Studentermedhjælper søges til vores Faglige Afdeling i København

Icon, arrow down

Er du klar til at anvende din teoretiske viden i en dynamisk og international virksomhed? Vi søger en engageret studentermedhjælper til vores Faglige Afdeling, hvor du vil spille en central rolle i at sikre kvalitet og overholdelse af relevante love og bestemmelser.

Om dig

Du er grundig og omhyggelig af natur og går gerne den ekstra mil for at sikre, at detaljerne er i orden og går ikke på kompromis med kvaliteten. Du er i gang med en erhvervsrettet bachelor- eller kandidatuddannelse som f.eks. en HA bachelor- eller cand.merc.-kandidatuddannelse og er ivrig efter at få praktisk erfaring, der kan supplere din teoretiske viden.

Opgaverne i Faglig Afdeling

Som studentermedhjælper i vores Faglige Afdeling vil du arbejde med en bred vifte af opgaver, der spænder fra rutineopgaver til mere komplekse udfordringer:

  • Kundeoprettelser, herunder risikostyring og overholdelse af hvidvaskregler både for nye og eksisterende kundesamarbejder.
  • Sikring af uafhængighed på nationalt og internationalt plan ved kundeoprettelse.
  • Ad hoc faglige opgaver, der opstår i forbindelse med den daglige drift.

Du vil have løbende kommunikation med både nationale og internationale kolleger, og dine opgaver vil over tid kunne tilpasses dine faglige interesser og kvalifikationer.

Din rolle som faglig sparringspartner

Du vil hurtigt opbygge kendskab til de regler og den lovgivning, der er relevant for vores fagområde, herunder regler for revisions- og konsulenthuse. Som faglig repræsentant vil du indgå i samarbejder på tværs af organisationen og yde rådgivning baseret på gældende regelsæt.

Hvem er vi?

Faglig Afdeling består af 12 engagerede medarbejdere med forskellig alder, uddannelsesbaggrund og erfaring. Vi understøtter hele organisationen og har ansvaret for følgende områder:

  • Udvikling og vedligeholdelse af kvalitetsstyringssystemer: for at sikre, at interne processer altid lever op til gældende revisionsstandarder og lovgivning
  • Gennemførelse af kvalitetskontroller og review-processer: for løbende at vurdere, om revisions- og rådgivningsopgaver lever op til interne kvalitetskrav samt identificere muligheder for forbedring
  • Intern rådgivning om faglige standarder og lovgivning: for at sikre korrekt anvendelse af gældende regler og standarder ved at yde sparring til kolleger og besvare komplekse faglige spørgsmål
  • Rådgivning om uafhængighedskrav og etiske retningslinjer: for at sikre, at professionelle standarder efterleves og interessekonflikter undgås ved at vejlede medarbejdere om reglerne og overvåge efterlevelsen
  • Risikoidentifikation og støtte til risikorelaterede processer: for at minimere forretningsmæssige risici ved at vurdere nye kunder og opgaver for potentielle risici og implementere passende kontrolforanstaltninger
  • Træning og vidensdeling med kolleger: for at sikre, at kolleger er opdaterede og kan levere ydelser af høj kvalitet, ved at udvikle interne kurser og workshops inden for kvalitet, risiko, etik og uafhængighed

Derudover fungerer vi som bindeled til vores internationale fællesskab Grant Thornton International. Du vil blive en del af et team, som værdsætter grundig oplæring, og hvor der altid er mulighed for sparring for at sikre, at du kan løse dine opgaver effektivt.

Dine kvalifikationer

  • Du er studerende på en erhvervsrettet bachelor- eller kandidatuddannelse.
  • Du er hjælpsom, trives med kommunikation og har en naturlig evne til at samarbejde.
  • Kendskab til Hvidvaskloven, Revisorloven og Årsregnskabsloven er en fordel, men ikke et krav.

