Import Clearance Agent til fortoldningsafdelingen (barselsvikariat) - Kolding

Kokmose 3

Vil du arbejde med fortoldning i et unikt arbejdsmiljø på et ambitiøst hold? Er du skarp i en administrativ funktion, og kunne du tænke dig at blive rigtig stærk inden for toldområdet?

Så er du måske vores nye kollega, som er med til at sikre, at de rigtige informationer er noteret, når vi importerer varer fra primært Schweiz, Norge og England. Du kan se frem til at komme ind i en virksomhed, hvor vi kender hinanden godt, og hvor medarbejdertrivsel er prioriteret højt.

Sikker administration af tolddokumenter

Du kommer til at indgå i et passioneret og trygt team. Dit fokusområde bliver import af varer fra Schweiz, Norge og England. Du skal fortolde varerne ind i Danmark. Du er med til at sikre, at vi får de rigtige oplysninger registreret, og vi har de nødvendige certifikater og importtilladelser til en korrekt fortoldning.

Dine primære opgaver bliver at:

  • fortolde pakker fra Schweiz, Norge og England
  • være med til at administrere teamets fælles mailboks
  • håndtering af tolddokumenter/overholder toldregler

Du har et højt humør og gode samarbejdsevner

Selvom der til tider arbejdes koncentreret for at nå deadlines, er humøret højt og tonen uformel. Dit team består af din leder samt to kollegaer. Jeres team er en del af hele Customs-afdeling, som består af omkring 40 fantastiske medarbejdere.

Din baggrund og uddannelse er ikke det vigtigste. Kender du til toldregler og import, er det selvfølgelig en fordel, men det er ikke et krav for at søge stillingen – så længe du blot har lyst til at lære det. Vi skal nok sørge for en grundig oplæring, så du kommer godt fra start.

Dine vigtigste egenskaber er, at du:

  • har flair for IT, og at du har let ved at sætte dig ind i nye programmer
  • er en god kommunikator på dansk og engelsk
  • er administrativ stærk og hurtig på tasterne
  • er vant til at håndtere stramme deadlines, da vi hver dag skal have toldpapirerne gjort klar, inden bilerne ankommer til vores lager
  • er detaljeorienteret og formår at strukturere og prioritere dine arbejdsopgaver
  • er af den overbevisning, at de bedste resultater opnås gennem godt samarbejde

Din nye arbejdsplads bliver GLS’ hovedkontor i Kolding. Stillingen er på 37 timer om ugen og ligger i tidsrummet kl. 06.00 - 16.00 mandag til fredag.

Vi tilbyder

I GLS kommer du ind i en virksomhed med et unikt fællesskab og en åben kultur, der hylder kreativitet og nye måder at tænke på. Dine input er forventede såvel som værdsatte, og du vil opleve en høj grad af medbestemmelse og ansvar i et arbejdsmiljø med fokus på trivsel. Hos GLS er der endvidere rig mulighed for at udfolde dit potentiale, når vi understøtter din udvikling med GLS Academy og specialiserede uddannelser.

Glæd dig desuden til

  • grundig onboarding med vores professionelle introduktionsforløb
  • sundhedsforsikring fra dag ét
  • vores aktive personaleforening, der inviterer både dig og din familie til hyggelige stunder med kollegerne på tværs af landet

Vil du være med til at sikre kvaliteten i vores fortoldningsafdeling?

Send os gerne dit opdaterede CV senest den 8. maj 2024.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Vibeke Krigslund, Supervisor Import på tlf. 2524 1128. Vibeke bliver din daglige leder.

Forventet opstart er den 1. juni 2024 eller efter anden aftale.

Vi glæder os til at høre fra dig.

”Du bliver både set, hørt og mødt, hvis du søger udviklingsmuligheder eller medindflydelse”

”Du bliver både set, hørt og mødt, hvis du søger udviklingsmuligheder eller medindflydelse”

Nitharshan Karthigaseu, IT Project Manager

Hos GLS kommer du ikke i en kasse

GLS - Træd ind i fremtiden

Træd ind i fremtiden

Vi vil være den bedste aktør på markedet og sætte standarden.  Vi udfordrer det eksisterende og stræber efter at levere den bedste oplevelse, når vi forbinder mennesker og pakker. Det gør vi med omtanke for vores omverden, det hele menneske og et strategisk fokus på høj kvalitet og digitalisering.

GLS - Bliv en del af en unik kultur

Bliv en del af en unik kultur

Vi har en åben kultur, der hylder kreativitet og nye måder at tænke på. Du vil opleve en høj grad af medbestemmelse, ansvar og en sund balance mellem rammer og rum.

GLS - Udfold dit potentiale

Udfold dit potentiale

Vi er en arbejdsplads, hvor du med garanti kommer til at udvikle dig fagligt såvel som personligt. Undervejs i din ansættelse tilbyder vi blandt andet et bredt akademi, som understøtter vores strategi og kultur og giver os et fælles sprog.

GLS - Din trivsel er vores succes

Din trivsel er vores succes

Som medarbejder hos GLS kan du være tryg ved, at vi prioriterer din trivsel. Hvert år får alle en stemme i vores trivselsmåling, ligesom vi tilbyder individuelle udviklingssamtaler, der tager udgangspunkt i vores styrker. Dette sikrer, at vi konstant arbejder på at forbedre vores arbejdsmiljø og skabe en atmosfære, hvor du og dine kollegaer trives.

Mød Henriette, Assistant Head of Operations South

Mød flere af vores medarbejdere Se vores medarbejderfordele

Rekrutteringsprocessen

”Glæd dig til en grundig onboarding, hvor du bl.a. samles med alle nye ansatte på tværs af landet til to spændende dage med fokus på relationer og det, du bliver en del af.”

Rikke Gosmand, HR Advisor
Læs mere om vores onboarding
GLS - Din karriere hos GLS

Din karriere hos GLS

Det er vigtigt for os, at du som ny medarbejder får en god start hos GLS. I din onboarding møder du dine nye kolleger og lærer GLS at kende, så du føler dig velkommen med det samme.

GLS - Ledelse hos GLS

Ledelse hos GLS

Vi motiveres alle af at have indflydelse på egne opgaver, og vores ledere udviser tillid, uddelegerer ansvar og arbejder for et åbent og trygt miljø.

Lande

40

Medarbejdere

22000

Mio. pakker om året

870

GLS - Bliv en del af teamet