Esbjerg

Kontorelev - HR og Løn

Drømmer du om en karriere indenfor HR og vil du være med til at forme fremtidens HR? Hos Blue Water Shipping i Esbjerg får du chancen for at starte din karriere i en international virksomhed, hvor du bliver en vigtig del af et passioneret People & Culture-team. Her investerer vi i din udvikling og tror på, at du kan gøre en forskel – både for dig selv og for dine kollegaer.

Hvad kan du glæde dig til?

Som kontorelev får du ansvar fra dag ét og masser af støtte til at vokse både fagligt og personligt. Du vil opleve en hverdag, hvor teori og praksis går hånd i hånd, og hvor ingen dage er ens. Du får mulighed for at prøve kræfter med en bred række af opgaver indenfor HR-området:

  • Sikre en god onboarding af nye kollegaer
  • Udarbejde ansættelseskontrakter og HR-dokumenter
  • Blive fortrolig med HR-jura og rådgive dine kollegaer
  • Arbejde med lønprocesser og sikre korrekt udbetaling
  • Være sparringspartner for både medarbejdere og ledere i HR-spørgsmål
  • Løse ad hoc-opgaver med et smil og et skarpt blik for detaljer
  • Deltage i spændende digitale udviklingsprojekter, der flytter HR ind i fremtiden

Du bliver en del af vores HR operations team i Esbjerg, som pt. tæller 10 gode kollegaer, hvor vi fejrer hinandens succeser og hjælper hinanden til at lykkes. Hverdagen er varieret og præget af en bred kontaktflade ud mod både de øvrige kollegaer i People & Culture og forretningen. Det er udfordrende – og det er sjovt. Vi hjælper hinanden, har højt til loftet, og atmosfæren er afslappet med respekt for hinanden.

Hos os handler succes om at lære og udvikle sig sammen. Når du arbejder med HR og løn, er du med til at skabe rammerne for, at dine kollegaer trives og lykkes

HR Operations Manager, Anne Birgitte Hedegaard Christensen

Nysgerrig og struktureret kontorelev, men interesse for HR

Vi leder efter en kollega, der motiveres af at gøre en forskel i hverdagen – både for teamet og for de mange medarbejdere, du vil være i kontakt med. Du trives i en rolle, hvor opgaverne spænder bredt, og hvor du både får ansvar og mulighed for at lære nyt. Vi forestiller os, at du:

  • Har bestået HHX, STX eller tilsvarende
  • Er struktureret, ansvarsbevidst og har øje for detaljen
  • Elsker at yde god service og trives med mange forskellige kontakter
  • Har flair for IT og digitale løsninger
  • Kan holde hovedet koldt, når tempoet er højt
  • Møder nye udfordringer med nysgerrighed og gåpåmod

Da vi er en international virksomhed, er det desuden vigtigt, at du kan begå dig på både dansk og engelsk, og besidder gode kommunikationsevner til samarbejde på tværs af landegrænser.

Yderligere info

Vi afholder samtaler i uge 47 (17.-21. november) og forventer uddannelsesstart d. 2. januar, 2026.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte HR Operations Manager, Anne Birgitte Hedegaard Christensen, på tlf. 61 24 04 30.

Together we create solutions

Blue Water Shipping er en global transport- og logistikvirksomhed, der tilbyder alle services inden for moderne supply chain management. Blue Water blev grundlagt i Danmark i 1972 og er en global organisation af dygtige og dedikerede fagfolk, der tilbyder komplette og skræddersyede løsninger til kunder overalt i verden. Vores ambition er at levere den bedste service og højeste kvalitet i branchen.

Vi er repræsenteret med mere end 80 kontorer i verden, og vi kombinerer vores stærke globalt netværk med vores lokal ekspertise. Hver dag præsenterer vores 2700 medarbejdere og en bred vifte af tilbud fra standardiserede ydelser - leveret med optimalt bruger- og kundefokus - til skræddersyede projekter.

