Smilende AP medarbejder

En arbejdsplads med overskud til alle

I AP Pension har vi overskud til alle – også til dig. Det er vores medarbejdere, der gør det muligt at skabe økonomisk og menneskeligt overskud til vores kunder. Og som arbejdsplads skaber vi rammerne, så du og dine kolleger får overskud i hverdagen.

Løn- og HR-konsulent

Brænder du for løn, personaleadministration og strukturerede arbejdsgange? Synes du vilkår og rettigheder er spændende, og har du orden i penalhuset? Har du lyst til at gøre en forskel i en organisation, hvor dine indsatser og kompetencer går hånd i hånd, så er det måske dig, vi leder efter!

Om stillingen:
Her er tale om en nyoprettet stilling, da selve lønkørslen bliver håndteret af Visma Løn. Vi er derfor på udkig efter en engageret og dygtig kollega, som ud over løn synes det er spændende og brænder for, at kunne bidrage på flere forskellige tangenter relateret til HR. Med andre ord, vi leder efter en person der besidder hybridkompetencer inden for HR-området, men som har afsæt i ejerskabet for den interne administration af løn i AP Pension.

Du bliver en del af vores HR Proces og Data team, som ud over dig består af en fagansvarlig for Proces og Data teamet (faglig leder), en analytiker og en studentermedhjælper.

Dine primære arbejdsopgaver:

  • Lønkørsel i samarbejde med Visma Løn for organisationens ca. 650 medarbejdere (månedslønnede, timelønnede)
  • Håndtering af interne henvendelser vedr. tidsregistrering i Promark (vores nye tidsregistreringssystem), herunder administration og vejledning af ferie, barsel, sygdom, erhvervskort og andre personalevilkår, som kommer ind via en løn postkasse.
  • Indberetninger til Danmarks Statistik, F&P m.fl.
  • Ansøgning om refusion ved sygdom, barsel m.m.
  • Ansvarlig for afstemninger på alt, som relaterer til dit arbejdsområde med løn og HR-administration, herunder AP Pensions bruttolønsordning
  • Løbende optimering af administrative processer og systemer, så vi kan opnå de bedst mulige synergier
  • Støtte til den månedlige afrapportering til ledelsen, så lederne har de bedst mulige forudsætninger for optimal forretningsførelse
  • Vedligeholdelse og udarbejdelse af ansættelseskontrakter og øvrige skabeloner til anvendelse i personaleadministrativ karakter
  • Support til ledelsen i HR-relaterede spørgsmål som kommer ind via vores fælles HR postkasse

Vi forventer, at du:

  • Har solid erfaring med lønadministration og overenskomster – og gerne fra den finansielle sektor, dette er dog ikke en forudsætning.
  • Kender relevante love og regler, fx ferieloven, funktionærloven, barselsloven, databeskyttelsesforordningen (GDPR) mv.
  • Har kendskab til HR-administrative opgaver
  • Arbejder struktureret og kan overholde deadlines
  • Er serviceminded, tillidsskabende og trives med både rutineopgaver og nye initiativer
  • Du evner at arbejde selvstændigt inden for dit arbejdsområde med løn og HR-administration, og at det falder dig naturligt at tage ansvar herfor

Vi er i gang med en modernisering af vores digitale infrastruktur, hvilket også gælder for HR og løn. Det er derfor vigtigt, at du har lyst til at arbejde med udvikling af området samtidig med den løbende drift, idet vi er i fuld gang med at skifte vores tidsregistreringssystem til Promark simultant med at vi skifter vores HR system til Cegid (tidligere talentsoft).

Har du erfaring med disse to systemer, er du allerede et skridt foran os.

Vi tilbyder:

  • Et meningsfuldt job i en værdibaseret medlemsejet organisation
  • Fantastiske kolleger og en hverdag præget af spændende opgaver, samarbejde og respekt
  • Et job hvor du ikke kommer til at kede dig, der er altid spændende opgaver i pipeline
  • Mulighed for personlig udvikling, da der er rig mulighed for at byde sig til opgaver, hvor dine kompetencer kan komme i spil
  • Et selvkørende team, hvor humøret er højt, og som er i rivende udvikling
  • Pension, feriefridage og øvrige ansættelsesvilkår efter relevant overenskomst.

Tiltrædelse sker pr. 1. august 2025, så lyder dette interessant for dig, så skynd dig at sende os en ansøgning og cv.

Vi holder løbende ansættelsessamtaler, og ser frem til at høre fra dig.

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Ikke oplyst

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

6 styrker ved at være kunde i AP Pension

I AP Pension tror vi på, at overskud skaber ringe i vandet, når vi deler det med hinanden.

Læs mere om karriereveje i AP Pension
Medarbejdere holder internt møde

Trivsel og fællesskab

I AP Pension er sociale tiltag med til at løfte trivsel og fællesskab

  • Rabataftale til Pure Gym
  • Sundhedskomité
  • Sociale tiltag
  • Personaleforening
  • Fysioterapi
To medarbejder smiler til hinanden

Fleksibel arbejdsplads

I AP Pension bestræber vi os på at være en fleksibel arbejdsplads for dig som medarbejder

  • Mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Betalte fridage ved barn syg
  • Attraktiv barselsordning
  • Mulighed for ledsager ved sygdom
  • Fleksibilitet ved ændringer i dit liv
Stående medarbejder har en snak ude på gangen

Stærk overenskomst

I AP Pension har vi forhandlet en stærk overenskomst på plads, det betyder gode personalegoder for dig som medarbejder

  • Mellem 6-13 AP-dage om året
  • Mulighed for tilkøb af ferie
  • 17-19% arbejdsgiverbetalt pension
  • Attraktiv kantine
  • Gruppe-, sundheds- og tandforsikring

En tryg og fair ansættelsesproces

Når du søger et job hos os, kan du være tryg ved, at ansættelsesprocessen foregår på en fair og professionel måde med respekt for dig som individ. Det er vigtigt for os, at det er en god proces for dig.

quote icon

Vi investerer tid og engagement med kandidaten - og det er vigtigt for mig, at vi møder den enkelte i øjenhøjde. Derfor gør vi alt for, at du som kandidat føler dig hørt og set, så vi sikrer det rette match for begge parter.

Janni Bové Schou,
Chief Strategy Officer

Portræt af Janni Bové Schou
4 af 5 stjerner

75 af AP Pensions medarbejdere har vurderet AP Pension på Jobindex

Ønsker du at læse mere om AP Pension?

Besøg vores virksomhedsprofil og læs mere om AP Pension som en arbejdsplads


AP Pensions logo

AP Pension

Sundkrogsgade 29

2150 Nordhavn

AP Pension

Axel Kiers Vej 11

8270 Højbjerg

LinkedIn

Følg os her