Kastrup
I Nordens største lufthavn sender vi årligt mere end 30 millioner rejsende ud i verden. Det kræver en turbulensfri operation i døgndrift, og det er her, du kommer ind i billedet.
Vi søger dig, der som Driftsleder i Technical Maintenance Operations Center (TOC) er klar til at tage ansvar for teknisk drift, vinterberedskab og irregulære situationer, og som trives i et miljø, hvor tempoet kan være højt, og to dage sjældent er ens.
Som driftsleder i TOC er du med til at sikre, at lufthavnens tekniske infrastruktur fungerer på alle tider af døgnet. Du har ansvaret for at koordinere og lede driftsaktiviteter, håndtere tekniske hændelser og sikre, at alle relevante parter er informeret og involveret. Du er en del af Airport Infrastructure & Services – et område med ca. 350 dedikerede kolleger, der hver dag holder lufthavnen i gang.
Du bringer erfaring med fra en bred vifte af driftsområder – lige fra beredskabsroller til fx personaleplanlægning, dokumentstyring, kundesamarbejde og håndtering af irregulære situationer. Derudover har du blik for både detaljer og helhed, og du trives med at tage styring, når det gælder.
Vi ser frem til, at du bidrager med at:
Hos os får du en bred berøringsflade, når du driftsleder operationscenteret. Du samarbejder tæt med både interne og eksterne interessenter, og samtidig arbejder du side om side med teamets frontline-funktion, der ligeledes dækker 24/7 og fungerer som første kontaktpunkt for kunderne.
Det er et krav at du har Kørekort B, da du skal kunne færdes rundt på vores område.
Du lander trygt hos os, når du formår at kombinere teknisk forståelse med overblik og handlekraft, og når du trives i en varierende hverdag. Du har en naturlig autoritet og evner at driftslede med både tydelig retning og nærvær, og du motiveres af at gøre en forskel i en kompleks og levende drift.
Du lykkes på den korte bane, når du hurtigt får skabt tillid og relationer til både dine kolleger i teamet og dine samarbejdspartnere. Du sætter dig ind i driften og de systemer, vi arbejder med, og du tager ansvar for at sikre, at opgaverne bliver løst – også når tempoet er højt
På den længere bane lykkes du, når du har opbygget en solid forståelse for vores tekniske installationer og arbejdsgange, og når du bruger din erfaring til at udvikle både mennesker og processer. Du er en synlig driftsleder, der sætter retning og bidrager til den gode trivsel i teamet. Med din sans for at se sammenhænge bidrager du til at styrke samarbejdet på tværs af organisationen.
Stillingen kommer ikke med en udførlig pakkeliste, men vi ser gerne, at din professionelle bagage rummer:
Du bliver en del af en afdeling bestående af 9 i Frontline og 9 driftsledere, som er med til at holde hjulene i CPH kørende 24/7/365. Mange har været i CPH længe, og der er derfor god viden at hente, men der i samme åndedrag også brug for nytænkning og gåpåmod hvad angår forandringer.
Vores samlede tekniske operationscenter er en forandring i sig selv, da der tidligere har været flere indgange for vores kunder. Nu er vi ét samlet hold, som skal navigere i en, på nogle måder ny, men samtidig en meget velkendt hverdag i CPH, men hvor alt fra drift til vejrforhold kan ændre planen for dagen. Og vores vigtigste opgave i den forbindelse er, at vi er klar til at håndtere hvad end der rammer os i operationscenteret.
Vi søger derfor rette kandidat med rette mindset til at stige ombord i en altid foranderlig hverdag.
Jeg værdsætter åbenhed og ærlighed. Mit fokus er på udvikling af mennesker og de processer, vi møder i hverdagen, hvori der er løbende læring og forbedring at hente. Vi arbejder i et miljø, hvor vi aldrig keder os – og hvor vi hele tiden bliver bedre sammen.
Et solidt servicemindset, stærke samarbejdsevner og naturlig nysgerrighed for- og evne til at se sammenhænge ligger højt på ønskelisten hos din nye leder.
Du bliver en del af en helt særlig atmosfære og en organisation, der hver dag arbejder engageret for, at vores passagerer får den bedste rejseoplevelse.
