Erfaren HR Business Partner

Vi er i rivende udvikling generelt i banken, og vores ambition er at blive den mest attraktive arbejdsplads i den finansielle sektor. I HR er vi én af de interessenter, der skal få det til at ske, og ved at støtte op om hele People- agendaen skal vi i fællesskab være med til at forløse bankens ambitiøse strategi. Derfor søger vi en ny kollega til gruppen af HR Business Partnere.

Vil du arbejde med HR Business Partnering i en ansvarlig bank, hvor der er højt til loftet, en stærk og inkluderende kultur og masser af spændende projekter at gribe fat i, så er her en mulighed for dig. Brænder du for rådgivning og sparring med ledere og kollegaer, rekruttering og udvikling af afdelinger til højt engagerede teams? Og trives du i arbejdet med at drive en strategisk dagsorden og hjælpe med til at gøre AL Bank til den mest attraktive arbejdsplads i den finansielle sektor? Så er det måske dig, der er vores nye HR Business Partner?

Om HR- afdelingen

HR- afdelingen består af 17 medarbejdere fordelt på et driftsteam, et udviklingsteam og et HR Business Partner team. Du vil referere direkte til HR-direktøren og fagligt til Lead HR Business Partneren. Vi er en broget skare af HR-faglige kompetencer, som hver dag sigter mod at understøtte bankens ambition om at skabe ”En Bank som en Bank bør være” og samtidig skabe sektorens mest attraktive arbejdsplads. Vi har en professionel tilgang til HR med et fokus på kontinuerligt at forbedre vores opgave- og arbejdsprocesser. Samtidig er vi også ret sociale og bruger tid på at opbygge gode relationer til hinanden.

Afdelingen er beliggende i Panoptikonbygningen, Banegårdspladsen 1 - få minutters gang fra Hovedbanegården. Det er dog planlagt, at vi i midt 2025 flytter til et nybygget hovedsæde på Sluseholmen i KBH SV.

Det bliver dit job

Vi tilbyder dig en afvekslende hverdag med stor selvstændighed i opgaveløsningen og med en bred samarbejdsflade. Du bliver en meget vigtig brik i HR’s værdikæde og vil gennem dit arbejde med udvalgte forretningsområder blive en betroet sparringspartner.

Dine primære opgaver vil være at:

  • implementere og drive HR indsatser i f.t. HR Årshjulet i dine forretningsområder
  • agere betroet sparringspartner for lederne i dine områder
  • drive taktiske og strategiske HR-projekter i samarbejde med det øvrige HR Business Partnering område og i tæt samarbejde med HR Udviklingsteamet
  • bistå med videreudvikling af agendaen for intern team- og lederudvikling
  • varetage opgaver som rekruttering, håndtering af sygdom m.m. i egne forretningsområder

Derudover vil du sammen med det øvrige partnerteam dække en række fagspecialer som rekruttering, on- og off-boarding, People review, teamudvikling mv.

Din profil

Vi forventer, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund indenfor HR og erfaring fra en tilsvarende stilling som HR Business Partner.

Du har din grundlæggende HR-faglighed på plads og trives med at bringe den i spil for at hjælpe med at skabe de bedst mulige løsninger. Som person forventer vi, at du er en selvkørende holdspiller, som både evner at arbejde selvstændigt og samtidig bidrager til at spille dine kollegaer gode. Du har et godt overblik og samtidig styr på detaljerne. Du er proaktiv og bidrager med en positiv og serviceminded indstilling til dine arbejdsopgaver og kolleger. Du er stærk på MS Office-pakken og formår at arbejde med en god struktur.

Vi tilbyder en attraktiv arbejdsplads

I Arbejdernes Landsbank bliver du del af en kultur, hvor stærke værdier som ordentlighed, fællesskab og åbenhed er i fokus. Derudover kan du se frem til at blive del af:

  • en arbejdsplads, hvor arbejdsglæden og medarbejdertilfredsheden er blandt de højeste i sektoren
  • en arbejdsplads, som er rangeret #3 ud af Danmarks 25 største pengeinstitutter målt på det bedste image som arbejdsplads i 2023
  • en bank, som 15 år i træk er kåret til danskernes foretrukne bank
  • en flad organisationsstruktur med hurtige beslutningsprocesser
  • en vækstorienteret organisation, hvor der er rig mulighed for at udvikle sig både fagligt og personligt

Du får desuden en lang række medarbejdergoder, som omfatter kantine, god pensionsordning, ekstra ferieuge, 5 omsorgsdage, ekstra ferietillæg, sundheds- og tandforsikring.

Vil du vide mere om stillingen?

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte HR direktør Sarah Vinnes på tlf. 3865 4665 eller Lead HR Business Partner Bernd Bak på tlf. 3848 3846 eller mail: beba@al-bank.dk.

Ansøgningsfristen er 9. juni 2024, men vi vurderer løbende de indkomne ansøgninger og ansætter gerne, når den rette dukker op.

www.al-bank.dk/al-job

Hvorfor vil du anbefale Arbejdernes Landsbank som arbejdsplads?

Hvordan er Arbejdernes Landsbank som arbejdsplads?

Hvordan var din start i Arbejdernes Landsbank?

Arbejdernes Landsbank som arbejdsplads

Vores DNA

I Arbejdernes Landsbank arbejder vi i fællesskab på tværs af organisationen for at sikre, at vores kunder får en god kundeoplevelse.

Læs mere

Udvikling

I Arbejdernes Landsbank tror vi, at kompetente og motiverede medarbejdere skaber fremdrift.

Læs mere

Karriereveje

I Arbejdernes Landsbank er dine karriereveje og udviklingsmuligheder synlige og er med til at understøtte den enkeltes udvikling og arbejdsglæde.

Læs mere

Personalepolitik

I Arbejdernes Landsbank har vi vores egen overenskomst med HK. Det betyder dog ikke, at vores overenskomst er helt anderledes end på det øvrige finansområde.

Læs mere