Analytiker til Accuras afdeling for Skatter & Afgifter

Nordhavn

Kan du analysere og værdiansætte erhvervsejendomme bedre end de fleste? Kan du omsætte resultaterne til brugbar og operativ rådgivning? Så er du et rigtig godt match for Accuras afdeling for Skatter & Afgifter.

Om jobbet

Accura er blandt landets førende advokatkontorer på rådgivning om transaktioner blandt andet inden for områderne M&A, fast ejendom og vedvarende energi.

Vi lægger vægt på, at vores analyser er grundige og korrekte, og at vi formidler de ofte komplekse skatteretlige overvejelser så enkelt og operativt som muligt og altid med en anbefaling, der kan eksekveres. Vi er kendt for at arbejde hurtigt og for at være kommercielt fokuserede og løsningsorienterede.

Som analytiker i Accuras afdeling for Skatter & Afgifter vil du arbejde tæt sammen med specialisterne og juristerne i afdelingen og vores gode kolleger fra især afdelingerne for Fast Ejendom og Renewable Energy, ligesom du ofte vil have den direkte kontakt med vores kunder.

Dine opgaver vil derfor omfatte følgende:

  • Beregning af ejendomsskatter, herunder skøn over fremtidige udgifter i forbindelse med udviklingsprojekter eller due diligence-processer, udarbejdelse af analyse af investeringscases og fastlæggelse af lejerbudgetter i eksisterende aktiver mv..
  • Rådgivning af vores kunder i form af udviklere og ejendomsejere om byudviklingsområder, udstykninger og fordeling af byggeretter og værdiansættelse af grundværdier i nye byggefelter.
  • Ansættelser af ejendomsværdier i forbindelse med klageprocesser ved de administrative klageorganer og eventuelt domstolene.

Vores forventninger:

  • Vi stiller høje krav til faglighed og kommerciel forståelse. Du vil blive en del af et specialistteam, der har en bred kontaktflade til kunder og foretager rådgivning på højt niveau i samarbejde med afdelingens jurister. Noget af arbejdet vil foregå på engelsk.
  • Vi forventer, at du er blandt de dygtigste inden for dit felt til at foretage den nødvendige dataindsamling til at eksekvere de nødvendige beregninger og analyser og især til at formidle disse i en let kommunikerbar form.
  • Du skal kunne agere og eksekvere effektivt i et omskifteligt miljø, hvor opgavernes karakter og omfang hurtigt kan ændre sig, hvor fristerne ofte kan være korte, og arbejdspresset til tider kan være højt.
  • Vi forestiller os, at du har en baggrund som fx cand.merc., valuar, ejendomsmægler, cand.polit. eller lign.
  • Du kan have en baggrund i ejendomssektoren eller fra en anden privat aktør eller relevant offentlig myndighed, hvor du har opbygget en solid erfaring med værdiansættelse af fast ejendom og projektudvikling samt indsigt i den offentlige regulering, der har betydning for dette.

Hvad vi tilbyder

Accura tilbyder et udviklende job i en dedikeret erhvervsadvokatvirksomhed med en flad organisation og +550 medarbejdere, hvor vi prioriterer faglig og personlig udvikling højt. Vi tror på, at forskellighed og fællesskab giver de bedste forudsætninger for dynamisk og nytænkende rådgivning. Tempoet er højt, stemningen er positiv, og der er kort fra idé til handling.

Vi har attraktive løn- og ansættelsesvilkår med overtidsbetaling i forholdet 1:1 for samtlige timer, der ligger ud over den ugentlige arbejdstid på 37 timer ekskl. frokost. Vi har bl.a. en fantastisk frokostordning, sociale arrangementer, Accura Academy og meget andet.

Du kan læse mere om os på Accura.dk.

Hvad gør du nu?

Send en ansøgning via ansøgningsknappen og vedhæft dit CV, eksamensbevis og karakterer/karakterudskrift. Vi afholder løbende samtaler. Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte partner Christopher Erik Oldenburg på COB@accura.dk eller ringe til HR business partner Birgitte Feldtskov på +45 3945 0159.

Ansættelsestype:
Fastansættelse

Hjemmearbejde:
Ikke oplyst

Ugentlig arbejdstid:
Fuldtid

Billede af smilende kolleger bag teksten - Læs mere om en karriere hos Accura her

Hvem er vi?

Fem kolleger i et møde

Accura er et af Danmarks største advokathuse, hvor mere end 500 advokater og kommercielle specialister omsætter jura til praktisk virkelighed og klare anbefalinger til dansk og internationalt erhvervsliv.

Vores specialiserede juridiske forretningsområder er nøje sammensat for at kunne eksekvere på en fokuseret strategi om at være de bedste i Danmark til at rådgive virksomheder om større transaktioner og komplekse projekter.

Accura har kontorer i København, Aarhus, Singapore, London, Boston, Tokyo, Seoul og Melbourne.

Fem kolleger i et møde

Vi har nogle af de stærkeste faglige kompetencer inden for de områder, som vi har strategisk fokus på. Ikke kun fordi vi arbejder med de mest interessante opgaver, men fordi vi løfter i flok og skaber resultaterne sammen.

Som et vigtigt element i Accuras strategi har vi valgt at sætte fokus på ledelse og arbejder løbende på at udvikle os på dette område i erkendelse af, at forholdet til den nærmeste leder er helt afgørende for trivsel, motivation, udvikling, tiltrækning og fastholdelse af dygtige medarbejdere.

Tilsammen gør det Accura til en helt speciel arbejdsplads.