Økonom til Center for Engros og Transmission i Energitilsynet

Vil du arbejde med udviklingen af velfungerende energimarkeder?

Center for Engros og Transmission søger lige nu en økonom til engrosområdet for gas og til at varetage og udvikle den økonomiske regulering af Energinet.

Du får din daglige gang i Center for Engros og Transmission. I centret arbejder vi bl.a. med vilkår for adgang til infrastruktur, implementering af det indre marked for energi i EU, markedsovervågning og udvikling af velfungerende markeder i Danmark og i Europa. Opgaverne i kontoret spænder bredt og omfatter:

  • Godkendelse af markedsdesign og tarifmetoder
  • Analyser af engrosmarkederne for el og gas
  • Økonomisk regulering af Energinet
  • Markedsovervågning og håndhævelse af forbud mod markedsmanipulation (REMIT)
  • Internationalt samarbejde om implementering af det indre marked for energi i Europa
  • Analyser af forbrugerpriser
  • Deltagelse i internationale møder og forhandlinger med kolleger fra regulatorer i Europa

Vi tilbyder

Vi tilbyder et godt kollegialt og fagligt miljø, der udvikler og udfordrer dig, og hvor der er tid til at komme i dybden. Hverdagen er præget af humor, åben kommunikation og en positiv tilgang til kolleger og nye udfordringer.

Vores opgaver er krævende og komplekse, og vi har tæt kontakt til andre offentlige myndigheder, regulatorer i Norden og Europa samt aktører i energibranchen.

Vi har høje faglige ambitioner og engagerede medarbejdere. Vi prioriterer din faglige udvikling, og du vil få tilbudt relevante on-line og on-site kurser hos bl.a. Florence School of Regulation, ligesom der vil være mulighed for at tilpasse din opgaveporteføljen til dine interesser og kompetencer. Med et job i Center for Engros og Transmission vil du få mulighed for en bred indføring til energiområdet.

Din profil

Du er en analytisk og faglig stærk økonom eller lignende. Erfaring fra offentlig administration eller energiområdet er en fordel, men ikke en forudsætning. Du er resultatorienteret og kan lide at arbejde i et fagligt udfordrende miljø, hvor sagerne er relativt forskellige, og hvor omgivelserne er i bevægelse.

Arbejdet indeholder både økonomiske, juridiske og tekniske forhold, og det forventes, at du ser en udfordring i at arbejde sammen med andre faggrupper og har interesse for energisektoren.

Du arbejder selvstændigt, men værdsætter også at være en del af et velfungerende team. Du har gode formidlingsevne såvel mundtligt som skriftligt, er god til at skære en problemstilling til og har "drive" og gennemslagskraft.

Du taler og skriver engelsk på højt niveau, og du har gerne kendskab til andre europæiske sprog. Du har mod på at repræsentere Energitilsynet på møder med andre europæiske regulatorer, transmissionsoperatører, medlemsstater og EU-Kommissionen i ind- og udland.

Er du interesseret?

Ønsker du at søge stillingen, så send en ansøgning, CV og relevante papirer - herunder eksamensbeviser for både bachelor- og kandidatuddannelse via nedenstående link til Energitilsynets rekrutteringssystem. Du er velkommen til at ringe, hvis du vil høre mere om stillingen.

Kontaktperson
Kontorchef Mads Lyndrup
Tlf.: +45 4171 5404
Mail: ml@energitilsynet.dk

Ansøgningsfristen er den 19. februar 2018 kl. 10.00.

Samtalerne forventes gennemført løbende. Tiltrædelse senest 1. april 2018. Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge stillingen - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder.

Som en del af Regeringens udflytningsplan er det d. 17. januar 2018 offentliggjort, at Energitilsynet skal flyttes til Frederiksværk. De praktiske detaljer er endnu ikke fastlagt, men flytningen ventes gennemført i 2019.

Energitilsynet som arbejdsplads

Vi er i alt ca. 85 medarbejdere i Sekretariatet for Energitilsynet. Vi har høje faglige ambitioner og engagerede medarbejdere. Det er vores vision at være kendt og anerkendt for faglighed, effektivitet, handlekraft og mod til nytænkning. Vores opgaver er krævende og komplekse, og vi har tæt kontakt til andre offentlige myndigheder og energibranchen. Vi har gode arbejdsforhold, herunder fleksibel arbejdstid, og vi lægger vægt på en god balance mellem arbejde og fritid. Vi tilstræber at skabe en hverdag med åben kommunikation og en god omgangstone blandt vores kolleger.

Cookies på Jobindex

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra Jobindex og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.