Elever fra DSB hygger sig og griner

Ikon: Lokation Taastrup og mulighed for hjemmearbejde

Driftsleder til GIS & Soft FM - Skab optimale rammer for DSB's hovedkontor i Høje Taastrup

Ikon: Pil

Vil du sikre, at DSB’s hovedkontor fungerer optimalt og skabe trygge rammer for de 1500 medarbejderne, der arbejder fra kontoret? Trives du i et job med stor alsidighed i opgaverne og mange samarbejdspartnere?

Forestil dig at være bindeleddet, der får hverdagen til at glide for mange mennesker – både ansatte, gæster og samarbejdspartnere.

Bliv en del af DSB GIS & Soft FM

Vi ser frem til at byde dig velkommen i afdelingen ”GIS & Soft FM”, hvor vi er 20 engagerede medarbejdere.

Vores mål er at skabe innovative og bæredygtige løsninger, der sikrer effektiv drift og et sundt arbejdsmiljø for alle medarbejdere.

I teamet er vi ansvarlige for

  • Serviceydelser som bl.a. togrengøring, graffitiafrensning, kantinedrift, affaldshåndtering, arealpleje og vintertjeneste
  • GIS- og FM-systemer
  • Ejendomsdata
  • Energidata

Vi samarbejder tæt sammen med resten af DSB, Banedanmark og selvfølgelig vores FM-leverandører og samarbejdspartnere, som i dag blandt andet er Coor (arealpleje, rengøring), ISS (togrengøring, kantiner) og ATP (udlejer).

Du bliver en del af et team hvor der er en god stemning, højt engagement og en atmosfære, der bærer præg af tillid og respekt.
Vi hjælper gerne hinanden og tilgår altid opgaver med en positiv indgangsvinkel.
Samtidig får du mange forskellige opgaver og frihed til at udføre opgaverne, som du mener, de skal udføres.

Sten, der er driftsleder i dag og som går på pension inden længe

Om jobbet

Du bliver Site Manager på hovedkontoret i Telegade, Høje Taastrup, hvor du sikrer, at DSB's medarbejdere har optimale og trygge arbejdsvilkår. Du har fokus på kontraktstyring, da reception og intern service er outsourcet.

Du får driftsansvaret for et stort hus på 28.000 m2, så der dukker løbende nye spændende opgaver op, du skal håndtere.

Du får ansvar for at koordinere, planlægge og følge driftsopgaver helt til dørs.

Dine primære opgaver

  • Sikre, at DSB har et velfungerende hovedkontor med funktionelle mødelokaler og fællesområder
  • Styre vedligeholdelsesopgaver i bygningerne på Telegade
  • Kontraktstyring af outsourcet reception og intern service (post, pakker, inventar m.m.)
  • Planlægge og koordinere større interne flytninger
  • Sikre effektiv og sikker administration af adgangskort efter gældende sikkerhedspolitikker
  • Sikre, at tværgående driftsopgaver følges op og gennemføres
  • Bidrage til opfølgning på snerydning og glatførebekæmpelse på tværs af landet i vinterhalvåret

En typisk hverdag

Du kan starte arbejdsdagen med en rundtur i bygningerne for at sikre, at alt fungerer – fra mødelokaler til fællesområder. Måske følger du op på en vedligeholdelsesopgave eller en opgave relateret til vinterberedskabet.

Efter frokost kan du have et møde med leverandøren af receptionsservice for at sikre, at kontraktens krav efterleves.

Senere arbejder du videre med planlægningen af en større intern flytning, hvor du koordinerer med flere afdelinger og følger op på adgange og sikkerhedsprocedurer.

Hvem er du?

Vi leder efter en person, der har erfaring med koordinering af driftsopgaver indenfor ejendomsservice eller Facility Management.

Derudover forventer vi, at du har godt kendskab til FM-ydelser som rengøring og vedligehold og at du har erfaring med kontraktstyring og leverandørsamarbejde.

Vi lægger vægt på at du

  • arbejder struktureret, følger opgaver helt til dørs og trives med varierende opgaver.
  • kommunikerer klart og professionelt med interne og eksterne samarbejdspartnere.
  • navigerer sikkert mellem operationelle og strategiske opgaver og bevarer overblikket under pres.
  • har erfaring med digitale driftssystemer og rapporteringsværktøjer (FM-systemer, Excel, Teams mv.).

Som person er du struktureret og trives i en hverdag, hvor opgaverne varierer, og hvor det er vigtigt at sikre, at opgaver bliver fulgt helt til dørs.

Hvad tilbyder DSB?

  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem

Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.

Søg nu

Ansøgningsfristen er d. 30. juni 2025.

Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og evt. eksamenspapirer.

Spørgsmål?

Ring til Mikkel Helbech Hansen på tlf. 24 68 88 52.

Rekrutteringsprocessen

Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.

Arbejdssted: Telegade 2, 2630 Taastrup

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Muligt

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

Medarbejdere fra DSB sidder i møde Medarbejdere fra DSB sidder i møde
vindelig medarbejder fra DSB smiler til kameraet

Vælg et arbejde, der udvikler dig og fremtidens klimavenlige transport

Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.

Kvindelig medarbejder fra DSB smiler til kameraet
Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
Ikon: Citationstegn

Vi løfter i flok og finder altid plads til faglig sparring. Her er højt til loftet, og man har altid lov til at udtrykke sin begejstring over et stykke vellykket arbejde

- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst

DSB er meget mere, end du måske tror

Ikon: To mennesker

6500+

Vi arbejder i hele landet

Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.

Ikon: Jordkloden

88

Vi favner alle

Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.

Ikon: Tog

0,5 mio

Vi gør en forskel hver dag

Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.