Lead Maintenance Planner

Kastrup

Københavns Lufthavne (CPH) vil de kommende år sende mere end 30 millioner årlige rejsende trygt afsted ud i verden. Det er en stor og kompleks operation, der stiller krav på tværs af organisationen. Det gælder ikke mindst for os i Maintenance Operations Planning (MOP), som en afdeling i Aerodrome Intrastructure Services (AIS), og det er her, du kommer ind i billedet.

Som Lead Maintenance Planner bidrager du til at sikre, at infrastrukturen fungerer optimalt ved at planlægge vedligehold af vores assets strategisk og effektivt, for at undgå unødvendige forstyrrelser for driften. Du har muligheden for at arbejde i et dynamisk og komplekst miljø, som sjældent findes uden for lufthavnssektoren.

Om at være Lead Maintenance Planner i MOP

Vi søger en engageret og ansvarsbevidst Lead Maintenance Planner, der sikrer effektiviteten og driftssikkerheden af vores assets. Som en central del af vedligeholdsplanlægningsteamet, har du ansvaret for planlægning af forebyggende vedligehold /vedligeholdelsesprogrammer, koordinering ved nedlukning af assets samt allokering af ressourcer. På sigt sikrer du også tilgængeligheden af reservedele.

Som Lead Planner har du direkte indflydelse på den daglige drift, når du sammen med resten af teamet planlægger ressourcer og rettidigt vedligehold. Afdelingen er under opbygning, du vil derfor også få ansvaret for at skabe de rette processer for at sikre at optimerede og effektive vedligeholdelsesstrategier, som til en hver tid overholder alle gældende standarder og forskrifter.

Du er som Lead Planner den fagligt ansvarlige for at vi har de rette processer at arbejde efter i planlægningsarbejdet.

Dine primære ansvarsområder vil være

  • Planlægning og tidsplanlægning af vedligeholdelsesopgaver ved hjælp af vedligeholdelsessystemet SAP PM og planlægningssystemerne Ready4 Asset Management (R4AM) og RM Delmia Quintiq.
  • Strategisk planlægning af vedligeholdsopgaver, ved at koordinere vedligeholdelsesprogrammer, sikre ressourceallokering og optimere vedligeholdsstrategier på tværs af organisationen.
  • At skabe dialog med vores stakeholders for at sikre et effektivt samarbejde ved asset nedlukning for planlagte vedligeholdelsesaktiviteter.
  • Udtrækning og analyse af data samt implementering af struktureret brug af data i vores processer.
  • Deltagelse i ressource- og kompetenceplanlægning for at sikre, at vores teams har de rette kompetencer.
  • At sikre vidensdeling og opfølgning med den resterende planlægningsenhed.

Om hvordan du lykkes i jobbet

Din tilgang er struktureret, og du trives med at arbejde databaseret og analysere komplekse sammenhænge. Derudover besidder du stærke kommunikations- og samarbejdsevner, som gør dig i stand til at navigere på tværs af organisationen. Du motiveres af at levere løsninger, der gør en forskel i en udfordrende og dynamisk hverdag.

Du lykkes på den korte bane, når du formår at skabe stærke relationer til dine kolleger og interessenter. Din evne til at lytte og tage initiativ er afgørende for at løse udfordringer effektivt og sikre, at alle involverede parter føler sig hørt. Kan du desuden navigere i de daglige udfordringer med et positivt sind og en løsningsorienteret tilgang, så er du godt på vej mod at bliver en værdifuld ressource i teamet.

På den længere bane lykkes du, når du har opbygget en dybdegående forståelse for lufthavnens driftsprocesser og de komplekse sammenhænge i luftfartsindustrien.

Vi ser frem til at opleve din erfaring i vedligeholdsplanlægning og dit grundige kendskab til SAP PM eller lignende systemer. Vi ser meget gerne at du kommer med erfaring med projektledelse og koordinering af vedligeholdelsesaktiviteter. Erfaring med LEAN-metodikken er et ekstra plus, da du vil kunne bruge LEAN til at optimere vedligeholdsprocesser og identificere områder med potentiale for forbedring.
Har du forståelse for EASA ADR-lovgivning og en teknisk baggrund, hvad enten det er mekanisk, elektrisk eller tilsvarende, glæder vi os kun ekstra meget til at få dig med ombord.

Om afdelingen

I vores nye afdeling, der blev dannet i oktober 2024, arbejder vi i forskellige teams med i alt 12 medarbejdere.

Vi er et team, der både elsker at arbejde og have det sjovt sammen, hvilket skaber en fantastisk stemning, hvor alle føler sig godt tilpas. Dette kan også ses på vores høje score i vores seneste psykologisktryghed-måling. Vi glæder os til at byde dig varmt velkommen ombord.

Om Ardita, din nye leder

Som leder brænder jeg for at se mine kollegaer vokse og få succes. Jeg tror på frihed under ansvar, , men jeg stiller også krav og har høje forventninger til resultater.

Jeg er fokuseret på at skabe et miljø, hvor der er plads til både faglig udvikling og personlig trivsel. Jeg tror på åben kommunikation og ærlig feedback, og jeg ser det som en vigtig del af min rolle at støtte og udfordre mine kollegaer til at opnå deres potentiale.

Hvad dine kommende kollegaer siger om mig:

Ardita er en synlig leder. Hun forstår vores arbejdsgange, har fokus på afdelingens fortsatte udvikling, involverer sig gerne og sparrer med os, når vi har brug for det. Hun er altid imødekommende, lydhør og klar på et godt grin

Om os | Hvad tilbyder vi

Du bliver en del af en helt særlig atmosfære og en organisation, der hver dag arbejder engageret for, at vores passagerer får den bedste rejseoplevelse.

