Elever fra DSB hygger sig og griner

Ikon: Lokation Taastrup og mulighed for hjemmearbejde

Senior PMO Consultant til at udvikle processer med AI og Power BI

Ikon: Pil

Kan du se dig selv være med til at udvikle projektledelsesværktøjer hos DSB med hjælp fra Power BI og AI?

Får du energi af at arbejde med komplekse PMO-undersøgelser og sikre optimal opfølgning på projektets KPI'er?

Vil du være med til at implementere strategiske projektledelsesværktøjer, der driver vores fremskridt?

Lige nu søger vi en Senior PMO-konsulent til IC5-programmet. Du vil arbejde med Governance, Power BI, AI og være med til at sikre korrekt opfølgning på projektets fremskridt.

Velkommen til teamet "PMO Konsulenter"

Vi ser frem til at byde dig velkommen til teamet "PMO Consultants", hvor vi er 22 engagerede kolleger.

Vi implementerer og vedligeholder Governance og bidrager til at følge op på processer. Vi støtter en række projekter og programmer, herunder IC5-programmet, som arbejdet med indkøbet af de nye elektriske IC5 tog til fjern- og regionalkørsel.

Du bliver tilknyttet IC5-programmet, som omfatter indkøb af de nye IC5-tog, en vedligeholdelsesaftale for IC5 samt de afledte projekter, som er med til at sikre, at DSB er klar til at sætte de nye tog i drift.

Til daglig sidder du sammen med dine kolleger i IC5-programmet, men du mødes ofte med andre PMO-konsulenter fra de andre projekter og programmer. Vi har kollegaer fra hele verden, så vi taler engelsk sammen.

IC5 PMO består af fem andre PMO-konsulenter, tre Document Controllers, en Økonomi Controller og en planlægningsafdeling.

Vi har et godt sammenhold i teamet. Vi bidrager alle til at få opgaverne løst og det er altid muligt at få sparring og støtte. Vi spiser frokost sammen og prioriterer at tage en kop kaffe sammen, hvor vi også kan vende forskellige emner.

Torhild, din kommende kollega

Din hverdag

Som Senior PMO-konsulent følger du op på projekternes fremskridt og sikrer effektiv projektstyring. Du arbejder med en bred vifte af opgaver og involveres i forskellige styringsdiscipliner inden for projektledelse.

Dine primære opgaver bliver at

  • Arbejde med dashboards og KPI'er til opfølgning på projektets fremskridt.
  • Varetage arbejdet med AI & workspaces for at sikre effektiv brug i vores projekter.
  • Håndtere delprojekter inden for PMO, såsom gennemførelse af undersøgelser fra Rigsrevisionen.
  • Koordinere med projektledere og interessenter for at sikre projektets fremdrift.

En typisk dag starter med, at du arbejder videre med datamodellen i PowerBI, for at kunne visualisere de relevante KPI'er for projektets dokumentationsleverancer. Du sparrer undervejs med en af projektets Document Controllers.

Derefter går du til en workshop med programlederen, hvor I idéudvikler på et dashboard, der skal deles med leverandøren.

Efter frokost forbereder du morgendagens møde med vores kollegaer i Strategisk AI, hvor du skal finde gode løsninger til at anvende DSB’s AI værktøjer, så vi kan få en mere effektiv måde at gennemgå vores dokumenter.

Du understøtter ledelsen i projektet og sikrer et godt grundlag for at træffe de rigtige beslutninger. Du får indblik i mange spændende problemstillinger og du kan se frem til en bred kontaktflade og mange skiftende opgaver, der gør at ingen dage er ens.

fortæller Torhild

Hvem er du?

Vi søger dig, der har en relevant uddannelse og erfaring fra en tidligere stilling i et PMO.

Derudover lægger vi vægt på, at du har

  • Erfaring med projektledelse og support.
  • Avancerede færdigheder i PowerPoint og Excel.
  • Kendskab til SharePoint.
  • Erfaring med Power BI og evnerne til at opbygge rapporter og Dashboards.
  • Evnen til at kommunikere flydende på både dansk og engelsk, både mundtligt og skriftligt.

Vi lægger vægt på at du er en dygtig kommunikatør, der kan samarbejde på tværs af afdelinger og skabe gode relationer.

Du er vant til at håndtere flere opgaver samtidig og bevare overblikket i pressede situationer. Samtidig er du nysgerrig på nye teknologier og metoder, der kan optimere arbejdsprocesser.

Hvad tilbyder DSB?

  • Gratis transport med DSB.
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen.
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym.
  • Pension og sundhedsforsikring.
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem.

Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads

Søg nu

Ansøgningsfristen er d. 21. maj, 2025.

Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og gerne eksamenspapirer.

Spørgsmål?

Ring til Christina Meinert Damgaard på 24 68 60 50.

Rekrutteringsprocessen

Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.

Arbejdssted: Telegade 2, 2630 Taastrup

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Muligt

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

Medarbejdere fra DSB sidder i møde Medarbejdere fra DSB sidder i møde
vindelig medarbejder fra DSB smiler til kameraet

Vælg et arbejde, der udvikler dig og fremtidens klimavenlige transport

Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.

Kvindelig medarbejder fra DSB smiler til kameraet
Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
Ikon: Citationstegn

Vi løfter i flok og finder altid plads til faglig sparring. Her er højt til loftet, og man har altid lov til at udtrykke sin begejstring over et stykke vellykket arbejde

- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst

DSB er meget mere, end du måske tror

Ikon: To mennesker

6500+

Vi arbejder i hele landet

Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.

Ikon: Jordkloden

88

Vi favner alle

Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.

Ikon: Tog

0,5 mio

Vi gør en forskel hver dag

Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.