København Ø
Kunne du tænke dig at gå på arbejde i en virksomhed, hvor driften og udviklingen af vores it-systemer er lige så højt prioriteret som udviklingen af vores medarbejdere? Kan du sørge for, at fejl løses hurtigt og effektivt, og at læring herfra fører til løbende it-forbedringer, til gavn for medarbejdere og medlemmer? Så er du måske vores nye Incident & Problem Manager.
Som vores nye Incident & Problem Manager bliver det din primære opgave at tage ansvaret for vores Incident Management proces, og sikre facilitering af større it-nedbrud i tæt samarbejde med vores leverance-teams. Sekundært tager du ansvar for implementering af Problem Management processen.
På den måde kommer du til at spille en helt central rolle for vores ambition om, at bruge de digitale platforme til at gøre os til pensionsselskabet med den højeste kundetilfredshed og de laveste administrationsomkostninger.
Dine opgaver vil også omfatte at:
Derudover kommer du naturligt til at samarbejde med vores projektledere omkring koordinering af projekters golive-aktiviteter, ligesom du også får en rolle i relation til, hvordan vi kontinuerligt indarbejder en større grad af automatiseret incident detektering og reaktion på tværs af vores samlede it-landskab.
I PensionDanmark insisterer vi på at føre an i brugen af it i vores branche, så du får rig mulighed for at bruge din nysgerrighed og evne til at sætte dig hurtigt ind i nye teknologier. Vi går også op i at være fagligt dygtige, og i at samarbejde bredt med alle husets øvrige afdelinger for at sikre fælles fodslag i virksomhedens udvikling, bl.a. gennem brugen af AI.
Derfor får du stor glæde af dine gode samarbejdsevner og fleksibilitet, og du bruger dit gode humør og positive indstilling til at blive en god ambassadør for afdelingen. Det gælder ikke mindst, når det går stærkt, eller når en god plan skal erstattes af en bedre. Samtidig er du god til at gribe de mange muligheder for personlig og professionel udvikling, der ligger i en dynamisk arbejdsplads, hvor høj faglighed og hele mennesker er fundamentet for fremgang.
…du har en relevant uddannelse, solid teknisk forståelse og nogle års erfaring med arbejdet som Incident & Problem Manager. Udover det, er det en absolut fordel, hvis du:
Har du oven i købet erfaring med ITIL-processer, Kepner-Tregoe samt Topdesk og Jira som sagshåndteringsværktøjer, gør det kun sagen bedre.
Er du interesseret i stillingen, så send din ansøgning og dit cv til os snarest muligt og senest d. 16. november 2025 ved at benytte ansøgningslinket.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Christian Calmar Andersen på telefon 2541 7555 eller e-mail: CCA@pension.dk.
Er du interesseret i at læse mere om et job hos PensionDanmark, kan du læse mere her.
Vores domicil er placeret på Langelinie Alle 43, 2100 København Ø.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Ansættelsestype: Fastansættelse
Hjemmearbejde: Ikke oplyst
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
PensionDanmark er ejet af arbejdsmarkedets parter. Vi arbejder alene for at sikre vores medlemmer et langt og sundt arbejdsliv og en tryg pensionisttil-værelse. Samtidig investerer vi ambitiøst i erhvervsuddannelserne, ejen-domme og den grønne omstilling.
Vores mål er at være Danmarks mest omkostningseffektive pensionsselskab til gavn for vores medlemmer. Derfor har vi et stærkt fokus på at sikre, at vores godt 375 medarbejdere har de bedste forudsætninger for at nå virksomhedens mål – og deres egne.
Min fornemmeste opgave er at spille mine kollegaer i PensionDanmark gode, så vi får en endnu mere systematisk og struktureret tilgang til bæredygtighed på tværs af forretningen.
Ditte Seidler Hansen – Head of Sustainable Finance