Hero-billede for Lemvigh-Müller

Manager Market Excellence – Procurement & Category Management

Lemvigh-Müller ikon: locator Lemvigh-Müller ikon: locator

Kolding

Er du strategisk, og brænder du for at skabe fremtidens måde at arbejde med strategisk indkøb og category management? Vil du være med til at udvikle kategoristrategier, der sikrer, at vi skaber mest mulig værdi, samtidig med at du kan definere, udvikle og implementere best in class-værktøjer, procurement-processer, forhandlingsanalyser og formidable præsentationer? Så er du muligvis vores nye Manager i Lemvigh-Müller i Kolding.

Sæt dit præg på marked/indkøb afdelingens strategi

Som vores nye Manager Market Excellence - Procurement & Category Management vil du spille en afgørende rolle ift. at drive strategiske projekter, supportere udviklingen – og implementeringen af – kategoristrategier samt udvikle og optimere nøgleprocesser og værktøjer. Du vil blive en del af ledergruppen i marked/indkøb og bliver leder for dit eget team af én Business Analyst og to studentermedhjælpere.

Konkret vil du have følgende ansvarsområder:

  • Drive strategiske projekter, herunder udvikle kategoristrategier i tæt samarbejde med kategorichefer
  • Indsamle data, yde analytisk support og drive insights til kategori- og produktchefer, project managers m.fl. i forbindelse med leverandørforhandlinger & opfølgning
  • Udarbejde markeds- og konkurrentanalyser
  • Identificere optimeringsmuligheder, herunder automatisering og digitalisering
  • Forberede business cases, styregruppemateriale, ad hoc-analyser mv.
  • Drive processen for businessplanen for marked/indkøb
  • Ledelse af et team på én Business Analyst og to studentermedhjælpere

Du vil have en stor berøringsflade i organisationen og komme til at arbejde tæt sammen med både Head of Procurement & Market Exellence, markedsdirektører og kategori- og produktchefer, herunder samarbejdspartnere i Salg.

En unik mulighed i en professionel koncern

Du bliver en del af Lemvigh-Müller, som er en fondsejet virksomhed med 1.400 ansatte, og som blandt andet støtter velgørende formål i Danmark. Vi gør os hver dag umage for at skabe de bedste rammer for, at du kan have et værdifuldt arbejdsliv, hvor du kan udleve dit fulde potentiale – og samtidig have overskud til alt det andet vigtige i livet.

Vi tilbyder fx:

  • Overskudsdeling – gælder alle medarbejdere og fordeles efter anciennitet
  • Sundhedsforsikring – giver dig mulighed for hurtig og god behandling, dækker også hjemmeboende børn
  • Barselsordning – med 13 ugers betalt orlov til fædre og 26 uger til mødre
  • Fleksible arbejdsformer – mulighed for hjemmearbejde
  • Fondsstøtte – kan søges ifm. familieforøgelse, ægteskab og børns uddannelse

Er du den rette profil?

Vi søger en ambitiøs person med stort potentiale og drive, der ønsker at være med til at skabe fremtidens Market & Procurement-funktion. Du har en lang videregående uddannelse i Business, Økonomi eller lignende og har minimum 2-3 års erfaring fra en lignende stilling. Du er vant til at drive strategiske projekter, gerne med dig som leder – enten direkte eller indirekte – og du har erfaring med både strategiudvikling, konceptualisering ifm. udvikling af processer og værktøjer samt eksekvering og forankring.

Vi forventer desuden, at du har stærke analytiske egenskaber, og du mestrer både Excel og PowerPoint på ekspertniveau. Grundet din store berøringsflade i organisationen er det desuden afgørende, at du er en stærk kommunikator og facilitator, der kan kommunikere på alle niveauer og forstår at tværfunktionelt samarbejde er nøglen til succes.

Vi glæder os til at høre fra dig

For at blive en del af Lemvigh-Müller skal du sende dit CV via ’Søg stillingen’ hurtigst muligt. Vi holder samtaler løbende og ansætter, når vi har den rigtige kandidat.

Har du spørgsmål, eller er du nysgerrig på at høre mere, så er du velkommen til at kontakte Senior Director Kristian Andersen på telefon 6074 8087.

I Lemvigh-Müller ser vi mangfoldighed som en styrke og arbejder aktivt med diversitet, bl.a. som del af DI’s Diversitetsløftet. Vi opfordrer derfor kvalificerede, uanset baggrund, til at søge jobbet.