Ansættelsestype: Elev/lærling

Hjemmearbejde: Ikke oplyst

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

160

evalueringer på Jobindex

5 of 5 stars
Blue Water Shipping

Jeg har altid følt mig godt tilpas med jobbet og kollegerne, og gennem årene har vi haft en helt særlig kultur og et fællesskab i Blue Water, så jeg har aldrig været fristet til at søge job andre steder

Claus Bæk,
Business Development Manager

Siden jeg kom til Blue Water som trainee for 5 år siden, er min karriere vokset betydeligt. Jeg har fået en rolle inden for HSSEQ & Compliance, hvor jeg nu har mulighed for at oplære vores nye trainees og dele min historie med dem. Hos Blue Water ser jeg muligheder for vækst, og det støttende arbejdsmiljø har været medvirkende til at hjælpe mig med at nå en position, som jeg er meget glad for i dag.

Nadja Kostow,
Compliance Coordinator
quote next
quote prev

Vi holder hvad vi lover

Blue Water Shipping kollegaer kigger i fælleskab på computeren

Vores værdier

Det er vigtigt for os, at vi er tæt på vores kunder og fokuserer på deres behov. Vi holder, hvad vi lover og forstår vigtigheden af troværdighed og tillid, som et afgørende element til at opbygge langvarige relationer til kunder, kollegaer og kandidater.

Blue Water Shipping kollegaer står i rundkreds og laver kampråb

Vi arbejder med ESG for bæredygtig udvikling

Ansvarlighed overfor det samfund og lokalmiljø, som vi er en del af, er dybt forankret i vores DNA. Derfor støtter vi også lokale initiativer og arbejder strategisk og målbart med Environment, Social og Governance (ESG).

4 gode grunde til at blive en del af Blue Water

1

Vi har et særligt DNA

Vores forretningen beror på ansvarlighed for vores kunder, leverandører og omverden – et solidt fællesskab med en stærk entreprenørånd.

2

Vi er ét stort fællesskab

På tværs af mere end 30 lande arbejder vi sammen og udvikler forretningen på bag-grund af de samme stærke værdier.

3

Vi skaber muligheder i hele verden

Blue Water vokser verden over med nye kontorer og flere medarbejdere. Bliv en del af en spændende og global udvikling.

4

Vi giver plads til uddannelse og karriereudvikling

Vores forretningen beror på ansvarlighed for vores kunder, leverandører og omverden – et solidt fællesskab med en stærk entreprenørånd.

Ansøgningsproces

Blue Water Shipping medarbejder er glad på arbejde.

1. Din ansøgning

Skab en ansøgning, der rammer plet ved at vise, hvordan din personlige profil og kompetencer matcher det, vi søger – og fortæl, hvorfor du netop brænder for en karriere hos Blue Water.

Fremhæv de evner, der virkelig gør en forskel, og lad dit CV afspejle en klar, struktureret rejse gennem din erfaring og uddannelse. Del dine ambitioner med os, og vis, at du er engageret i at tage næste skridt sammen med os.

Blue Water Shipping kolleger på en boreplatform.

2. Interviews og vurdering

Til første interview får du mulighed for at møde din potentielle leder og skabe et billede af, hvordan samarbejdet kan blive. Her taler vi om dine kvalifikationer og vores forventninger, så vi kan sikre, at der er et godt match.

I andet interview dykker vi dybere ned i, hvem du er, og hvordan dine værdier og ambitioner passer til rollen og vores kultur. Bl.a. ved brug af forskellige testværktøjer eller cases. Det er vigtigt for os, at du efter begge samtaler har den rigtige mavefornemmelse og alle forudsætninger for at vurdere, om stillingen også er det rette næste skridt for dig.

Blue Water Shipping medarbejder i et mødelokale.

3. Feedback

Når du sender din ansøgning, kan du regne med at høre fra os indenfor tre uger. Vi bestræber os på at give alle ansøgere relevant feedback, og uanset udfaldet ønsker vi, at alle får en professionel og nærværende oplevelse, når de søger job hos Blue Water, og at du som ansøger føler dig godt informeret undervejs i processen.

Blue Water Shipping kollerger i arbejdstøj på en havn går sammen.

4. Onboarding

Vi har en klar onboarding-plan for de første 90 dage, der sikrer, at du får en god start hos os. Du vil blive inviteret på besøg på vores hovedkontor i Esbjerg, hvor du får mulighed for at lære både virksomheden, kulturen og vores historie at kende. Vores fokus er på, at du hurtigt bliver en integreret del af teamet og lærer dine kollegaer at kende, så du kan føle dig tilpas og hjemme i din nye rolle.

2700+

medarbejdere i hele verden

80+

kontorer globalt

30+

lande