Category Manager (Blind Rekruttering)

Skive og mulighed for hjemmearbejde

Kunne du tænke dig at sætte retningen for strategisk indkøb i en global teknologivirksomhed? Så er det måske dig, vi leder efter! Vi søger en Category Manager, der kan opbygge, udvikle og implementere sourcing-initiativer – og samtidig bidrage aktivt til udviklingen af vores indkøbsafdeling.

Vi anvender blind rekruttering for at sikre en mangfoldig og inkluderende proces. Læs mere om formålet og processen nedenfor.

Om jobbet

Som Category Manager hos DEIF får du en central rolle i udviklingen og implementeringen af vores category management-strategi på tværs af vores globale organisation og leverandørnetværk. Med reference til indkøbschefen får du ansvar for strategisk indkøb og leverandørstyring – og du får rig mulighed for at sætte dit præg på indkøbsstrategien og være med til at udvikle både afdelingen og vores samarbejde med leverandører.

Du bliver en del af en erfaren og engageret indkøbsafdeling, som varetager alle sourcing- og indkøbsopgaver. Du vil opleve et tæt samarbejde på tværs af organisationen – blandt andet med salg, produktion og udvikling – og derfor skal du kunne navigere i en kompleks organisation med mange berøringsflader, både internt og eksternt.

Lars Henrik Andersen, indkøbschef

Ansvar og opgaver

  • Strategisk ansvar for udvalgte kategorier og leverandørforhandlinger
  • Indgåelse og opfølgning på leverandøraftaler i henhold til indkøbsstrategien
  • Deltagelse i udviklingsprojekter og valg af komponenter/leverandører i samarbejde med R&D
  • Udvikling og vedligeholdelse af leverandørsamarbejder i tæt samarbejde med product management
  • Initiativer til optimering af vores globale Supply Chain og forsyningssikkerhed
  • Benchmarking og struktureret leverandørstyring på tværs af organisationen
  • Arbejde med både direkte og indirekte indkøb
  • Bidrage til bæredygtige løsninger i indkøbsarbejdet

Din profil

Du har en kommerciel baggrund – fx cand.merc., HD, HA eller lignende – og solid erfaring med strategisk indkøb. Du behøver ikke have erfaring med elektronik, men det er en fordel. Derudover forestiller vi os, at du:

  • Har stærk forretningsforståelse og analytiske evner
  • Er en dygtig forhandler og god til at opbygge relationer
  • Arbejder struktureret med projekter og er god til at sikre fremdrift
  • Trives i et dynamisk miljø og kommunikerer ubesværet med både interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Er erfaren bruger af Excel og ERP-systemer
  • Behersker dansk og engelsk på højt niveau

Hvad er blind rekruttering?

For at fremme inklusion og mangfoldighed beder vi dig ikke sende en traditionel ansøgning eller CV. I stedet skal du besvare fem spørgsmål (se nedenfor). Undlad personlig information som navn, køn, alder, nationalitet og tidligere arbejdsgivere.

Formålet er at:

  • Minimere bias i udvælgelsen
  • Fokusere på dine kompetencer og personlige egenskaber
  • Skabe en mere retfærdig og positiv kandidatoplevelse

Hvis din besvarelse vurderes som relevant, inviterer vi dig til en første onlinesamtale på cirka 30 minutter, hvor vi gennemgår dine svar på de fem spørgsmål. Går du videre i processen, vil vi bede dig udfylde en personprofil og dele dine tidligere erfaringer til en anden samtale.

