Forestil dig, at du er ansvarlig for et team af specialister, der i tæt samarbejde med den administrerende direktør sikrer fremtidens bæredygtige forretningsgrundlag for DSB Service & Retail.
Vi søger en økonomichef, der kan understøtte vores strategiske forretningsudvikling, favne forandringer og opfylde behovet for en endnu mere fremsynet økonomifunktion i DSB Service & Retail A/S.
Du får en central rolle i ledergruppen og mulighed for at arbejde med både strategisk udvikling og den daglige drift i en organisation i udvikling.
DSB Service & Retail A/S er et selvstændigt datterselskab ejet af DSB. Selskabet driver et af Danmarks mest synlige convenience- og serviceuniverser.
Med 60 7-Eleven butikker på stationerne, to traditionsrige stationsstuer og catering ombord på togene omsætter vi årligt for 1,2 mia. kr. og beskæftiger ca. 1.200 medarbejdere.
Service & Retail er drevet af godt købmandskab, en høj driftspuls og en ambition om at være en uvurderlig del af rejsen for tusindvis af rejsende – hver dag.
Med reference til den administrerende direktør for DSB Service & Retail A/S får du ledelsesansvar for fire dygtige specialister, der tilsammen udgør økonomifunktionen.
Vores arbejde bygger på tætte partnerskaber, blandt andet med Reitan Convenience, og derfor er samarbejde en helt grundlæggende værdi i vores afdeling.
Hos os lykkes vi sammen. Vi hjælper og udfordrer hinanden i både ledergruppen og økonomifunktionen – altid med fokus på at skabe resultater og samtidig sikre trivsel.
I denne stilling er der en stor mulighed for at sætte et tydeligt aftryk – både på forretningen og kulturen. Vi søger ikke bare én, der kan regne, men en økonomichef med udsyn, som har lyst til at være med til at drive udviklingen fremad.
Det er en stilling med stor berøringsflade, tæt dialog med chefgruppen, deltagelse på bestyrelsesmøder og alt i alt mulighed for at gøre en forskel – ikke bare i tallene, men også i retningen for hele organisationen.
Du får ansvaret for at sikre en strategisk, sund og bæredygtig økonomisk styring af DSB Service & Retail A/S.
Der er en stor spændvidde i dine opgaver og ansvarsområder, herunder både hands-on driftsopgaver og de mere langsigtede udviklingsopgaver.
En typisk arbejdsdag kan starte med, at du gennemgår den månedlige finansielle rapportering, der giver overblik over den økonomiske status til cheferne i Service & Retail, bestyrelsen og andre nøgleinteressenter.
Efter en frokost med kollegaerne arbejder du videre med præsentationen af et strategisk indsatsområde, som du skal fremlægge på det næste ledermøde.
Inden du slutter dagen af, gennemgår du budgetopfølgningen og følger op på aftaler med Reitan Convenience A/S.
Nogle af dine opgaver og ansvarsområder er
Vi søger en økonomichef, der kan sætte retning, sikre udvikling og skabe fremdrift gennem ledelse baseret på tillid, involvering og delegering.
Du trives med at balancere strategisk overblik og økonomisk indsigt og arbejder målrettet med at udvikle forretningen.
Du motiveres af at være en del af en virksomhed i forandring, hvor der er kort afstand fra tanke til handling.
Vi forventer, at du kommer med et strategisk, kommercielt mindset og gode kommunikationsevner, så du kan præsentere komplekse økonomiske sammenhænge på en klar og forståelig måde.
Du formår at samarbejde på tværs af organisationen og er dygtig til at arbejde metodisk samt forstå komplekse regnskabsprincipper.
Vi forestiller os, at du har følgende kvalifikationer
Læs mere om vores personalegoder og DSB som arbejdsplads.
Ansøgningsfristen er fredag d. 6. juni 2025 kl. 12.00.
Når du ansøger, bedes du uploade en ansøgning (eventuelt som en kort video), CV og eventuelle eksamenspapirer samt besvare seks spørgsmål i ansøgningsfasen.
Har du spørgsmål? Så ringer du bare til Martin Zunda på mobil: 24 68 42 30.
Vi afholder første samtaler i uge 24. Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, hvor den sidste inkluderer en adfærdstest, eventuelt en logisk test og muligvis en case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.
Arbejdssted: Telegade 2, 2630 Taastrup
Ansættelsestype: Fastansættelse
Hjemmearbejde: Muligt
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.
- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
6500+
Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.
88
Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.
0,5 mio
Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.