Forestil dig et job hvor du får
Du kommer du til at bidrage til at sikre, at S-tog fortsætter med at være et produkt i absolut topklasse. Spændende? Så læs videre
Du vil som materielansvarlig Fleet Manager bidrage til at optimere og vedligeholde S-tog. S- tog er en vigtig del af den kollektive transport i hovedstadsområdet, så du får en rolle med betydning for tusinder af menneskers hverdag.
Du bliver dén centrale fagperson i DSB, som har størst indflydelse på S-togs materiel- og driftstekniske forhold. Jeg står klar til at støtte dig og vil give dig vide rammer for dine beslutninger.
Du bliver en del af en enhed med ca. 60 fagligt dygtige kolleger, der hver dag arbejder målrettet for at sikre driftspålidelighed og teknisk udvikling. Du får et fællesskab med andre Fleet Managers og du samarbejder med eksperter inden for jernbanesikkerhed, kvalitetsopfølgning og vedligeholdelse.
Dit primære arbejdssted bliver ved værkstedet i Taastrup. Udover at prioritere et godt fagligt fællesskab sætter vi pris på sociale aktiviteter – fx ”Vi cykler til arbejde”.
Din kerneopgaver bliver at sikre, at S-tog lever op til kravene for sikkerhed, pålidelighed og økonomi.
En typisk arbejdsdag kunne se sådan ud
Du møder ind på værkstedet i Taastrup, hvor du som det første tjekker op på igangværende opgaver på S-tog i systemet SkyTrack. Du følger herefter op på nogle sikkerhedsrelaterede sager med henblik på, at de håndteres korrekt og ensartet.
I løbet af dagen deltager du i et møde med værkstedsteamet, hvor I diskuterer optimering af kilometereftersyn. Du har erfaring med præventiv vedligeholdelse, som du sætter i spil for at forbedre togtypens performance. Herefter sætter du dig til at analysere et materielnedbrud, bl.a. ved hjælp af data fra togets systemer.
Før dagen slutter svarer du på et opkald fra en kollega i Logistik, som har brug for sparring omkring teknisk vejledning i forbindelse med indkøb af reservedele og erstatningskomponenter.
Du kan se frem til en afvekslende hverdag med dialog på værkstederne, ligesom du deltager i materieldriftsmøder, hvor DSB’s driftsdirektør også er til stede.
Dine ansvarsområder omfatter
Du prioriterer et godt samarbejde og har en tilgang præget af anerkendelse. Du bidrager aktivt til fælles videndeling i teamet såvel som i organisationen. Du kommunikerer tydeligt og Inddragende, uanset hvem du står overfor.
Vi forestiller os at du
Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.
Ansøgningsfristen er d. 11. juni 2025.
Vi gennemfører samtaler løbende fra 19. maj, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og eventuelle eksamenspapirer.
Spørgsmål? Ring til Bo Heegaard Hansen på tlf. 24 68 37 25.
Rekrutteringsprocessen
Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.
Arbejdssted: Telegade 2, 2630 Taastrup
Ansættelsestype: Fastansættelse
Hjemmearbejde: Muligt
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.
- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
6500+
Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.
88
Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.
0,5 mio
Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.