarten. Dette ansvar forholder vi os aktivt til.

Vi har blikket fast rettet mod vores ambitiøse klimamål: Driften af lufthavnen skal være emissionsfri i 2030, og i 2050 skal hele lufthavnen, inklusive flytrafikken, være fri for emissioner.

Kollegaer sidder og taler sammen
Kollegaer sidder og taler sammen

Let’s travel together to a better tomorrow

ikon - Gæstfrihed

Gæstfrihed

Vi tager os af vores kunder og samarbejdspartnere som en god vært tager sig af sine gæster – og vi gør det på en personlig måde. Vi møder vores kunder og samarbejdspartnere i øjenhøjde og er omsorgsfulde og nærværende – med et glimt i øjet, når situationen er til det. Vi sætter en ære i at se og forstå kundernes ønsker og behov – allerhelst på forkant og før de selv gør det.

ikon - Partnerskab

Partnerskab

Vi bygger vores forretning på fælles værdiskabelse og ansvarlig vækst i tætte partnerskaber. Vi er gode skarpt blik for sammenhængen mellem udbytte og omkostninger – både på egne og på vores kunders og partneres vegne. Vi samarbejder effektivt og inddrager hinanden på tværs og i tide - vi deler viden og giver feedback, så vi sammen kan løfte vores performance.

ikon - Respekt

Respekt

Vi driver forretningen med respekt for hinanden og for vores omverden. Vi bygger vores relationer på tillid og rummer hinandens forskelligheder. Vi lytter til og anerkender hinandens synspunkter. Vi tager ansvar og holder ord – vi gør, hvad vi siger, og vi holder, hvad vi lover.

ikon - Stolthed

Stolthed

Vi er passionerede og brænder for at skabe lufthavnsoplevelser i verdensklasse. Vi er ambitiøse med det, vi gør, og stræber altid efter at blive bedre ved at lære – både af vores successer og af vores fejl. Vi er stolte af vores arbejdsplads og den rolle, den har. Samtidig er vi ydmyge over for den opgave, vi løfter, og over for de mennesker, vi servicerer og samarbejder med.