Udover pension og IT-udstyr tilbyder vi:
Vi afholder samtaler løbende og ansætter, når den rigtige er fundet – derfor opfordrer vi dig til at sende din ansøgning snarest muligt, dog senest den 13. juni 2025.
Ansøgninger modtages kun via vores rekrutteringssystem.
Har du spørgsmål til jobbet inden da, kan du sende en mail til Helle Normann, Technical Maintenance Operations Center på: helle.normann@cph.dk
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive politigodkendt, ligesom du skal kunne opretholde politigodkendelsen gennem hele din ansættelse.
Ansættelsestype: Fastansættelse
Hjemmearbejde: Ikke oplyst
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
Read more
340 af vores medarbejdere har evalueret Københavns Lufthavne på Jobindex
Virksomheders arbejde med ansvarlighed har aldrig været så vigtigt, som det er i dag. I CPH bestræber vi os hver dag på at drive og udvikle Københavns Lufthavn og Roskilde Lufthavn på en bæredygtig og ansvarlig måde. Det skal ske med respekt for både klimaet, miljøet og vores omverden. Vi ved, at vi spiller en særlig rolle hvad angår den bæredygtige omstilling af luftfarten. Dette ansvar forholder vi os aktivt til.
Vi har blikket fast rettet mod vores ambitiøse klimamål: Driften af lufthavnen skal være emissionsfri i 2030, og i 2050 skal hele lufthavnen, inklusive flytrafikken, være fri for emissioner.
Lufthavnen er som arbejdsplads med garanti ’One of a kind’ – et lille samfund, hvor alle dine kolleger, sammen med de øvrige lufthavnskolleger er en del af en stor mekanik, som summer af international atmosfære og en intens forventningsfuld glæde. Og her har vi brug for de allerbedste kræfter. Uanset funktion og faglighed bliver du en absolut uundværlig del af vores mangfoldige fællesskab.
Faktisk er der intet andet sted som vores. Fordi ’vores’ er noget, vi skaber sammen.
Virksomheders arbejde med ansvarlighed har aldrig været så vigtigt, som det er i dag. I CPH bestræber vi os hver dag på at drive og udvikle Københavns Lufthavn og Roskilde Lufthavn på en bæredygtig og ansvarlig måde. Det skal ske med respekt for både klimaet, miljøet og vores omverden. Vi ved, at vi spiller en særlig rolle hvad angår den bæredygtige omstilling af luftfarten. Dette ansvar forholder vi os aktivt til.
Vi har blikket fast rettet mod vores ambitiøse klimamål: Driften af lufthavnen skal være emissionsfri i 2030, og i 2050 skal hele lufthavnen, inklusive flytrafikken, være fri for emissioner.
Gæstfrihed
Vi tager os af vores kunder og samarbejdspartnere som en god vært tager sig af sine gæster – og vi gør det på en personlig måde. Vi møder vores kunder og samarbejdspartnere i øjenhøjde og er omsorgsfulde og nærværende – med et glimt i øjet, når situationen er til det. Vi sætter en ære i at se og forstå kundernes ønsker og behov – allerhelst på forkant og før de selv gør det.
Partnerskab
Vi bygger vores forretning på fælles værdiskabelse og ansvarlig vækst i tætte partnerskaber. Vi er gode skarpt blik for sammenhængen mellem udbytte og omkostninger – både på egne og på vores kunders og partneres vegne. Vi samarbejder effektivt og inddrager hinanden på tværs og i tide - vi deler viden og giver feedback, så vi sammen kan løfte vores performance.
Respekt
Vi driver forretningen med respekt for hinanden og for vores omverden. Vi bygger vores relationer på tillid og rummer hinandens forskelligheder. Vi lytter til og anerkender hinandens synspunkter. Vi tager ansvar og holder ord – vi gør, hvad vi siger, og vi holder, hvad vi lover.
Stolthed
Vi er passionerede og brænder for at skabe lufthavnsoplevelser i verdensklasse. Vi er ambitiøse med det, vi gør, og stræber altid efter at blive bedre ved at lære – både af vores successer og af vores fejl. Vi er stolte af vores arbejdsplads og den rolle, den har. Samtidig er vi ydmyge over for den opgave, vi løfter, og over for de mennesker, vi servicerer og samarbejder med.