Maia der arbejder hos hos Alm. Brand Group kigger ud mod kameraet i et kontorlandskab.

Erfaren og kreativ kommunikationsrådgiver, der brænder for den gode sag

København Ø

Kan du rådgive, tænke strategisk og kreativt og lave kommunikationsløsninger på et højt niveau? Kan du tænke 360-grader, når det kommer til intern og ekstern kommunikation? Og selv drive eksekveringen af planerne i samspil med gode kolleger og stakeholders? Så har vi jobbet til dig.

Vi står i et spændende sted i koncernens historie, hvor vores hovedejer, Alm. Brand Foreningen 1792, ønsker at spille en langt mere aktiv rolle med både almennyttige og kunderettede projekter, der gør en forskel for samfundet og Foreningens medlemmer – de 800.000 kunder i Alm. Brand Group.

Vi har derfor brug for en kollega, der løfter kommunikationen af de mange spændende tiltag til næste niveau - i tæt samarbejde med interne kolleger i Alm. Brand Group og Alm. Brand Foreningen 1792.

Rollen

Som kommunikationsrådgiver hos os, bliver du en del af et team, der driver koncernens kommunikation fra det daglige til det strategiske både internt og eksternt. Vi leder efter dig, der kan være rådgiver, sparringspartner og driver af kommunikationsprojekter.

Du får en afgørende rolle i vores arbejde med at omsætte projekterne til kreative kommunikationsløsninger og solide planer, der tænker hele vejen rundt om lederkommunikation – dvs. ledelseskommunikation, interne mediekanaler, LinkedIn og presseindsatser.

Alt sammen for at vores kolleger, kunder og resten af Danmark får øje på og forstår, hvordan Foreningen gør en forskel for både samfund og kunderne.

Om jobbet

I jobbet skal din faglighed bringes i spil, når du rådgiver, udvikler og udkommer med kommunikation på tværs af kanaler, så det hænger sammen og skaber effekt. Du har en naturlig trang til at tænke i kreative løsninger, der engagerer, og formidler til både hjerte og hjerne.

Primære opgaver:

  • Rådgive samarbejdspartnere om kommunikation, der skaber effekt
  • Udarbejde og forankre kommunikationsstrategi og -planer hos stakeholders
  • Udarbejde content til diverse platforme – herunder intra-nyheder, SoMe-posts på Viva Engage og LinkedIn samt pressemeddelelser.
  • Udarbejde video-content selv eller tilrettelægge produkter og storyboards med eksterne
  • Du tænker også, hvordan events og fysiske happenings kan bruges til at skabe engagement hos målgrupperne
  • Drive kommunikationsprojekter i samarbejde med vores kolleger i Marketing og Foreningspartnerskaber & Medlemsfordele
  • Løbende rapportering og evaluering af indsatser
  • Stakeholdermanagement af interne og eksterne samarbejdspartnere

Om dig

Vi forestiller os, at du kommer med baggrund indenfor kommunikation og har 10-12 års erfaring i faget. Du har rådgivet ledelser på top-niveau, kan præsentere og argumentere for løsninger, du finder frem til – ligesom du har et godt overblik over nyere samt traditionelle medier.

Du er erfaren i at drive kommunikationsprojekter på tværs af afdelinger, fagligheder og stakeholders. Du er selvkørende og kan producere det meste selv. Det vil sige, at du har erfaring med at udarbejde content til forskellige typer af kanaler og er optaget af, at det skaber effekt.

Har du erfaring med at lede mindre videoproduktioner og kan selv producere håndholdt, er det et stort plus.

Du bliver en del af et stærkt team

Du får en vigtig rolle i en kommunikationsafdeling, som er kendt for at levere på et højt fagligt niveau, og som har en stor kontaktflade i huset. Du er bestemt ikke alene i vores team. Vi har hver vores specialistbaggrund, men arbejder på kryds og tværs af kanaler og sparrer løbende med hinanden. Vi har fokus på, om de kommunikationsprodukter, vi udkommer med, også når målgrupperne og evaluerer løbende på vores indsatser.

