Hero-billede for Lemvigh-Müller

Commercial Market Manager til EL

Lemvigh-Müller ikon: locator Lemvigh-Müller ikon: locator

Herlev eller Kolding og mulighed for hjemmearbejde


Vil du stå i spidsen for den kommercielle udvikling i et af vores nøglesegmenter og drive profitabel vækst i tæt samarbejde med salg, marketing og indkøb? Så er du måske vores nye Commercial Market Manager til Lemvigh-Müller.

Din rolle

Som Commercial Market Manager til EL får du det fulde ansvar for at udvikle og eksekvere vores Segment Business Plan – fra strategi til konkrete markedsinitiativer. Du bliver en central drivkraft i at sikre en helhedsorienteret markedsledelse, hvor du forener forretning, kunder og leverandører i en fælles retning.

Du vil være en af tre Commercial Market Managers med ansvar for hvert sit segment. Der vil være klare synergier og sparring i samarbejdet mellem de tre salgssegmenter, som rollen også skal bidrage ind i og udnytte.

Dine ansvarsområder

  • Drive den kommercielle udvikling mod EL-segmentet med fuldt budgetansvar.
  • Udarbejde og eksekvere Segment Business Plan baseret på markedsanalyser, KPI’er og målopfølgning.
  • Udvikle og implementere go-to-market planer og forretningsinitiativer i samarbejde med den interne værdikæde.
  • Forhandle med top-10-leverandører og sikre stærke, langsigtede partnerskaber.
  • Gennemføre segment- og konkurrentanalyser og omsætte indsigter til markedsinitiativer.
  • Sikre governance, compliance, prisstrategi og profitabel udvikling på segmentniveau.
  • Være en stærk sparringspartner for salg gennem sambesøg, rådgivning og bidrag til ERFA-grupper.

En stærk kommerciel profil

Vi søger en stærk kommerciel profil med erfaring i at skabe resultater gennem strategi, analyse og eksekvering. For at kunne bestride stillingen forventer vi, at du har dokumenteret erfaring fra den danske EL-branche, herunder indsigt i markedsmekanismer og centrale aktører. Herudover har du:

  • En relevant uddannelsesmæssig baggrund (fx HD, cand.merc. eller tilsvarende).
  • Dokumenteret erfaring med budgetansvar, leverandør-/kundeforhandlinger og profitabel forretningsudvikling.
  • Stærke analytiske evner og rutine i brug af data til pricing, planlægning og markedsindsigter.
  • Erfaring med go-to-market, strategisk marketing og governance i en kompleks organisation.
  • Evnen til at kommunikere klart, skabe tillid og sætte retning – både internt og eksternt.

Vi tilbyder gode kollegaer med stor viden samt en professionel og faglig ambitiøs koncern

Denne rolle er en nøgleposition med stor indflydelse på den kommercielle udvikling på EL og tæt samarbejde med ledelsen. Du får ansvar, beslutningskompetence og frihed til at drive initiativer, der skaber værdi for både kunder og forretning.

Vi gør os hver dag umage for at skabe de bedste rammer for, at du kan have et værdifuldt arbejdsliv, hvor du kan udleve dit fulde potentiale – og samtidig have overskud til alt det andet vigtige i livet. Vi tilbyder fx:

  • Overskudsdeling – gælder alle medarbejdere og fordeles efter anciennitet.
  • Sundhedsforsikring – giver dig mulighed for hurtig og god behandling.
  • Barselsordning – med 17 ugers betalt orlov til fædre og 28 uger til mødre.
  • Fleksible arbejdsformer – med mulighed for hjemmearbejde.
  • Fondsstøtte – kan søges i forbindelse med familieforøgelse, ægteskab og børns uddannelse.

Mød din kommende leder Jacob

Jeg tror på, at vi skaber de bedste resultater gennem frihed under ansvar, fleksibilitet og sparring. Kom med på en spændende rejse, hvor vi sammen driver LM’s vækststrategi fremad.

Vi glæder os til at høre fra dig

Send dit CV via ’Søg Jobbet’ hurtigst muligt. Vi holder løbende samtaler og ansætter, når vi har fundet den rette kandidat.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Director M/I Market Categories, Jacob Martin Axelsen, på telefon: 2131 6524.

Diversitet er en styrke!

Vi opfordrer alle kvalificerede kandidater uanset baggrund til at søge. Mangfoldighed gør os stærkere, og det er en del af vores DNA hos Lemvigh-Müller.

