IT Supporter Specialist - Kolding

Kolding og mulighed for hjemmearbejde

Kokmose 3

Vil du være med til at gøre en reel forskel for dine kolleger og deres IT-oplevelse? Trives du i en rolle, hvor du kombinerer teknisk support med god service og tæt kontakt til brugerne? Så er denne stilling noget for dig! Som IT Supporter bliver du en vigtig del af et team, der sikrer, at dine kolleger får den bedste hjælp til deres IT-løsninger – og du får en central rolle i en organisation i vækst.

På tværs af platforme og Danmark

Sammen med dine kolleger i IT Service Desk supporterer du de danske GLS-depoter ved at løse tekniske udfordringer og sikre, at systemer og udstyr fungerer optimalt i hverdagen. Vi har en bred systemplatform med bl.a. Microsoft, Linux, Android, iOS, scannerudstyr og kameraovervågningsudstyr. Du kan derfor se frem til en meget varieret hverdag, hvor du både kan udfolde din viden, blive udfordret og lære nyt.

Dine primære arbejdsopgaver bliver at

  • Styrke og udvikle vores IT Support i GLS i Danmark,
  • Indgå i IT problemfejlsøgnings- og løsningssituationer,
  • Indgå i test og evaluering af nyt hardware og software eks. håndscanner, bluetooth enheder, labels-printer, pakkevægte og overvågningskameraer.
  • Have kendskab og indsigt i pakkesorteringssystem ved GLS Depotet.
  • Opsøge og udføre optimeringsinitiativer i diverse IT-systemer, processer og dokumentation.
  • Udarbejde, strukturere og vedligeholde dokumentation og træningsmateriale til IT Service Desk og GLS-depoter.
  • Indgå i projekter og udrulninger af nyt IT-udstyr, såsom telefoner, PC’ere, håndscannere mv.
  • Servicere dine GLS-kolleger på de danske GLS-depoter – du skal derfor have kørekort og egen bil.

Vi forventer, at du har omkring 3 års erfaring med IT-support, samt erfaring med MS Itune og Autopilot. Du trives i en udadvendt rolle, hvor du dagligt er i kontakt med mange kolleger og hjælper dem med deres IT-udfordringer. Du motiveres af at gøre en forskel – både ved at løse problemer og ved at skabe gode relationer, samtidig med at du også har den nødvendige tålmodighed, til at vejlede brugerne. Fordi du har mange bolde i luften, skal du være god til at prioritere dine opgaver rigtigt og du skal trives med faste processer, samtidig med er du også omstillingsparat, når uforudsete problemer opstår.
IT Service Desk understøtter den danske GLS-forretning med IT-hardware og support, dette omfatter: kontor- og depotpersonaleog 11 danske GLS-depoter samt vores lokation på Bornholm. Vi har i alt omkring 1.200 ansatte.

Arbejdssted

Dit primære arbejdssted vil være på vores depot i Kolding, Kokmose 3, 6000 Kolding, men du vil også have arbejdsopgaver på vores andre kontorer i resten af landet. Du får gode og dygtige kolleger samt 2 IT-support elever i et stærkt og velfungerende IT Service Desk team, som er kendetegnet ved godt humør, hjælpsomhed og lyst til at levere resultater. Din arbejdstid ligger typisk mellem kl. 08.00 og 16.00, men kan i perioder variere mellem kl. 06.00 og 20.00 på hverdage.

Dit nye team

Hos GLS har du indflydelse på egne opgaver og fleksible arbejdstider med mulighed for hjemmearbejdsdage, men du er aldrig alene. Du kan glæde dig til at blive en del af en velfungerende afdeling med andre IT-folk, som udgør en del af en IT-afdeling med 75 medarbejdere fordelt i forskellige teams. Der er en åben og uformel omgangstone på tværs af afdelingen, og en stor lyst til at lære nyt samt hjælpe hinanden, når der er brug for det. Og ikke mindst vægtes arbejdsglæde højt.