Vi forventer, at du er…

  • ansvarsfuld, målrettet og ambitiøs på både dine egne, kollegers, vores kunders og firmaets vegne
  • social og nærværende i forholdet til både kolleger og kunder
  • besidder en sund skepsis, er udadvendt, tillidsvækkende, samt god til at lytte og kommunikere

Vi tilbyder…

En arbejdsplads, hvor et godt arbejdsmiljø og god trivsel prioriteres højt. Vores omgangstone er uformel og direkte. Vi tror på, at en god stemning på arbejdspladsen betyder engagerede medarbejdere, som resulterer i glade kunder - det vil sige en attraktiv arbejdsplads, som vi alle kan være stolte af. Du bliver en del af et godt arbejdsmiljø, hvor dit engagement belønnes med ansvar og muligheden for at præge dine opgaver.

Vi tager vores studentermedhjælpere seriøst og faciliterer personlig og faglig udvikling. Jobbet kan give dig væsentlig erfaring med flere fagområder i et internationalt revisions- og konsulenthus, som kan bidrage til din karriereudvikling. På længere sigt kan en fortsat karriere og fastansættelse være en mulighed.

Arbejdstid: ca. 12-18 timer pr. uge efter aftale.
Startdato: Hurtigst muligt.

Spørgsmål og ansøgning

Har du spørgsmål til stillingen, kontakt venligst Head of Quality, Rune Gottlieb Nielsen, på telefon +45 5455 2184.

Du søger jobbet ved at klikke på ”Ansøg”-knappen. Husk at vedhæfte:

  • ansøgning, CV
  • eksamensbeviser / foreløbige karakterer
  • eventuelle anbefalinger / referencer.

Vi behandler ansøgninger løbende, så send os din ansøgning hurtigst muligt. Vi glæder os til at høre fra dig.

Om Faglig Afdeling

Grant Thornton Danmark er en del af et globalt netværk, hvor kvalitetsstyring er afgørende. Vores afdeling sikrer, at kvalitetsstyringssystemet er opdateret og effektivt, hvilket er essentielt for at opretholde vores omdømme og sikre, at vi lever op til god revisorskik.

Vi fungerer som daglig sparringspartner for revisions- og rådgivningsafdelingerne og sikrer overholdelse af complianceregler både i forhold til lovgivning og Grant Thorntons interne retningslinjer.

  • Del
  • Virksomhedsprofil
  • Følger

  • Ansøgningsfrist:

    Oprettelsesdato:

    Ansættelsestype:
    Studiejob

    Hjemmearbejde:
    Ikke oplyst

    Ugentlig arbejdstid:
    Deltid (12–18 timer)

    39

    evalueringer på Jobindex

    5 af 5 stjerner
    To kvindelige kolleger går rundt ude i naturen og snakker sammen

    Grant Thornton som arbejdsplads

    Vores medarbejdere er den vigtigste ressource. Et godt arbejdsmiljø og god trivsel prioriteres højt. Vores omgangstone er uformel og direkte. Det er vigtigt, at der er en god stemning på arbejdspladsen, da dette betyder engagerede medarbejdere og glade kunder - det vil sige en attraktiv arbejdsplads, som vi alle kan være stolte af, og hvor den enkelte medarbejder har mulighed for involvering og medindflydelse.

    ”Vores kultur er uformel – vi er nærmest lidt som en familie”

    Om os

    Hos Grant Thornton er vi ikke helt som de andre i revisionsbranchen. Vores kerneværdi er at være ’tæt på’ – tæt på vores kunder og deres hverdag, for det er dem, der former Danmark. For hos os er revision og rådgivning to sider af samme sag. Vi hjælper virksomheder med at frigøre deres potentiale for vækst, ved at give meningsfuld, fremadrettet rådgivning inden for revision, regnskab og skat.

    Vi er over 600 kompetente og engagerede medarbejdere, hvilket er en ideel størrelse. Store nok til at vi kan løse alle nationale og internationale opgaver - men ikke større end at vores kunder er sikret personlig rådgivning og faste medarbejdere.

    Danmarks kort med markering af kontorer

    Vores kontorer

    Aalborg Aarhus Grenaa Hadsten
    Hadsund Randers København Hillerød
    Roskilde Syd

    Skriv tydeligt i din ansøgning, hvilken by og hvilket kontor, du ansøger til.