Sermersooq LogoSermersooq Logo
Kommuneqarfik Sermersooq

Socialrådgiver/sagsbehandler til børn- og familieafdelingen i MI Tasiilaq

Kommuneqarfik Sermersooq søger en dygtig og engageret socialrådgiver/sagsbehandler med relevant socialfaglig uddannelse til børn- og familieafdelingen i MI Tasiilaq med tiltrædelse 01.06.25 eller snarest derefter.

Børn- og familieafdelingen er en afdeling under MI Tasiilaq under Forvaltning for Børn og Familier i Kommuneqarfik Sermersooq. MI Tasiilaq har følgende afdelinger: Børn- og familieafdelingen, der arbejder med børn og ungesager i henhold til gældende lovgivning i området. Indsatsområdet med familievejledere, ungerådgivere, plejefamiliekonsulenter samt krisecenter, ungehybler og behandlingslejligheder.

Børn- og familieafdelingen består p.t. af 10 medarbejdere, deraf 1 afdelingsleder og 9 sagsbehandlere.

Stillingen, der er en fuldtidsstilling, forlades snart af en medarbejder, der har valgt andre udfordringer. Sagsbehandleren refererer til afdelingsleder i myndighedsområdet angående ansættelsesforhold og faglig ledelse.

Stillingens indhold:

Vi søger en – gerne erfaren – socialrådgiver/sagsbehandler til at indgå i myndighedssagsbehandlingen af børn- og ungesager og varetage en række opgaver, herunder:

  • Udvikling af det socialfaglige arbejde i forvaltningen for Børn og Familie
  • Konkret sagsbehandling af børnesager
  • Udarbejdelse af socialfaglige undersøgelser, sagsfremstillinger, bevillinger og sagsbehandling af ansøgninger
  • Udarbejdelse og revidering af handleplan og løbende opfølgning på igangværende indsatser
  • Journalisering af alle relevante oplysninger
  • Samtaler med borgere, børn og samarbejdspartner
  • Koordineringsarbejde i forbindelse med visitationer, samværsaftaler, netværksmøder, familierådslagning, anbringelser, ændring af anbringelse, hjemgivelse m.m.
  • Vurdering af støtteforanstaltninger
  • Løbende opfølgning og tilsyn med børnesager, samt årlig personrettet tilsyn af anbragte børn og unge
  • Deltage i sparringsmøder for at sikre ensartet faglig tilgang i det daglige arbejde i hele forvaltningen
  • Medvirke til at der sker systematisk vidensopsamling af sagsbehandlingen i forvaltningen
  • Medvirke til at tydeliggøre og udvikle arbejdsgange i afdelingen
  • Deltagelse i tværfagligt samarbejde og sparring i Tasiilaq og bygder
  • Ad hoc-deltagelse i socialvagtordningen

Opgaverne løses i tæt samarbejde med forvaltningens øvrige medarbejdere samt relevante tværfaglige samarbejdspartnere.

Forventninger til ansøgere:

  • Relevant socialfaglig uddannelse (socialrådgiver, rådgiver i socialt arbejde, rådgivningsassistent eller kandidat i socialt arbejde)
  • Erfaring med - og kendskab til gældende social lovgivning
  • Erfaring med forvaltning af sociallovgivning i praksis
  • Erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation
  • Erfaring med at arbejde i børneområdet
  • Erfaring med at arbejde tværfagligt med eksterne samarbejdspartnere

Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • Er stabil, kvalitetsbevidst og med sans for detaljer
  • Kan håndtere mange bolde i luften uden at miste overblikket
  • Kommunikerer klart og tydeligt såvel skriftligt som mundtligt
  • Arbejder selvstændigt, ansvarsbevidst og serviceorienteret
  • Udviser fleksibilitet i forhold til arbejdsopgaver og løbende justeringer i arbejdsfordeling
  • Evner at arbejde fokuseret og struktureret i en hektisk hverdag
  • Er robust og udviser initiativ, overskud og handlekraft
  • Bidrager aktivt til løbende at udvikle og forbedre vores opgaveløsning
  • Er god til at samarbejde bredt
  • Dobbeltsprogede ansøgere (grl/dk) foretrækkes, dog ikke et krav

Vi tilbyder:

Et udfordrende job med muligheder for selv at præge indholdet og få et stort selvstændigt ansvar i en organisation i udvikling og forandring. Vi lægger vægt på en solid indkøring til både job og arbejdsplads og bestræber os på at sikre et godt samarbejdsklima med tæt ledelsesmæssig sparring samt plads til initiativ og kreativitet.

Straffe- og børneattest:

Denne stilling er omfattet af lov om pligt til at indhente straffe- og børneattest. I henhold til loven kan ansættelsen først begynde, når kommunen har modtaget tilfredsstillende straffe- og børneattest. Vi skal derfor gøre opmærksom på, at tiltrædelsestidspunktet først kan aftales, når kommunen har modtaget børneattest fra Rigspolitiet samt straffeattest fra politiet.

Børneattesten indhentes af kommunen med samtykke fra vedkommende, hvor straffeattesten indhentes af vedkommende hos politiet.

Løn- og ansættelsesvilkår:

Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst mellem Grønlands Selvstyre, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Ansættelsen vil ske med 3 måneders prøvetid.

Bolig:

Der vil til stillingen kunne anvises personalebolig, for hvilken der betales depositum og husleje, forbrug m.v. efter de til enhver tid gældende regler for huslejebetaling i Grønlands Selvstyres og kommunens ejendomme m.v. i Grønland. Såfremt permanent personalebolig ikke kan stilles til rådighed umiddelbart ved tiltrædelse, vil der for medarbejdere med ret til vakantbolig blive tilbudt en midlertidig vakantbolig, for hvilken der betales husleje, forbrug m.v. i henhold til ovenstående. For yderligere information om husleje herunder forbrug o.l. henvises til oplysninger på: www.iserit.gl.

Tiltrædelsestidspunktet er afhængigt af, hvornår der er en personalebolig til rådighed. Der ydes tiltrædelsesrejse samt bohaveflytning i henhold til gældende regler.

Yderligere oplysninger fås hos:

Såfremt stillingen har din interesse, er du velkommen til at tage kontakt for uddybende oplysninger om stillingen og tilhørende arbejdsopgaver til Afdelingsleder Sara Kristensen, tlf. +299 36 78 26 eller e-mail: sakr@sermersooq.gl.

Ansøgning:

Ansøgning mærket job-nr. 382-25, og vedlagt uddannelsesbevis og dokumentation for tidligere beskæftigelse m.v. skal være uploaded inden fristens udløb.

Sådan søger du:

Ansøgninger skal sendes elektronisk, via link nederst på denne side, hvor du kan vedhæfte din ansøgning og dit CV.

Bemærk:

Vi modtager ikke ansøgninger i papir eller mails, send venligst din ansøgning elektronisk ved stillingsopslaget.

Ansøgningsfrist: 7. maj 2025


Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Ikke oplyst

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

vand, is og himmel

En hovedstadskommune i fremdrift. Vækst - Tryghed - Udvikling.

Se mere på sermersooq.gl