
Kommuneqarfik Sermersooq
Socialservice søger konsulent til Siunnersuisut
Kommuneqarfik Sermersooq søger en dygtig og engageret konsulent til Socialservice i afdelingen for Siunnersuisut som især vil arbejde med offentlig hjælp i henhold til gældende retningslinjer således, at konsulenten selvstændigt vil varetage udførelsen af opgaver og kan deltage i fortsættelsen af den igangværende udvikling på området. Tiltrædelse ønskes senest pr. 1. juli 2025 eller efter nærmere aftale.
Afdelingen for Siunnersuisut består p.t. af ca. 8 medarbejdere, hvor man til dagligt arbejder med bl.a. offentlig hjælp, rådgivning af borgere i borgerservice og sagsbehandling af førtidspensioner således, at sagsbehandling sker efter konkret vurdering i henhold til gældende lovgivninger.
Siunnersuisut er en selvstændig afdeling under Socialservice og har mange tværgående opgaver således, at man samarbejder bredt med mange samarbejdspartnere både internt i afdelingen og i kommunen og med eksterne samarbejdspartnere.
Afdelingen i Nuuk består p.t. af ca. 30 medarbejdere fordelt på 4 teams; siunnersuisut, pensionsteam, ydelsesteam og herberg- og gadeteam.
Stillingen, der er en fuldtidsstilling, har reference til afdelingslederen i Siunnersuisut.
Stillingens indhold:
Vi søger en – gerne erfaren – konsulent til at indgå i vores offentlig hjælp-team – som skal varetage en række opgaver, herunder:
- Sagsbehandling med råd og vejledning
- Sagsbehandling ved ansøgning / arbejde med afgørelsesbreve
- Behandling af indkomne breve
- Sagsbehandling ved klager over sagsbehandling
- Opfølgninger / Høringer
- Registrering i journaler
- Telefoniske henvendelser
- Fakturering
- Samarbejde med kommunens øvrige byer og bygder
Opgaver løses i øvrigt i tæt samarbejde med Socialservices øvrige medarbejdere samt eksterne samarbejdspartnere.
Forventninger til ansøgere:
Vi forventer, at du er uddannet TNI eller lignende.
Du har gerne erfaring fra sagsbehandling på fagområdet og gerne flair for IT (GetOrganized, winformatik og AX prisme).
Vi lægger desuden vægt på, at du:
- Vægter udviklingsarbejde og god service
- Er god til at prioritere og strukturere udførelsen af opgaver
- Har gode samarbejdsevner
- Er positiv og imødekommende
- Er stabil, kvalitetsbevidst og med sans for detaljer
- Kommunikerer klart og tydeligt, såvel skriftligt som mundtligt
- Arbejder selvstændigt og ansvarsbevidst
- Udviser fleksibilitet i forhold til arbejdsopgaver og løbende justeringer i arbejdsfordeling
- Evner at arbejde fokuseret og struktureret i en hektisk hverdag
- Udviser gode samarbejdsevner i forhold til mange kolleger
- Er dobbeltsproget (grl/dk)
- Er åben for ad hoc-opgaver
Vi tilbyder:
Et udfordrende job med muligheder for selv at præge indholdet og få et stort selvstændigt ansvar i en organisation i udvikling og forandring. Vi lægger vægt på en solid indkøring til både job og arbejdsplads og bestræber os på at sikre et godt samarbejdsklima med tæt sparring samt plads til initiativ og kreativitet.
Straffeattest:
Denne stilling er omfattet af lov om pligt til at indhente straffeattest. I henhold til loven kan ansættelsen først begynde, når kommunen har modtaget en straffeattest. Vi skal derfor gøre opmærksom på, at tiltrædelsestidspunktet først kan aftales, når kommunen har modtaget straffeattesten fra politiet.
Løn- og ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst mellem Grønlands Selvstyre, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.
Ansættelsen vil ske med 3 måneders prøvetid.
Bolig:
Der kan ikke anvises personalebolig til stillingen.
Yderligere oplysninger fås hos:
Såfremt stillingen har din interesse, er du velkommen til at tage kontakt for uddybende oplysninger om stillingen og tilhørende arbejdsopgaver til afdelingsleder Margrethe Møller, tlf. +299 36 75 17 eller e-mail: marm@sermersooq.gl.
Ansøgning:
Ansøgning mærket job-nr. 579-25, og vedlagt uddannelsesbevis og dokumentation for tidligere beskæftigelse m.v. skal være uploaded inden fristens udløb.
Sådan søger du:
Ansøgninger skal sendes elektronisk, via link nederst på denne side, hvor du kan vedhæfte din ansøgning og dit CV.
Bemærk:
Vi modtager ikke ansøgninger i papir eller mails, send venligst din ansøgning elektronisk ved stillingsopslaget.
Ansøgningsfrist: 1. juli 2025
Ansættelsestype: Fastansættelse
Hjemmearbejde: Ikke oplyst
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid