Vi tilbyder et job hvor dit arbejde har en indvirkning for de tusindvis af kunder, der hver dag kører med toget.
Hvis du trives i en rolle, hvor du både har ansvar for at gennemføre projekter på tværs af togflåden og samtidig bidrage til løsning af opgaver som fx
Så skal du læse videre.
Jeg er vild med kompleksiteten i opgaver og at være en del af den vigtige samfundsopgave med at sikre togdriften i Danmark.
Vi er 9 kolleger, der står klar til at byde dig velkommen i afdelingen. Vi hører under området Drift, Rolling Stock Management, der derudover består af Fleet, Technical Services Øst og Vest samt TCMS. Du træder ind i en afdeling, hvor vi samarbejder og videndeler.
Vores kerneopgave omfatter forvaltning af DSB’s flåde, herunder investeringsprojekter i vores materiel. Vi arbejder med langsigtet planlægning og økonomiopfølgning i en Asset-styringsmodel, hvor der er fokus på Life Cycle Costing og samtidig sikre en flåde med høj pålidelighed, kundekomfort samt korrekt teknisk og sikkerhedsmæssig stand.
Du har færdigheder inden for projekt- og forandringsledelse, økonomistyring- og opfølgning såvel som indsamling og bearbejdning af data.
Du kan fx bidrage til
Du starter dagen med et møde med projektteamet, hvor I følger op på igangværende projekter og aftaler de næste skridt.
Herefter har du et møde med en af asset managerne og følger op og bistår med indsamling og opdatering af data. Det kan fx være fremdrift på projekter eller ændringer til risikolog.
Efter en god frokost med dine kolleger sætter du dig til at gennemgå økonomien i et projekt. Du har tidligere på ugen booket et møde med økonomiafdelingen for at sikre du har den information/data til rådighed for at komme med et udkast til et budget.
Du slutter dagen med et møde med en af projektdeltagerne, der ønsker at sparre omkring et igangværende projekt. Her drøfter I bl.a. hvordan I sikrer at der skabes ejerskab og fokus omkring projektet fra den medarbejdergruppe som berøres.
Du kan altså se frem til opgaver som fx
Du skal således trives i en vekselvirkning mellem at være en intern konsulent, der løser konkrete opgaver med- og for asset managerne og som projektleder på egne projekter.
Du har erfaring – praktisk og/eller teoretisk - med projekter og evner at kommunikere tydeligt. Du evner desuden at koordinere opgaver og skabe overblik.
Vi forestiller os at du
Som person er du
Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.
Ansøgningsfristen er d. 29. juni 2025
Vi opfordrer dig til hurtigst muligt at sende dit CV, besvare et kort spørgeskema og uploade eventuelle eksamenspapirer. Du skal ikke udarbejde en ansøgning i denne proces.
Vi gennemfører 1. samtaler i uge 27 og 28, og 2. samtaler tirsdag d. 8. juni og onsdag d. 9. juni. Det er muligt at afholde disse via Teams.
Ring til Tina Storbugt på tlf. 24 68 15 11.
Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.
Arbejdssted: Telegade 2, 2630 Taastrup
Ansættelsestype: Fastansættelse
Hjemmearbejde: Muligt
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.
- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
6500+
Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.
88
Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.
0,5 mio
Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.