Besvar venligst disse fem spørgsmål:

  1. Hvordan arbejder og balancerer dit fokus når du arbejder med en strategisk sourcingopgave – fra analyse til implementering? Beskriv din tilgang til at balancere forretningens behov med leverandørens kapacitet og udviklingspotentiale. Hvordan sikrer du langsigtet værdi?
  2. Hvordan arbejder du med forhandling og udvikling af leverandørrelationer? Del gerne konkrete eksempler fra dine egne erfaringer, hvor du har opnået et stærkt resultat gennem strategisk forhandling eller relationel indsats.
  3. Hvad er dine erfaringer i forhold til samarbejde med tværgående interne nøgleinteressenter, og nævn hvem du ser som vigtige i indkøbsmæssigt perspektiv? Beskriv din rolle, hvordan du håndterede forskellige perspektiver, og hvad resultatet blev.
  4. Hvordan kan sourcing bidrage til en mere bæredygtig og konkurrencedygtig forretning? Beskriv dine overvejelser og eventuelle erfaringer med at integrere bæredygtighed i indkøbsarbejdet.
  5. Hvilke personlige styrker trækker du oftest på i dit arbejde – og hvordan har de gjort en forskel? Giv et konkret eksempel på, hvordan dine styrker har bidraget til at løse en kompleks opgave, drive et projekt fremad eller skabe værdi i samarbejdet med andre.

Hvorfor blive en del af DEIF?

Hos DEIF bliver du en del af en familieejet virksomhed med stærke værdier og en kultur, der bygger på tillid, åbenhed og samarbejde. Du træder ind i et professionelt og engageret arbejdsmiljø, hvor vi er nysgerrige på hinandens perspektiver – og hvor vi tør udfordre hinanden med respekt og ærlighed. Vi skaber resultater sammen og tror på, at ansvar, stærkt samarbejde og modet til at tænke nyt er det, der driver os fremad.

Hos os får du:

  • Fleksibilitet i hverdagen – med mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Mulighed for at arbejde i moderne faciliteter
  • Faglige udfordringer og vidensdeling med dygtige kolleger
  • Sundhed og trivsel i fokus egen kantine, fysioterapeut, fitnesspauser og sociale arrangementer
  • Et globalt fællesskab – hvor du samarbejder med kolleger på tværs af fagligheder og landegrænser

Vil du vide mere om, hvordan det er at arbejde på DEIF? Så tag et kig på vores karriereside i dag!


Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Muligt

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

Safe, reliable, and efficient

We are a partner both on land and sea, offering safe, reliable, and efficient power control solutions for all types of fuel and applications, including renewable and hybrid energy systems.

Our purpose is to supply the world’s best and most reliable control solutions for a sustainable future.

Fitness breaks. Transparent career tracks. Physiotherapist. Health- and pension scheme. Flexible work arrangements. Social events.

At DEIF, we want to create a healthy and inspiring work environment with development opportunities and flexible work arrangements for all our employees.

The change we make is not something that is achieved overnight.

It is the result of small steps, accumulated expertise, strong partnerships and always working with the ambition to do better than we did yesterday. Improve tomorrow, we say!

DEIF wants to comply with or exceed applicable legal requirements, customer demands and other requirements to which our organization subscribes in relation to environmental aspects.

We want to have a common sustainable mind-set.

Empower your business for the energy transition

About DEIF

DEIF is a global supplier of safe and reliable power control solutions for decentralised power generation on land and at sea. DEIF has more 500 employees and is represented in 50+ key markets in all regions of the world. All production facilities are located at the Danish HQ in Skive and a stunning 20% of our employees work in R&D, identifying new environmentally friendly ways of increasing overall performance, reducing maintenance intervals, and fuel consumption for the world’s power-generating industries.

A career in our company may develop in many ways – and many directions. It all depends on your ambitions, wishes, background, and personal potential. We offer plenty of room for a career with jobs in different business units, at different organisational levels, and in different countries. A career at DEIF can be as exciting and fruitful as you want!

Join DEIF and be part of our journey towards a more sustainable future.

What it’s like to work at DEIF

Watch the video to hear firsthand experiences from some of our colleagues about working in our company.

DEIF - Offices in Denmark

Local offices in Denmark

Skive

DEIF HQ

Aalborg

Satellite Office

Silkeborg

Satellite Office

Odense

Satellite Office