Udover frokostbuffet, pension og IT-udstyr tilbyder vi

  • Frihed til planlægning af dine opgaver – det betyder for eksempel, at du har mulighed for at arbejde hjemmefra efter aftale med din leder og resten af teamet.
  • Fri parkering, cykelservice (i arbejdstiden), bilrengøring og gode rabataftaler
  • Fysioterapi og træningslokale, yoga, rådgivning fra træner mv.
  • Sundhedssikring – børn er dækket automatisk
  • Individuelle udviklingssamtaler.

Om ansøgningen | Stig ombord på dit nye job

Vi ser frem til at læse din ansøgning, så send den gerne snarest muligt og senest d. 6. juli.

Vi modtager kun ansøgninger via vores rekrutteringssystem og ikke pr. mail.

Har du spørgsmål til jobbet inden da, kan du sende en mail til Senior Manager, Maintenance Operations Planning (MOP), Ardita Osmanaj ardita.osmanaj@cph.dk

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive politigodkendt, ligesom du skal kunne opretholde politigodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Derudover er det en forudsætning for at arbejde i Københavns Lufthavne, at du begår dig komfortabelt på dansk og engelsk- både skriftligt og mundtligt.


Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Ikke oplyst

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

5 of 5 stars

341 af vores medarbejdere har evalueret Københavns Lufthavne på Jobindex

Københavns lufthavne - Fly på himlen

Vi skaber værdi sammen

Virksomheders arbejde med ansvarlighed har aldrig været så vigtigt, som det er i dag. I CPH bestræber vi os hver dag på at drive og udvikle Københavns Lufthavn og Roskilde Lufthavn på en bæredygtig og ansvarlig måde. Det skal ske med respekt for både klimaet, miljøet og vores omverden. Vi ved, at vi spiller en særlig rolle hvad angår den bæredygtige omstilling af luftfarten. Dette ansvar forholder vi os aktivt til.

Vi har blikket fast rettet mod vores ambitiøse klimamål: Driften af lufthavnen skal være emissionsfri i 2030, og i 2050 skal hele lufthavnen, inklusive flytrafikken, være fri for emissioner.

To medarbejdere går sammen i lufthavnens gange

Danmarks største arbejdsplads på én lokation

Lufthavnen er som arbejdsplads med garanti ’One of a kind’ – et lille samfund, hvor alle dine kolleger, sammen med de øvrige lufthavnskolleger er en del af en stor mekanik, som summer af international atmosfære og en intens forventningsfuld glæde. Og her har vi brug for de allerbedste kræfter. Uanset funktion og faglighed bliver du en absolut uundværlig del af vores mangfoldige fællesskab.

Faktisk er der intet andet sted som vores. Fordi ’vores’ er noget, vi skaber sammen.

Bæredygtig lufthavn

Virksomheders arbejde med ansvarlighed har aldrig været så vigtigt, som det er i dag. I CPH bestræber vi os hver dag på at drive og udvikle Københavns Lufthavn og Roskilde Lufthavn på en bæredygtig og ansvarlig måde. Det skal ske med respekt for både klimaet, miljøet og vores omverden. Vi ved, at vi spiller en særlig rolle hvad angår den bæredygtige omstilling af luftfarten. Dette ansvar forholder vi os aktivt til.

Vi har blikket fast rettet mod vores ambitiøse klimamål: Driften af lufthavnen skal være emissionsfri i 2030, og i 2050 skal hele lufthavnen, inklusive flytrafikken, være fri for emissioner.

Kollegaer sidder og taler sammen
Kollegaer sidder og taler sammen

Let’s travel together to a better tomorrow

ikon - Gæstfrihed

Gæstfrihed

Vi tager os af vores kunder og samarbejdspartnere som en god vært tager sig af sine gæster – og vi gør det på en personlig måde. Vi møder vores kunder og samarbejdspartnere i øjenhøjde og er omsorgsfulde og nærværende – med et glimt i øjet, når situationen er til det. Vi sætter en ære i at se og forstå kundernes ønsker og behov – allerhelst på forkant og før de selv gør det.

ikon - Partnerskab

Partnerskab

Vi bygger vores forretning på fælles værdiskabelse og ansvarlig vækst i tætte partnerskaber. Vi er gode skarpt blik for sammenhængen mellem udbytte og omkostninger – både på egne og på vores kunders og partneres vegne. Vi samarbejder effektivt og inddrager hinanden på tværs og i tide - vi deler viden og giver feedback, så vi sammen kan løfte vores performance.

ikon - Respekt

Respekt

Vi driver forretningen med respekt for hinanden og for vores omverden. Vi bygger vores relationer på tillid og rummer hinandens forskelligheder. Vi lytter til og anerkender hinandens synspunkter. Vi tager ansvar og holder ord – vi gør, hvad vi siger, og vi holder, hvad vi lover.

ikon - Stolthed

Stolthed

Vi er passionerede og brænder for at skabe lufthavnsoplevelser i verdensklasse. Vi er ambitiøse med det, vi gør, og stræber altid efter at blive bedre ved at lære – både af vores successer og af vores fejl. Vi er stolte af vores arbejdsplads og den rolle, den har. Samtidig er vi ydmyge over for den opgave, vi løfter, og over for de mennesker, vi servicerer og samarbejder med.