M&A-skatteprofil til Accuras afdeling for Skatter & Afgifter

Nordhavn

Accura er blandt landets førende advokatkontorer på rådgivning om transaktioner, blandt andet inden for områderne M&A, fast ejendom og vedvarende energi.

Skat i Accura

Skatter & Afgifter er en strategisk vigtig specialistafdeling i Accura, og skatteteamet indgår i tæt samarbejde med transaktionsafdelingerne om at realisere vores kunders projekter og transaktioner gennem proaktiv rådgivning og effektive løsninger.

Vi lægger vægt på, at vores analyser er grundige og korrekte, og at vi formidler de ofte komplekse skatteretlige overvejelser så enkelt og operativt som muligt og altid med en anbefaling, der kan eksekveres. Vi er kendt for at arbejde hurtigt og for at være kommercielt fokuserede og løsningsorienterede.

Vores kunder er en lang række danske og internationale koncerner, private equity- og venture-fonde, finansielle institutioner og pensionskasser, ejendomsselskaber og aktører inden for bæredygtig energi mv.

Stillingen

Vi søger én eller flere erfarne skatteprofiler med stærke kompetencer inden for og erfaring med de skatteretlige aspekter af fx:

  • M&A
  • Strukturering
  • Etablering af fonde
  • Etablering og håndtering af incitamentsordninger og -programmer
  • Omstruktureringer.

Vi forventer, at du har et operativt kendskab til M&A-processer, herunder W&I-forsikring, selskabsret og gerne personselskabsret. Et grundlæggende kendskab til moms i transaktionssammenhæng er en fordel, men ikke en forudsætning.

Du vil få selvstændigt ansvar for at klarlægge, formidle og rådgive om de skatteretlige aspekter i transaktioner mv. og indgå i direkte dialog med kolleger i transaktionsafdelingerne og med Accuras kunder.

Vi forestiller os derfor, at du

  • er uddannet cand.jur. eller cand.merc.(jur.) med +6-års kandidatanciennitet
  • har omfattende erfaring med skatterådgivning fra et advokat- eller revisionsfirma eller anden rådgivningsvirksomhed eller som in-house jurist i en virksomhed
  • har et højt fagligt niveau og evnen til at omsætte kompliceret stof til konkret rådgivning i en kommerciel sammenhæng
  • kommunikerer klart og med gennemslagskraft både skriftligt og mundtligt på såvel dansk som engelsk.

Hvad vi tilbyder

Accura tilbyder et udviklende job i en dedikeret erhvervsadvokatvirksomhed med en flad organisation og +550 medarbejdere, hvor vi prioriterer faglig og personlig udvikling højt. Vi tror på, at forskellighed og fællesskab giver de bedste forudsætninger for dynamisk og nytænkende rådgivning. Tempoet er højt, stemningen er positiv, og der er kort fra idé til handling.

Vi har attraktive løn- og ansættelsesvilkår med overtidsbetaling i forholdet 1:1 for samtlige timer, der ligger ud over den ugentlige arbejdstid på 37 timer, ekskl. frokost. Vi har bl.a. en fantastisk frokostordning, sociale arrangementer, Accura Academy og meget andet.

Du kan læse mere om os på Accura.dk

Hvad gør du nu?

Send en ansøgning via knappen "Ansøg her", og vedhæft dit CV, eksamensbevis og karakterer/karakterudskrift. Vi afholder løbende samtaler. Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte partner Christopher Erik Oldenburg på COB@accura.dk eller ringe til HR Business Partner Birgitte Feldtskov på 3945 0159.

Ansættelsestype:
Fastansættelse

Hjemmearbejde:
Ikke oplyst

Ugentlig arbejdstid:
Fuldtid

Billede af smilende kolleger bag teksten - Læs mere om en karriere hos Accura her

Hvem er vi?

Fem kolleger i et møde

Accura er et af Danmarks største advokathuse, hvor mere end 500 advokater og kommercielle specialister omsætter jura til praktisk virkelighed og klare anbefalinger til dansk og internationalt erhvervsliv.

Vores specialiserede juridiske forretningsområder er nøje sammensat for at kunne eksekvere på en fokuseret strategi om at være de bedste i Danmark til at rådgive virksomheder om større transaktioner og komplekse projekter.

Accura har kontorer i København, Aarhus, Singapore, London, Boston, Tokyo, Seoul og Melbourne.

Fem kolleger i et møde

Vi har nogle af de stærkeste faglige kompetencer inden for de områder, som vi har strategisk fokus på. Ikke kun fordi vi arbejder med de mest interessante opgaver, men fordi vi løfter i flok og skaber resultaterne sammen.

Som et vigtigt element i Accuras strategi har vi valgt at sætte fokus på ledelse og arbejder løbende på at udvikle os på dette område i erkendelse af, at forholdet til den nærmeste leder er helt afgørende for trivsel, motivation, udvikling, tiltrækning og fastholdelse af dygtige medarbejdere.

Tilsammen gør det Accura til en helt speciel arbejdsplads.