Terminal Manager - Blue Water Shipping Port Service på Esbjerg havn

Vil du stå i spidsen for en dynamisk afdeling på en af Danmarks vigtigste havne og være med til at sikre effektive logistikløsninger for kunder verden over? Hos Blue Water Shipping får du en central rolle i et internationalt miljø, hvor kvalitet, sikkerhed og bæredygtighed er i fokus.

Erfaring fra logistikbranchen

Vores nuværende Terminal Manager har fået en ny stilling internt i Blue Water Shipping, og derfor søger vi hans afløser til at stå i spidsen for vores terminalafdeling i Esbjerg. Som Terminal Manager får du ansvaret for vores terminalafdeling i Esbjerg, hvor vi håndterer komplekse transport- og logistikopgaver – med særligt fokus på den hurtigt voksende grønne energiindustri. Du bliver en synlig og nærværende leder, der både kan skabe struktur og sikre høj motivation blandt medarbejderne.

Dine opgaver

  • Ledelse og udvikling af afdelingens medarbejdere herunder diverse administrative opgaver
  • Håndtering af kunder i forhold til tilbudsgivning, planlægning og gennemførelse af terminalopgaver
  • Udarbejdelse af månedsrapporter samt opfølgning på operationelle og økonomiske nøgletal for afdelingen
  • Sikre den rød tråd fra vores Port Service strategi til udførelse i praksis samt bidrage med forbedringsforslag
  • Afholdelse af møder med terminalformænd og terminalassistenter og sikre ledelsesmæssig klarhed i opgaveløsningen
  • Udvikle driften med overblik for kundernes behov nu og i fremtiden
  • Resten får du støtte og hjælp til fra dine kollegaer og din nærmeste leder

Autentisk leder, der værdsætter samarbejde

  • Dine personlige kompetencer er vigtige, og vi ser gerne, at;
    • Du har minimum +3 års ledererfaring
    • Du fremstår troværdig og tør træde i karakter, når det er nødvendigt
    • Du er i stand til at tage beslutninger og handle på dem, uden at miste overblikket
    • Du ser en styrke i at arbejde i en organisation, hvor vi hjælper hinanden
    • Du er i stand til at håndtere forskellige personligheder, og målrette din kommunikation efter hvem du taler med
    • Du har lysten og evnen til at problemløse konstruktivt og være med til at skabe tillid og tryghed for medarbejderne på arbejdspladsen

Om din arbejdsplads

Du bliver en del af vores lederteam i Port Service, Esbjerg, som arbejder i en uformel tone og er meget fokuseret på at servicere kunderne og Blue Water organisationen. Vi er et team af erfarne folk, som har mange års anciennitet, som du kan trække på. Vi tilbyder dig en arbejdsplads med en stor grad af ansvar, varierende udfordringer og mulighed for at dygtiggøre dig som leder.

Vi tilbyder dig

  • Ansættelse i en uformel virksomhedskultur, som vi er stolte af og værner om
  • En arbejdsplads, hvor vi har det sjovt, mens vi er på arbejde
  • Ansvar og udfordringer
  • Et stærkt fællesskab, hvor teamsamarbejde er i fokus
  • En spændende hverdag med forskellige opgaver

Tiltrædelse

Vi afholder løbende samtaler og besætter stillingen, så snart vi har den rette kandidat.

Ansøgningsfrist: 03-10-2025

Kontakt

Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte Christian W. Bundesen, Manager Port Service på direkte telefon 4212 4654 eller e-mail chwb@bws.dk.

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Ikke oplyst

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

155

evalueringer på Jobindex

5 of 5 stars
Blue Water Shipping

Jeg har altid følt mig godt tilpas med jobbet og kollegerne, og gennem årene har vi haft en helt særlig kultur og et fællesskab i Blue Water, så jeg har aldrig været fristet til at søge job andre steder

Claus Bæk,
Business Development Manager

Siden jeg kom til Blue Water som trainee for 5 år siden, er min karriere vokset betydeligt. Jeg har fået en rolle inden for HSSEQ & Compliance, hvor jeg nu har mulighed for at oplære vores nye trainees og dele min historie med dem. Hos Blue Water ser jeg muligheder for vækst, og det støttende arbejdsmiljø har været medvirkende til at hjælpe mig med at nå en position, som jeg er meget glad for i dag.

