Vil du være med til at facilitere store projekter og støtte projektledelsen i en af Danmarks mest ikoniske virksomheder?
Trives du i en rolle, hvor du koordinerer, planlægger og sikrer klar kommunikation mellem interne og eksterne parter?
Vi søger en PMO konsulent til et spænende barselsvikariat på 12 mdr. Du vil bidrage til vores vigtige IC5-program og understøtte indkøbet af de nye elektriske tog til fjern- og regionalkørsel.
Vi er 22 kolleger, der arbejder sammen om at skabe struktur og overblik på tværs af DSB’s største projekter og programmer. I teamet implementerer og vedligeholder vi Governance og støtter op om processer, mens vi bidrager til den samlede projektgennemførsel.
Du bliver tilknyttet IC5-programmet, som handler om indkøb af de nye elektriske IC5-tog til fjern- og regionalkørsel. Programmet inkluderer også en vedligeholdelsesaftale og en række afledte projekter, som skal sikre, at vi er klar til at sætte togene i drift.
I det daglige sidder du sammen med IC5-teamet. Du har også tæt sparring med andre PMO-kolleger på tværs af organisationen. Vi er et internationalt team, så vi taler engelsk som fælles arbejdssprog.
I PMO-afdelingen finder du også fem andre PMO Konsulenter, tre Document Controllers, en Økonomi Controller og en planlægningsafdeling. Sammen understøtter vi de programmer og projekter, som er centrale for DSB’s fremtid.
Som PMO-konsulent er det inspirerende at bidrage til fremtidens kollektive trafik i Danmark. Jeg arbejder tæt sammen med dygtige kolleger i et engageret miljø, hvor jeg skaber struktur og fremdrift på nogle af DSB's mest spændende projekter. Det er motiverende at se, hvordan mit arbejde gør en reel forskel hver dag.
Som PMO konsulent bliver du en vigtig del af projektteamet, hvor du arbejder tæt sammen med projektledelsen for at sikre fremdrift og struktur. Du får ansvar for egne delopgaver og supporterer med både at planlægge, koordinere og følge op, så projektet kører smidigt og leverer på målene.
En typisk arbejdsdag
Din dag kan starte med at du opdaterer issue-, action- og decision-logs, så der er styr på status og fremdrift. Derefter bruger du formiddagen på at forberede et projektmøde, hvor du sikrer, at både dagsorden og materiale er klar til deltagerne.
Efter frokost udarbejder du en præsentation til det kommende statusmøde. Inden dagen er omme, koordinerer du et møde med eksterne samarbejdspartnere og gennemgår projektets kommunikationsplan for at sikre, at aktiviteterne følger planen.
Dine opgaver vil bl.a. være at
Det er positivt, hvis du har erfaring med projektstyring eller projektsupport og en relevant uddannelsesmæssig baggrund. Du formår at arbejde professionelt både på dansk og engelsk. Du har gode færdigheder i PowerPoint og Excel (eksempelvis VBA) og kendskab til SharePoint vil være en fordel.
Vi forestiller os, at du
Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.
Ansøgningsfristen er d. 16. juni, 2025.
Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og eventuelle eksamenspapirer.
Du er velkommen til at ringe til Christina Meinert Damgaard på tlf. 24 68 60 50.
Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.
Ansættelsestype: Tidsbegrænset
Hjemmearbejde: Muligt
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.
- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
6500+
Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.
88
Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.
0,5 mio
Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.