Maia der arbejder hos hos Alm. Brand Group kigger ud mod kameraet i et kontorlandskab.

Testkoordinator, der brænder for Disaster Recovery og Business Continuity

København Ø og mulighed for hjemmearbejde

Er din passion IT-beredskab, Disaster Recovery og Business Continuity? Har du et brændende ønske om et job, der byder på en overflod af muligheder, stort ansvar og seriøst spændende udfordringer?

Så er du landet det helt rigtige sted. I Alm. Brand Group er vi på forkant med teknologien, og vi dykker risikobaseret og forretningsorienteret ned i de mest interessante og udfordrende opgaver omkring Business Continuity.

Om jobbet

Som en del af vores beredskabsindsats har vi en ambition om at udvikle en automatiseret IT-understøttelse baseret på cloudbaserede platforme, der er koordineret omkring vores fælles koncernstrategi. Dit job som testkoordinator vil være at sikre, at disse forandringer sker med fokus på Disaster Recovery og Business Continuity.

I Alm. Brand Group har vi implementeret en omfattende proces for at afprøve og teste vores beredskabsplaner for at kunne genoprette vores systemer og teknologi i tilfælde af alvorlige nedbrud. Denne proces kræver en dedikeret indsats for at guide forretning, udviklere og driftsansvarlige gennem testene, så de er beredte, når det store incident indtræffer.

Vores cybersikkerhedsteam har allerede gjort store fremskridt med at implementere processen, men vi har brug for en dedikeret person til at sikre kontinuitet. Du vil blive ansat i vores operationelle sikkerhedsteam, som er en del af et større informationssikkerhedsdomæne. Som testkoordinator i beredskabet vil du indgå i et stærkt team og domæne, der i samarbejde med vores dygtige partnere sørger for sikkerheden i Alm. Brand Group.

Dine arbejdsopgaver vil omfatte:

  • koordinering og projektledelse inden for test af vores IT-beredskab
  • afholde beredskabstests med interne og eksterne samarbejdspartnere
  • følge op på interne og eksterne audits omkring beredskabet
  • sparre med ledere, medarbejdere og eksterne partnere omkring IT-beredskab
  • udarbejde og optimere beredskabsplaner i tæt samspil med IT og forretningen
  • opfølgning på mitigerende tiltag for at forbedre proces og teknik for Business Continuity og genetablering af systemer og data

Om dig

Vi lægger vægt på, at du har:

  • en relevant uddannelse kombineret med mindst et par års erfaring som beredskabskoordinator, projektleder eller testleder
  • en solid IT-teknisk baggrund, så du kan navigere i det IT-faglige felt
  • forståelse for beredskabsplanlægning
  • projektledelseskompetencer, der gør dig i stand til at koordinere, drive og følge op på projekter og tiltag
  • viden om de seneste trends inden for IT-beredskab og Disaster Recovery

Herudover har du en risikobaseret tilgang og analytiske evner, der sikrer, at vi løbende kan udvikle og optimere vores beredskab. Det er afgørende, at du kan kommunikere med forskellige fagligheder og få andre med. Du lykkes, når du er positiv, løsningsorienteret og proaktivt tager initiativet.

Nyuddannede er også i betragtning til stillingen, hvis du har arbejdet med området under din uddannelse.

Vi tilbyder

Vi tilbyder en fuldtidsstilling med mulighed for hjemmearbejde 2 dage, når du er kommet godt ind i dine opgaver.

Din nye arbejdsplads er på Midtermolen 7 på Østerbro i København, hvor vi har en fantastisk kantineordning og et godt kontormiljø.

Vi tilbyder en attraktiv lønpakke med fast månedsløn, pension, sundheds- og tandforsikring samt en række gode medarbejderfordele.

Ansøgning

Hvis du kan se dig selv i denne beskrivelse, så tøv ikke med at søge. Vi ser frem til at høre fra dig senest 8. august 2025. Vi gennemgår alle ansøgninger og indkalder til interviews løbende i slutningen af juli og i starten af august med målsætning om at kunne ansætte snarest derefter.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Amdi Hillebrand på johi@abgroup.dk eller 30 37 76 36.

  • Del
  • Ansættelsestype: Fastansættelse

    Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

    Hjemmearbejde: Muligt

    I mødet med kunden vil du være med til at gøre en stor forskel for den
                                            enkelte og for Alm. Brand Group som forsikringsselskab.

    Hvor ildsjæle mødes

    Vi er mange om at lykkes sammen. Vi er i Alm. Brand Group afhængige af mange fagligheder. Kerneopgaverne ligger i at sikre kunderne den bedste forsikringsløsning og den bedste behandling. For at lykkes med det har vi brug for ildsjæle i IT, finans, regnskab, underwriting, produktudvikling, kommunikation, strategi, governance, jura, projektledelse og mange andre uundværlige fagområder.

    Faktisk er vi mere end 2000 medarbejdere fordelt over hele landet. Og vi lykkes, fordi vi gør det sammen!

    Jesper, Jeg synes, vi er gode til at samarbejde på tværs og
                                                                    har øje for vores fælles mål.

    Jeg synes, vi er gode til at samarbejde på tværs og har øje for vores fælles mål. Vi gør os umage for at være professionelle for såvel interne som eksterne interessenter.

    Jesper
    Maia, Alm. Brand Group er et spændende sted at arbejde –
                                                                    det er både en virksomhed og en sektor i udvikling.

    Alm. Brand Group er et spændende sted at arbejde – det er både en virksomhed og en sektor i udvikling.

    Maia
    Citat slideshow - næste knap
    Citat slideshow - forrige knap

    Vi tilbyder

    Alm. Brand Group - Stærk sammenhold ikon

    Stærkt sammenhold

    Vi arbejder i Alm. Brand Group med at styrke fællesskabet i de enkelte afdelinger og på tværs. Vi tror på teamwork og samarbejde for at opnå succes og trivsel på arbejdspladsen.

    Alm. Brand Group - Attraktive vilkår ikon

    Attraktive vilkår

    Alm. Brand Group tilbyder attraktive vilkår med fast løn, pensionsordning, tand- og sundhedsforsikring samt mange andre medarbejderfordele.

    Alm. Brand Group - Højt ambitionsniveau

    Højt ambitionsniveau

    I Alm. Brand Group har vi høje ambitioner, som præger hele vores organisation. Vores dedikation til kvalitet og innovation skaber en dynamisk og inspirerende arbejdskultur for alle medarbejdere.

    Vi gør det bedre sammen

    Vi holder af hinanden, og vi er der for hinanden. Vores værdier er at være ordentlige, ambitiøse og udvise tillid. Vi har modet til at tale åbent og ærligt om det, der kan blive bedre. Og vi har brug for dig, der har et stort drive til at flytte os fremad!

    Du er med til at forme og udvikle en arbejdsplads, som styrker vores fælles mening og retning. Samtidig er du en del af en stor koncern i den finansielle sektor, hvor vi skaber bedre rammer for at lykkes og trives. Vi gør det sammen!

    Besøg vores karriereside
    282

    evalueringer på Jobindex

    5 af 5 stjerner