Elever fra DSB hygger sig og griner

Ikon: Lokation Taastrup og mulighed for hjemmearbejde

Quality Manager til togindkøb - Sikre kvaliteten i fremtidens bæredygtige tog

Ikon: Pil

Forestil dig et spændende job, hvor din indsats har betydning og du er med til at sikre, at danskerne i fremtiden får bæredygtige, moderne tog.

Du får en varieret og spændende arbejdsdag, hvor du veksler mellem at arbejde fra DSB’s projektkontor og produktions- og vedligeholdelsesfaciliteter i Polen, Tyskland, Spanien og Danmark, hvor vi foretager audits.

En vigtig rolle i et komplekst projekt

Danmark står i øjeblikket over for omfattende investeringer indenfor Jernbanen. Vi indkøber og idriftsætter moderne og driftssikre el-tog frem mod 2040. Indkøbsprojekterne dækker tog, vogne, S-tog samt opførelse af nye værkstedsfaciliteter.

Velkommen til Quality & Safety-teamet

Fra den dag du træder ind i teamet Quality & Safety bliver du mødt af dine 14 engagerede og imødekommende kollegaer samt din kommende leder, Jesper. I teamet rejser vi meget til de forskellige sites, hvor vores nye tog bliver produceret, idriftsat og vedligeholdt.

Du bliver en del af et engageret og professionelt team, hvor vi hjælper hinanden og deler viden og erfaringer. Vi arbejder sammen for at sikre at fremtidens tog lever op til DSB's krav.
Du får en spændende, varieret og udfordrende hverdag, hvor du kommer ud på leverandørens og DSB's forskellige sites og oplever tingene i praksis.

Palle, din kommende kollega

Din hverdag

Som Quality Manager er du med til at sikre, at DSB er parat til at modtage nye tog. Du bidrager til at gennemføre et vellykket indkøb og implementering af nye tog, som opfylder kvalitetskrav fra DSB.

Du kan forvente 12-18 ugers rejseaktivitet årligt, hvor du normalt er afsted i 3-5 dage pr. uge.

Dine konkrete opgaver

  • Kvalitetsaudits hos togleverandører og underleverandører.
  • Prioritere, planlægge og gennemføre audit, udarbejde auditrapporter og afslutte opfølgning.
  • Deltage i projektaktiviteter internt og eksternt.
  • Skriftlig rapportering og opfølgning på togleverandørens udbedring af kvalitetsbrist
  • Medvirke til at sikre, at leverandører efterlever krav fra kvalitetsledelsessystemer, -manualer og -instruktioner.

En typisk arbejdsdag

Du starter måske din arbejdsdag med at færdiggøre rapporten fra dit sidste besøg på vores produktions site i Polen. Derefter går du til afdelingsmøde med dine kollegaer, hvor I sparrer om aktuelle emner. Nogle af dine kollegaer er med over Teams, da de er ude på andre produktionssites.

Efter frokost går du til projektmøde, hvor I drøfter projektfremskridt. Du runder dagen af med at forberede næste uges besøg til produktionssitet i Tyskland.

Hvad tilbyder DSB?

Nogle af de personalegoder som du omfattes af, er

  • Gratis transport med DSB.
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen.
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym.
  • Pension og sundhedsforsikring.
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem.

Læs mere her om vores personalegoder og om DSB som arbejdsplads.

Hvem er du?

Vi forestiller os, at du kender til togbranchen/passagertransport og til kvalitetsledelse fra en ordreproducerende virksomhed.

Du har viden om ledelsesstandarder og kan omsætte denne viden, så du sikrer at leverandørerne lever op til generelle krav og DSB-krav.

Derudover forventer vi at du har

  • En relevant uddannelse som ingeniør eller lignende.
  • Auditerfaring hos ordreproducerende virksomheder efter ISO9001/IRIS22163.
  • Overordnet teknisk forståelse og valideringsprincipper.
  • Projekterfaring fra i større indkøbsprojekter.
  • Kendskab til Q-gates/faseovergange og Risikobaseret ledelse.
  • Gode kommunikative egenskaber på engelsk og dansk.

Som person balancerer du mellem at være kompromisøgende og stå fast overfor leverandøren. Du har en vis handleevne og kan stå fast på din faglighed, så du formår at påvirke interessenter, herunder leverandørerne.

Du har en samarbejdende arbejdsstil og værdsætter at være en del af et større hele. Du kan fastholde engagement og motiveres af arbejdet med kvalitet både på et overordnet plan og på detaljeniveau.

Søg nu

Ansøgningsfristen er d. 19. maj, 2025.

Vi evaluerer og gennemfører samtaler løbende, så skynd dig at søge.

Upload cv, ansøgning og også gerne dine eksamenspapirer. Du kan også lave din ansøgning som en kort video.

Rekrutteringsprocessen

Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, logisk test og evt. case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.

Spørgsmål?

Ring til Afdelingsleder Jesper Bruun Johansen på 2468 2766.

Arbejdssted: Telegade 2, 2630 Taastrup

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Muligt

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

Medarbejdere fra DSB sidder i møde Medarbejdere fra DSB sidder i møde
vindelig medarbejder fra DSB smiler til kameraet

Vælg et arbejde, der udvikler dig og fremtidens klimavenlige transport

Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.

Kvindelig medarbejder fra DSB smiler til kameraet
Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
Ikon: Citationstegn

Vi løfter i flok og finder altid plads til faglig sparring. Her er højt til loftet, og man har altid lov til at udtrykke sin begejstring over et stykke vellykket arbejde

- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst

DSB er meget mere, end du måske tror

Ikon: To mennesker

6500+

Vi arbejder i hele landet

Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.

Ikon: Jordkloden

88

Vi favner alle

Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.

Ikon: Tog

0,5 mio

Vi gør en forskel hver dag

Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.