Sermersooq LogoSermersooq Logo
Kommuneqarfik Sermersooq

Plejefamiliekonsulent til MI - Tasiilaq

Kommuneqarfik Sermersooq søger en dygtig og engageret plejefamiliekonsulent til Tasiilaq, med uddannelse som socialrådgiver, pædagog eller Rådgiver i Socialt arbejde, til tiltrædelse 01.06.2025.

Plejefamiliekonsulentens primære opgaver er; indstillinger til godkendelse af plejefamilier, sagsbehandling for plejefamilier, social og pædagogisk rådgivning af plejefamilier samt sikre at arbejdet kører i henhold til gældende lovgivning. Nærmeste overordnede vil være fagchef i Forvaltning for Børn og Familier.

Der er tre normerede plejefamiliekonsulent-stillinger i Tasiilaq, og vi søger en ny kollega, da én af familieplejekonsulenterne har valgt at søge nye udfordringer.

MI Tasiilaq har omorganiseret og valgt at alle indsatsområder samles i en samlet afdeling. Når alle stillinger bliver bemandet kommer afdelingen til at består af 23 medarbejdere fordelt på: En afdelingsleder, en behandlingsleder, en psykolog, to psykoterapeuter, en konsulent for børnehuset med koordinerende funktion på børnehussager, 10 familievejledere – heraf en med koordinerende funktion, fire ungerådgivere – heraf en med koordinerende funktion samt tre plejefamiliekonsulenter.

Stillingen er en fuldtidsstilling med 40 ugentlige arbejdstimer mandag til fredag, og har reference til afdelingslederen i indsatsområdet.

Stillingens indhold:

Vi søger en – gerne erfaren – plejefamiliekonsulent til at indgå i plejefamilieteamet og varetage en række opgaver, herunder:

  • Aktivt at søge plejefamilier i Tasiilaq og bygder.
  • Al sagsbehandling i forbindelse med godkendelse af plejefamilier.
  • Al sagsbehandling i forbindelse med plejefamilier, heri indberetning af plejevederlag og deslige.
  • Kursus/opkvalificering, vejledning og rådgivning af plejefamilier, både socialfagligt og pædagogisk.
  • Tilsyn med plejefamilier.
  • I samarbejde med myndighedsafdelingen at sikre at børn og unge bliver anbragt rette steder.
  • I samarbejde med myndighedsafdelingen arbejde med hjemgivelsessager.
  • Deltage aktivt i udvikling af familieplejeområdet.
  • Ad hoc-opgaver angående børn i familiepleje.

Opgaverne løses i tæt samarbejde med øvrige medarbejdere i plejefamilieteamet i Kommuneqarfik Sermersooq samt myndighedsafdelingen i form af sagsbehandlere for børn og familier.

Forventninger til ansøger:

  • Er uddannet socialrådgiver, pædagog eller Rådgiver i Socialt arbejde.
  • Er god til at læse og fortolke lovgivningen.
  • Har god skriftlig og mundtlig formuleringsevne.
  • Har lyst og evne til at samarbejde med relevante parter med familieplejen som omdrejningspunkt.
  • Arbejder systematisk og helhedsorienteret.
  • Dobbeltsproget grønlandsk/dansk.

Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • Er stabil, kvalitetsbevidst og med sans for detaljer.
  • Kan håndtere mange bolde i luften uden at miste overblikket.
  • Kommunikerer klart og tydeligt såvel skriftligt som mundtligt.
  • Arbejder selvstændigt, ansvarsbevidst og serviceorienteret.
  • Udviser fleksibilitet i forhold til arbejdsopgaver og løbende justeringer i arbejdsfordeling.
  • Evner at arbejde fokuseret og struktureret i en hektisk hverdag.
  • Er robust og udviser initiativ, overskud og handlekraft.
  • Bidrager aktivt til løbende at udvikle og forbedre vores opgaveløsning.
  • Er god til at samarbejde bredt.

Vi tilbyder:

Et udfordrende job med muligheder for selv at præge indholdet og få et stort selvstændigt ansvar i en organisation i udvikling og forandring. Vi lægger vægt på en solid indkøring til både job og arbejdsplads og bestræber os på at sikre et godt samarbejdsklima med tæt ledelsesmæssig sparring samt plads til initiativ og kreativitet.

Vi vægter og tror på at helhedsorienteret samarbejde gør, at vi kan løfte i flok, ligeledes vægtes at de enkelte medarbejdere og teamet opkvalificeres.

Straffe- og børneattest:

Denne stilling er omfattet af lov om pligt til at indhente straffe- og børneattest. I henhold til loven kan ansættelsen først begynde, når kommunen har modtaget tilfredsstillende straffe- og børneattest. Vi skal derfor gøre opmærksom på, at tiltrædelsestidspunktet først kan aftales, når kommunen har modtaget børneattest fra Rigspolitiet samt straffeattest fra politiet.

Børneattesten indhentes af kommunen med samtykke fra vedkommende, hvor straffeattesten indhentes af vedkommende hos politiet.

Løn- og ansættelsesvilkår:

Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst mellem Grønlands Selvstyre, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Ansættelsen vil ske med 3 måneders prøvetid.

Bolig:

Der kan ikke anvises personalebolig til stillingen.

Yderligere oplysninger fås hos:

Såfremt stillingen har din interesse, er du velkommen til at tage kontakt for uddybende oplysninger om stillingen og tilhørende arbejdsopgaver til Afdelingsleder Emilie Napatoq, tlf. +299 36 76 23 eller e-mail: emnp@sermersooq.gl.

Ansøgning:

Ansøgning mærket job-nr. 476-25, og vedlagt uddannelsesbevis og dokumentation for tidligere beskæftigelse m.v. skal være uploaded inden fristens udløb.

Sådan søger du:

Ansøgninger skal sendes elektronisk, via link nederst på denne side, hvor du kan vedhæfte din ansøgning og dit CV.

Bemærk:

Vi modtager ikke ansøgninger i papir eller mails, send venligst din ansøgning elektronisk ved stillingsopslaget.

Ansøgningsfrist: 3. juni 2025


Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Ikke oplyst

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

vand, is og himmel

En hovedstadskommune i fremdrift. Vækst - Tryghed - Udvikling.

Se mere på sermersooq.gl