Frederiksberg C og mulighed for hjemmearbejde
Motiveres du af at arbejde med risikostyring? Og trives du i et uformelt arbejdsmiljø med masser af udfordrende opgaver? Som Risk Manager i P+ bliver du en del af vores velfungerende risikoafdeling, der i dag består af syv risk managere, og du får hurtigt mulighed for at præge dine ansvarsområder.
Risikoafdelingen har en bred vifte af ansvarsområder og beskæftiger sig med mange typer af risici – f.eks. markeds-, modparts-, operationelle og bæredygtighedsrisici. Der vil derfor være gode muligheder for løbende at udvikle sig i teamet.
Vi har ikke på forhånd defineret præcist, hvilke konkrete opgaver og ansvarsområder du vil få – det afhænger af din baggrund, dine kvalifikationer og ønsker – men eksempler på arbejdsopgaver i teamet er:
Resultaterne af vores arbejde skal ofte videreformidles både internt og eksternt, og stillingen kræver derfor gode kommunikationsevner – også på skrift.
Udover dine nærmeste kolleger i risikoafdelingen vil du arbejde tæt sammen med pensionskassens back office-team, investeringsafdelingen og aktuariatet. Du vil referere til vores Chief Risk Officer. Afhængigt af dine kvalifikationer kan der være mulighed for ansættelse som Senior Risk Manager.
Vi forventer, at du:
Derudover vil det være en fordel, hvis du har:
Du motiveres af at arbejde med risikostyring og trives i et uformelt og travlt arbejdsmiljø med masser af udfordrende opgaver. Du er god til at samarbejde med kolleger med forskellige baggrunde og er analytisk, løsningsorienteret og i stand til at arbejde fokuseret frem mod dine mål.
Virksomhedssproget i P+ er dansk, men det forventes, at du kan udføre arbejdsopgaver på engelsk.
Som arbejdsplads er P+ præget af tillid, arbejdsglæde og engagement. Vi prioriterer godt kollegaskab, klar kommunikation og ansvarlig ledelse. Vi skaber et inspirerende fagligt miljø med mål og godt samarbejde på tværs af afdelinger. Vi har en uformel omgangstone, hvor ledergruppens døre altid står åbne, og hvor vi hilser på hinanden, når vi mødes på gangene. Din faglige udvikling er vigtig, og der er vide rammer for, hvordan du som medarbejder kan bringe dine evner i spil til gavn for P+ og vores medlemmer.
Som medarbejder i P+ har du adgang til kantine, massage- og fysioterapiordning, gratis idrætstilbud og sociale arrangementer, ligesom vi byder på morgenmad to gange om ugen og fejrer begivenheder og mærkedage sammen. Du får også sundheds- og tandforsikring, betalt internet, 6. ferieuge og flere betalte fridage, attraktive barselsvilkår samt mulighed for fleksibel arbejdstid med op til to hjemmearbejdsdage om ugen. Vi har adresse på Frederiksberg lige ved Flintholm Stations S-togs- og Metro-linjer og mulighed for parkering i kælderen.
Lyder det som noget for dig, så send dit CV til os senest den 18. juni 2025. Du behøver ikke at uploade en ansøgning, når du søger. I stedet vil vi bede dig om at inkludere et par linjer i dit CV om, hvorfor du søger job i P+.
Hvis du er nysgerrig efter at vide mere, er du velkommen til at ringe eller skrive til Chief Risk Officer Line Hjortshøj Pedersen på tlf. 2961 0097 eller e-mail lhp@pplus.dk.
Vi afholder samtaler løbende og besætter stillingen, når vi har fundet den rette kandidat.
Ansættelsestype: Fastansættelse
Hjemmearbejde: Muligt
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
P+ er pensionskassen for akademikere. Vi er over 117.000 medlemmer, der ejer P+, og vi har tilsammen omkring 170 mia. kr.
Det gør os til et af Danmarks 10 største pensionsselskaber.
Vi er til for vores medlemmer. Og ligesom dem brænder vi for at finde kloge løsninger på komplekse problemer. Derfor kan vi tilbyde intelligente pensionsordninger og fleksible forsikringer, der passer til akademikeren. Det giver tryghed igennem hele livet.
Vi har medlemsdemokrati, der sikrer indflydelse. Vores omkostninger er lave, og hele overskuddet går til de mere end 117.000 akademikere, der i fællesskab ejer os.
Som et af Danmarks 10 største pensionsselskaber er vi vores ansvar bevidst. Når vi investerer for at opnå det optimale afkast til medlemmernes alderdom, sker det med respekt for morgendagens samfund og de bæredygtige løsninger, vores medlemmer er med til at skabe.
Det kalder vi ansvarlig pension til dem, der former Danmark.
Vi er til for vores medlemmer. Og ligesom dem brænder vi for at finde kloge løsninger på komplekse problemer. Derfor kan vi tilbyde intelligente pensionsordninger og fleksible forsikringer, der passer til akademikeren. Det giver tryghed igennem hele livet.
Vi har medlemsdemokrati, der sikrer indflydelse. Vores omkostninger er lave, og hele overskuddet går til de mere end 117.000 akademikere, der i fællesskab ejer os.
Som et af Danmarks 10 største pensionsselskaber er vi vores ansvar bevidst. Når vi investerer for at opnå det optimale afkast til medlemmernes alderdom, sker det med respekt for morgendagens samfund og de bæredygtige løsninger, vores medlemmer er med til at skabe.
Det kalder vi ansvarlig pension til dem, der former Danmark.
Som arbejdsplads er P+ præget af tillid, arbejdsglæde og engagement. Vi prioriterer godt kollegaskab, klar kommunikation og ansvarlig ledelse. Vi har et inspirerende og stærkt fagligt miljø og et godt samarbejde på tværs af afdelinger. Og vi har en uformel omgangstone, hvor ledergruppens døre altid står åbne, og hvor vi hilser på hinanden, når vi mødes på gangene.
Din faglige udvikling er vigtig, og der er vide rammer for, hvordan du som medarbejder kan bringe dine kompetencer i spil til gavn for P+ og vores medlemmer.
Som medarbejder i P+ har du adgang til kantine, massage- og fysioterapiordning, gratis idrætstilbud og sociale arrangementer, ligesom vi byder på morgenmad to gange om ugen og fejrer begivenheder og mærkedage sammen. Du får også sundheds- og tandforsikring, betalt internet, 6. ferieuge og flere betalte fridage samt mulighed for fleksibel arbejdstid.