Vi vil gerne bede dig om ikke at sende ansøgning, billede, alder eller andre personlige informationer, da vi arbejder aktivt med at mindske risikoen for bias i rekrutteringsprocessen.

Den ansvarlige forretningspartner

Hver dag sørger Lemvigh-Müller for, at varer fra tusindvis af producenter bliver leveret på rette sted og tid til installatører, industrivirksomheder og byggepladser i hele landet. Men vi gør mere end at pakke og levere. Siden 1846 har vi som forretningspartner sat vores viden, indsigt og erfaring i spil. Vi tager medansvar for, at vores kunder får succes - også når morgendagen kræver nye løsninger, fx indenfor digitalisering og grøn omstilling.

Som fondsejet virksomhed er samfundsansvar en del af Lemvigh-Müllers DNA. Ud over geninvesteringer i virksomheden går en del af vores overskud bl.a. til donationer via fondene til kulturelle, sociale og produktive formål samt støtte til medarbejdere.

Lemvigh-Müller ikon: citationstegn

Vi har lang erfaring med at drive en god arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø, højt engagement og en uformel omgangstone.

Mads Hay Pedersen, HR-direktør

Det mest værdifulde i vores verden … er dig

Det er mennesker, der gør hele forskellen, når de produkter og løsninger, man sælger, ligner konkurrenternes til forveksling. Det ved vi, og det lever vi efter.

Vi har som Danmarks største stål- og teknikgrossist mere end 550.000 varenumre på lager, men vores mest værdifulde aktiv er ubetinget vores 1.450 medarbejdere.

Det er vores medarbejderes viden, kompetencer og erfaring, som er med til at sikre, at tingene falder i hak i vores kunders forretning. At produktionen kører, at opgaverne og projekterne lykkes, giver vækst og overskud – i går, i dag, i morgen. Vi kalder det ”Når erfaring skaber fremtid”.

Derfor passer vi godt på vores medarbejdere. Det er en grundlæggende tankegang i Lemvigh-Müller. For vi ved, at vores medarbejdere er nøglen til fremtiden.

Vi investerer i din arbejdsglæde

Som medarbejder vil du opleve en arbejdsplads, hvor der er højt til loftet, og hvor du har høj grad af medbestemmelse. Hvor der bliver investeret i din personlige og professionelle udvikling. Hvor der er fuldt ledelsesfokus på at sikre et godt arbejdsmiljø, trivsel og engagement – og i det hele taget skabe de bedste rammer for din arbejdsglæde.

Du får del i overskuddet

Lemvigh-Müller har overskudsdeling. Ordningen omfatter alle medarbejdere, som alt efter overskuddets størrelse får tildelt andele ud fra anciennitet. Som medarbejder kan du også få økonomisk tilskud til livets store øjeblikke og via Lemvigh-Müller fonden søge om bl.a. ’barnevogns’- og ’bryllupspenge’. Det er muligheder, som gennem en menneskealder har været med til at tegne den særlige ånd, der er i Lemvigh-Müller.

Lemvigh-Müller ikon: citationstegn

Vi lever og ånder for at være den foretrukne forretningspartner. Det handler om faglig sparring, nytænkning og evnen til at skabe værdi for kunderne.

Pernille Wichmann, Senior Sales Director

Syv hurtige facts om os

Lemvigh-Müller ikon: hus med mennesker
1.400+

MEDARBEJDERE

Lemvigh-Müller ikon: mennesker
20.000+

KUNDER

Lemvigh-Müller ikon: stregkode
550.000+

VARENUMRE

Lemvigh-Müller ikon: bygning med menneske foran
2

HOVEDKONTORER

Lemvigh-Müller ikon: lagerbygning
3

CENTRALLAGRE

Lemvigh-Müller ikon: kasseapperat
23

HÅNDVÆRKERBUTIKKER

Lemvigh-Müller ikon: hånd med penge
8 mia.

KR. I OMSÆTNING (2023)

Lemvigh-Müller ikon: citationstegn

Lemvigh-Müller har et formål, der rækker langt ud over at være førende stål- og teknikgrossist.

Sofie Kølgaard Reichel, Head of IT Business Systems

Lemvigh-Müller: Når erfaring skaber fremtid