Vi tilbyder

I GLS kommer du ind i en virksomhed med et unikt fællesskab og en åben kultur, der hylder kreativitet og nye måder at tænke på. Dine input er forventede såvel som værdsatte, og du vil opleve en høj grad af medbestemmelse og ansvar i et arbejdsmiljø med fokus på trivsel. Hos GLS er der desuden rig mulighed for at udfolde dit potentiale, når vi understøtter din udvikling med GLS Academy og specialiserede uddannelser.

Glæd dig desuden til

  • Grundig onboarding med vores introduktionsforløb
  • Sundhedsforsikring fra dag ét
  • Fritvalgskonto
  • Firmabetalt pension
  • Lækker frokostordning
  • Vores aktive personaleforening, der inviterer både dig og din familie til hyggelige stunder med kollegerne på tværs af landet
  • Frihed under ansvar med fokus på work-life balance miljø.

Vil du skabe innovative IT-løsninger sammen med os?

Send os dit CV og besvar ansøgningsspørgsmålene senest d. 4. juli 2025. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Johan Lindshauge, IT Service Desk Team Lead på telefon: 2524 1113.
Vi behandler ansøgningerne løbende, og vi lukker processen, når vi har fundet den rigtige kandidat. Samtaler forventes afholdt i ugerne 26-28.

Forventet opstart vil være den 1. august 2025 eller efter anden aftale.


Ansættelsestype: Fastansættelse

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

”Vi står aldrig stille. Vi arbejder konstant med live data, og opgaverne er aldrig helt de samme.”

”Vi står aldrig stille. Vi arbejder konstant med live data, og opgaverne er aldrig helt de samme.”

Elvir Fejzic, Software Developer

I IT udvikler vi fremtidens standard for pakkedistribution

GLS - Innovative teknologier

Arbejd med innovative teknologier

IT ledsager hver eneste pakke på sin vej, og uanset om det er pakkeruter eller vores app, ligger der avancerede IT-systemer bag. IT-afdelingen hos GLS er et moderne softwarehus, hvor vi arbejder med de nyeste teknologier.

GLS - Vores kultur

Bliv en del af en unik kultur

Vi har en åben kultur, der hylder kreativitet og nye måder at tænke på. Du vil opleve en høj grad af medbestemmelse, ansvar og en sund balance mellem rammer og rum.

GLS - Styrken i diversitet

Oplev styrken i diversitet

Vores fællesskab er helt unikt og rækker ud over både afdelingen og arbejdet. Du får mere end 60 kolleger i IT med forskellige nationaliteter, og vi bruger hinanden på tværs af funktioner, når vi udvikler fremtidens standard for pakkedistribution.

GLS - Vi udfolder dit potentiale

Udfold dit potentiale

Vi ser hver eneste medarbejder og tror på fortsat udvikling. Vi hjælper hinanden med at blive dygtigere og tilbyder blandt andet specialiserede IT-uddannelser, der klæder dig godt på med nye kompetencer.

Mød Morten, Software Development Manager hos GLS Denmark

Mød flere af vores medarbejdere Se vores medarbejderfordele

Rekrutteringsprocessen

”Glæd dig til en grundig onboarding, hvor du bl.a. samles med alle nye ansatte på tværs af landet til to spændende dage med fokus på relationer og det, du bliver en del af.”

Rikke Gosmand, HR Advisor
Læs mere om vores onboarding
GLS - Din karriere hos GLS

Din karriere hos GLS

Det er vigtigt for os, at du som ny medarbejder får en god start hos GLS. I din onboarding møder du dine nye kolleger og lærer GLS at kende, så du føler dig velkommen med det samme.

GLS - Ledelse hos GLS

Ledelse hos GLS

Vi motiveres alle af at have indflydelse på egne opgaver, og vores ledere udviser tillid, uddelegerer ansvar og arbejder for et åbent og trygt miljø.

Lande

40

Medarbejdere

22000

Mio. pakker om året

870

GLS - Bliv en del af teamet