CPH fik større kendskab til deres medarbejderes arbejdsglæde – og indsigt i, hvordan de opfattes udefra
Med en intern og ekstern employer brand analyse fra Jobindex fik CPH helt styr på, hvordan deres kultur opfattes af ansatte og potentielle kandidater – og en masse inspiration til deres kommende arbejde gennem det næste år med ny EVP.
Udfordring
Som alle andre stod CPH over for et marked, hvor det til tider er svært at finde kvalificerede kandidater. Samtidig skulle arbejdet med en ny EVP danne grundlag for både endnu højere medarbejdertrivsel men også tale endnu mere målrettet til de forskellige målgrupper af kandidater.
”En EVP skal appellere til både ansatte og kandidater, og det var supergodt at få den indsigt her. Vi kunne blive klogere på hvad vores ansatte forbandt med deres arbejdsplads og se, om det kunne spejles i kandidaterne. På den måde vil vi kunne skabe en autentisk fortælling.”
Løsning
Jobindex udførte en intern og ekstern employer brand analyse for CPH. Her fik vi afdækket en række af spørgsmål omkring opfattelsen af fx kultur, diversitet, løn, lokation, ledelse mm. hos både ansatte og potentielle kandidater.
Analysen kunne bl.a. synliggøre kandidaternes opfattelse sammenholdt med de ansattes oplevelse – og slå ned på de punkter, hvor der var mest behov for fokus. Desuden leverede analysen over 3000 citater i fritekst, som CPH kunne bruge i deres videre employer branding indsatser.
”Vi fandt bl.a. ud af, at der var forskel på kulturen i forskellige afdelinger, som vi nu kan gå ind i arbejde med, og finde ud af, hvad vi kan skrue på. Og så kan vi sammenholde det med vores psykiske APV. Alt det gør, at vi får medarbejdere, der føler sig hørt og ser, at vi løfter arbejdspladsen.”
Skal vi booste dit employer brand?
Kontakt os herDu kan også ringe til os på 38 32 33 55, eller skrive en mail til salg@jobindex.dk.