Du får kolleger, der har forskellige roller – alt fra kommunikationspartnere, pressechef, public affairs chef, intern kommunikationsansvarlig, en medie- og presserådgiver og vores studentermedhjælper.

Du bliver en del af en enhed, hvor vi lægger stor vægt på at have det godt sammen, og her vil du blive værdsat ikke bare for dét du ved, men også for den du er.

Ansøgning

Hvis du kan se dig selv i denne beskrivelse, så tøv ikke med at søge. Vi ser frem til at høre fra dig senest 28. juli 2025. Vi gennemgår alle ansøgninger og indkalder til interviews i uge 33 og 34.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte chef for Koncernkommunikation, Marianne Møller Waldorf frem til og med d. 27. juni på tlf.: 40 12 24 24 eller mail mawd@abgroup.dk

  • Del
  • Ansættelsestype: Fastansættelse

    Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

    Hjemmearbejde: Ikke oplyst

    I mødet med kunden vil du være med til at gøre en stor forskel for den
                                            enkelte og for Alm. Brand Group som forsikringsselskab.

    Hvor ildsjæle mødes

    Vi er mange om at lykkes sammen. Vi er i Alm. Brand Group afhængige af mange fagligheder. Kerneopgaverne ligger i at sikre kunderne den bedste forsikringsløsning og den bedste behandling. For at lykkes med det har vi brug for ildsjæle i IT, finans, regnskab, underwriting, produktudvikling, kommunikation, strategi, governance, jura, projektledelse og mange andre uundværlige fagområder.

    Faktisk er vi mere end 2000 medarbejdere fordelt over hele landet. Og vi lykkes, fordi vi gør det sammen!

    Jesper, Jeg synes, vi er gode til at samarbejde på tværs og
                                                                    har øje for vores fælles mål.

    Jeg synes, vi er gode til at samarbejde på tværs og har øje for vores fælles mål. Vi gør os umage for at være professionelle for såvel interne som eksterne interessenter.

    Jesper
    Maia, Alm. Brand Group er et spændende sted at arbejde –
                                                                    det er både en virksomhed og en sektor i udvikling.

    Alm. Brand Group er et spændende sted at arbejde – det er både en virksomhed og en sektor i udvikling.

    Maia
    Citat slideshow - næste knap
    Citat slideshow - forrige knap

    Vi tilbyder

    Alm. Brand Group - Stærk sammenhold ikon

    Stærkt sammenhold

    Vi arbejder i Alm. Brand Group med at styrke fællesskabet i de enkelte afdelinger og på tværs. Vi tror på teamwork og samarbejde for at opnå succes og trivsel på arbejdspladsen.

    Alm. Brand Group - Attraktive vilkår ikon

    Attraktive vilkår

    Alm. Brand Group tilbyder attraktive vilkår med fast løn, pensionsordning, tand- og sundhedsforsikring samt mange andre medarbejderfordele.

    Alm. Brand Group - Højt ambitionsniveau

    Højt ambitionsniveau

    I Alm. Brand Group har vi høje ambitioner, som præger hele vores organisation. Vores dedikation til kvalitet og innovation skaber en dynamisk og inspirerende arbejdskultur for alle medarbejdere.

    Vi gør det bedre sammen

    Vi holder af hinanden, og vi er der for hinanden. Vores værdier er at være ordentlige, ambitiøse og udvise tillid. Vi har modet til at tale åbent og ærligt om det, der kan blive bedre. Og vi har brug for dig, der har et stort drive til at flytte os fremad!

    Du er med til at forme og udvikle en arbejdsplads, som styrker vores fælles mening og retning. Samtidig er du en del af en stor koncern i den finansielle sektor, hvor vi skaber bedre rammer for at lykkes og trives. Vi gør det sammen!

    Besøg vores karriereside
    282

    evalueringer på Jobindex

    5 af 5 stjerner