Nadja Kostow,
Compliance Coordinator
quote next
quote prev

Vi holder hvad vi lover

Blue Water Shipping kollegaer kigger i fælleskab på computeren

Vores værdier

Det er vigtigt for os, at vi er tæt på vores kunder og fokuserer på deres behov. Vi holder, hvad vi lover og forstår vigtigheden af troværdighed og tillid, som et afgørende element til at opbygge langvarige relationer til kunder, kollegaer og kandidater.

Blue Water Shipping kollegaer står i rundkreds og laver kampråb

Vi arbejder med ESG for bæredygtig udvikling

Ansvarlighed overfor det samfund og lokalmiljø, som vi er en del af, er dybt forankret i vores DNA. Derfor støtter vi også lokale initiativer og arbejder strategisk og målbart med Environment, Social og Governance (ESG).

4 gode grunde til at blive en del af Blue Water

1

Vi har et særligt DNA

Vores forretningen beror på ansvarlighed for vores kunder, leverandører og omverden – et solidt fællesskab med en stærk entreprenørånd.

2

Vi er ét stort fællesskab

På tværs af mere end 30 lande arbejder vi sammen og udvikler forretningen på bag-grund af de samme stærke værdier.

3

Vi skaber muligheder i hele verden

Blue Water vokser verden over med nye kontorer og flere medarbejdere. Bliv en del af en spændende og global udvikling.

4

Vi giver plads til uddannelse og karriereudvikling

Vores forretningen beror på ansvarlighed for vores kunder, leverandører og omverden – et solidt fællesskab med en stærk entreprenørånd.

Ansøgningsproces

Blue Water Shipping medarbejder er glad på arbejde.

1. Din ansøgning

Skab en ansøgning, der rammer plet ved at vise, hvordan din personlige profil og kompetencer matcher det, vi søger – og fortæl, hvorfor du netop brænder for en karriere hos Blue Water.

Fremhæv de evner, der virkelig gør en forskel, og lad dit CV afspejle en klar, struktureret rejse gennem din erfaring og uddannelse. Del dine ambitioner med os, og vis, at du er engageret i at tage næste skridt sammen med os.

Blue Water Shipping kolleger på en boreplatform.

2. Interviews og vurdering

Til første interview får du mulighed for at møde din potentielle leder og skabe et billede af, hvordan samarbejdet kan blive. Her taler vi om dine kvalifikationer og vores forventninger, så vi kan sikre, at der er et godt match.

I andet interview dykker vi dybere ned i, hvem du er, og hvordan dine værdier og ambitioner passer til rollen og vores kultur. Bl.a. ved brug af forskellige testværktøjer eller cases. Det er vigtigt for os, at du efter begge samtaler har den rigtige mavefornemmelse og alle forudsætninger for at vurdere, om stillingen også er det rette næste skridt for dig.

Blue Water Shipping medarbejder i et mødelokale.

3. Feedback

Når du sender din ansøgning, kan du regne med at høre fra os indenfor tre uger. Vi bestræber os på at give alle ansøgere relevant feedback, og uanset udfaldet ønsker vi, at alle får en professionel og nærværende oplevelse, når de søger job hos Blue Water, og at du som ansøger føler dig godt informeret undervejs i processen.

Blue Water Shipping kollerger i arbejdstøj på en havn går sammen.

4. Onboarding

Vi har en klar onboarding-plan for de første 90 dage, der sikrer, at du får en god start hos os. Du vil blive inviteret på besøg på vores hovedkontor i Esbjerg, hvor du får mulighed for at lære både virksomheden, kulturen og vores historie at kende. Vores fokus er på, at du hurtigt bliver en integreret del af teamet og lærer dine kollegaer at kende, så du kan føle dig tilpas og hjemme i din nye rolle.

2700+

medarbejdere i hele verden

80+

kontorer globalt

30+

lande