Gør karriere hos en virksomhed, der har skabt løsninger siden 1846.

Til annoncører og rekrutteringsbureauer: Vi håndterer alle rekrutteringer internt og frabeder os uopfordrede henvendelser.

5 of 5 stars

325 anmeldelser

Ansættelsestype:
Fastansættelse

Hjemmearbejde:
Muligt

Ugentlig arbejdstid:
Fuldtid

Den ansvarlige forretningspartner

Hver dag sørger Lemvigh-Müller for, at varer fra tusindvis af producenter bliver leveret på rette sted og tid til installatører, industrivirksomheder og byggepladser i hele landet. Men vi gør mere end at pakke og levere. Siden 1846 har vi som forretningspartner sat vores viden, indsigt og erfaring i spil. Vi tager medansvar for, at vores kunder får succes - også når morgendagen kræver nye løsninger, fx indenfor digitalisering og grøn omstilling.

Som fondsejet virksomhed er samfundsansvar en del af Lemvigh-Müllers DNA. Ud over geninvesteringer i virksomheden går en del af vores overskud bl.a. til donationer via fondene til kulturelle, sociale og produktive formål samt støtte til medarbejdere.

Lemvigh-Müller ikon: citationstegn

Vi har lang erfaring med at drive en god arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø, højt engagement og en uformel omgangstone.

Mads Hay Pedersen, HR-direktør

Det mest værdifulde i vores verden … er dig

Det er mennesker, der gør hele forskellen, når de produkter og løsninger, man sælger, ligner konkurrenternes til forveksling. Det ved vi, og det lever vi efter.

Vi har som Danmarks største stål- og teknikgrossist mere end 550.000 varenumre på lager, men vores mest værdifulde aktiv er ubetinget vores 1.450 medarbejdere.

Det er vores medarbejderes viden, kompetencer og erfaring, som er med til at sikre, at tingene falder i hak i vores kunders forretning. At produktionen kører, at opgaverne og projekterne lykkes, giver vækst og overskud – i går, i dag, i morgen. Vi kalder det ”Når erfaring skaber fremtid”.

Derfor passer vi godt på vores medarbejdere. Det er en grundlæggende tankegang i Lemvigh-Müller. For vi ved, at vores medarbejdere er nøglen til fremtiden.

Vi investerer i din arbejdsglæde

Som medarbejder vil du opleve en arbejdsplads, hvor der er højt til loftet, og hvor du har høj grad af medbestemmelse. Hvor der bliver investeret i din personlige og professionelle udvikling. Hvor der er fuldt ledelsesfokus på at sikre et godt arbejdsmiljø, trivsel og engagement – og i det hele taget skabe de bedste rammer for din arbejdsglæde.

Du får del i overskuddet

Lemvigh-Müller har overskudsdeling. Ordningen omfatter alle medarbejdere, som alt efter overskuddets størrelse får tildelt andele ud fra anciennitet. Som medarbejder kan du også få økonomisk tilskud til livets store øjeblikke og via Lemvigh-Müller fonden søge om bl.a. ’barnevogns’- og ’bryllupspenge’. Det er muligheder, som gennem en menneskealder har været med til at tegne den særlige ånd, der er i Lemvigh-Müller.

Lemvigh-Müller ikon: citationstegn

Vi lever og ånder for at være den foretrukne forretningspartner. Det handler om faglig sparring, nytænkning og evnen til at skabe værdi for kunderne.

Pernille Wichmann, Senior Sales Director

Syv hurtige facts om os

Lemvigh-Müller ikon: hus med mennesker
1.300+

MEDARBEJDERE

Lemvigh-Müller ikon: mennesker
20.000+

KUNDER

Lemvigh-Müller ikon: stregkode
550.000+

VARENUMRE

Lemvigh-Müller ikon: bygning med menneske foran
2

HOVEDKONTORER

Lemvigh-Müller ikon: lagerbygning
3

CENTRALLAGRE

Lemvigh-Müller ikon: kasseapperat
23

HÅNDVÆRKERBUTIKKER

Lemvigh-Müller ikon: hånd med penge
7,2 mia.

KR. I OMSÆTNING (2024)

Lemvigh-Müller ikon: citationstegn

Lemvigh-Müller har et formål, der rækker langt ud over at være førende stål- og teknikgrossist.

Sofie Kølgaard Reichel, Head of IT Business Systems

Lemvigh-Müller: Når erfaring skaber fremtid