Sermersooq LogoSermersooq Logo
Kommuneqarfik Sermersooq

Konsulent til Økonomiafdeling

Kommuneqarfik Sermersooq søger en alsidig og engageret konsulent til bogholderiet i Økonomiafdelingen i Koncernservice med tiltrædelse snarest eller efter aftale.

Som konsulent i bogholderiet vil der kunne veksles mellem områderne for kreditor og debitor. Afdelingerne tilsammen består ca. af 15 medarbejdere. Økonomiafdelingen arbejder hele tiden med at optimere og videreudvikle de processer og arbejdsgange, der er i afdelingen, sådan at vores kolleger rundt om i kommunen oplever en nem og strømlinet proces i forbindelse med, at de varetager deres opgaver indenfor kreditor- og debitorhåndtering.

Det forventes, at vores kommende kollega tager del i arbejdet med at gøre Økonomiafdelingen endnu bedre med samme engagement og positivitet, som de eksisterende medarbejdere.

Stillingens indhold:

De daglige opgaver består af følgende og placering kan være varierende alt afhængig af travlheden/højsæson i de enkelte afdelinger:

  • Kreditorfaktura-behandling – fra modtagelse og videredistribution til godkendelse
  • Betaling af godkendte kreditorfaktura
  • Debitorfaktura-behandling – fra udsendelse af faktura til indbetaling
  • Løbende afstemning med inddrivelse
  • Udbetaling af ydelser til borgerne med udgangspunkt i filimporter fra fagmoduler
  • Løbende afstemning af debitorer, kreditorer, banker med månedlige deadlines
  • Besvarelse af alle henvendelser fra intern og ekstern samarbejdspartner
  • Undervisning
  • Acubiz-bruger oprettelse samt vedligeholdelse af brugere
  • Bogføringer af dagpenge af rejseafregninger, forskud samt diverse udlæg til udbetalinger via Acubiz
  • Ad hoc-opgaver

Forventninger til ansøger:

  • Erfaringer med kreditor- eller debitorarbejde
  • Stort kendskab til Excel samt afstemningsopgaver
  • Positiv holdning til nye opgaver og tiltag
  • Er serviceorienteret
  • Det er en fordel at have kommunalt kendskab, men ikke et krav
  • Det er en fordel med kendskab til Microsoft Dynamics AX, men ikke et krav

Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • Er stabil, kvalitetsbevidst og har sans for detaljer
  • Kan håndtere mange bolde i luften uden at miste overblikket
  • Kommunikerer klart og tydeligt såvel skriftligt som mundtligt
  • Arbejder selvstændigt, ansvarsbevidst og serviceorienteret
  • Udviser fleksibilitet i forhold til arbejdsopgaver og løbende justeringer i arbejdsfordeling
  • Evner at arbejde fokuseret og struktureret i en hektisk hverdag
  • Bidrager aktivt til løbende at udvikle og forbedre vores opgaveløsning
  • Er god til at samarbejde bredt
  • Giver en ekstra indsats for overholdelse af deadlines
  • Dobbeltsproget på grønlandsk og dansk er en fordel, men ikke et krav

Vi tilbyder:

Et udfordrende job med muligheder for selv at præge indholdet og få et stort selvstændigt ansvar i en organisation i udvikling og forandring. Vi lægger vægt på en solid indkøring til både job og arbejdsplads og bestræber os på at sikre et godt samarbejdsklima med tæt ledelsesmæssig sparring samt plads til initiativ og kreativitet.

Straffeattest:

Denne stilling er omfattet af lov om pligt til at indhente straffeattest. I henhold til loven kan ansættelsen først begynde, når kommunen har modtaget en straffeattest. Vi skal derfor gøre opmærksom på, at tiltrædelsestidspunktet først kan aftales, når kommunen har modtaget straffeattesten fra politiet.

Løn- og ansættelsesvilkår:

Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst mellem Grønlands Selvstyre, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Ansættelsen vil ske med 3 måneders prøvetid.

Bolig:

Der kan ikke anvises personalebolig til stillingen.

Yderligere oplysninger fås hos:

Såfremt stillingen har din interesse, er du velkommen til at tage kontakt for uddybende oplysninger om stillingen og tilhørende arbejdsopgaver til:

Afdelingsleder Mariane Nielsen, tlf. +299 36 71 11 eller e-mail: mnil@sermersooq.gl

Ansøgning:

Ansøgning mærket job-nr. 1067-25, og vedlagt uddannelsesbevis og dokumentation for tidligere beskæftigelse m.v. skal være uploaded inden fristens udløb.

Sådan søger du:

Ansøgninger skal sendes elektronisk, via link nederst på denne side, hvor du kan vedhæfte din ansøgning og dit CV.

Bemærk:

Vi modtager ikke ansøgninger i papir eller mails, send venligst din ansøgning elektronisk ved stillingsopslaget.

Ansøgningsfrist: 4. november 2025


Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Ikke oplyst

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

vand, is og himmel

En hovedstadskommune i fremdrift. Vækst - Tryghed - Udvikling.

Se mere på sermersooq.gl