Controller til central rolle i Energitilsynet

Du får spændende udfordringer, faglig udvikling og indflydelse

Som controller i Sekretariat for Energitilsynet er du med til at løfte ansvaret for institutionens økonomi. Du får en stilling, hvor:

  • Du arbejder tæt sammen med ledelsen og på tværs af organisationen.
  • Du er tovholder for vores økonomistyring, regnskab og budgetopfølgning.
  • Du er en del af et arbejdsmiljø, der bidrager til din faglige og personlige udvikling.
"Noget af det jeg bedst kan lide ved jobbet er, at man får lov til at arbejde med alle aspekter af faget, samtidig med, at man får stor indsigt i Energitilsynets forskellige ansvarsområder,

fortæller Piyanuch, der har været controller hos Energitilsynet i 5 år.

Stillingen som controller

Som controller kommer du til at forestå udarbejdelse af budgetter og regnskaber, årsrapporter, finanslovsarbejdet og økonomiafrapportering til Energitilsynets formandskab mv. Energitilsynets arbejde er gebyrfinansieret, og du kommer til at udarbejde gebyrregnskabet. Du er hovedansvarlig for Energitilsynets bidrag til finanslovforslag. Endelig skal du bistå med generel økonomistyring samt økonomisk ledelsesinformation.

Du starter med at varetage driftsopgaver som rapportering, analyser, budgettering og tidsregistrering. Senere vil du deltage mere aktivt i forretningen, hvor du bl.a. er med til at udvikle en ny metode til beregning og opkrævning af gebyrer.

Stillingen er placeret i center for Ret og Administration. Du kommer til at arbejde tæt sammen med HR-medarbejderen og direktionssekretæren bl.a. om ledelsesinformation.

Du kan se frem til at blive en del af et center, hvor vi går langt for din faglige og personlige udvikling. Du får derfor også mulighed for at deltage i efteruddannelse og kurser, ligesom vi støtter dig fagligt i din hverdag – blandt andet via en mentorordning.

"Da vores økonomi ikke er så kompleks, lærer du relativt hurtigt at håndtere økonomistyringen og dine opgaver i årshjulet, men opgaverne varierer rigtig meget, så ingen dage er ens,

fortæller Piyanuch

Er du økonomisk dygtig på mange plan?

Du har en økonomisk uddannelse (cand.polit., cand.merc., cand.scient.oecon., cand.silv. eller lignende). Du kan være nyuddannet, men erfaring fra en tilsvarende stilling inden for staten vil være en fordel.

  • Du er resultatorienteret og arbejder selvstændigt, men spiller også gerne med i et velfungerende team på 4 personer.
  • Du har gode formidlingsevner såvel mundtligt som skriftligt.
  • Du er udadvendt og god til at skabe kontakt og arbejde på tværs af organisationen.
  • Du har viljen samt evnen til at tage ansvar for økonomiområdet.
  • Du har gerne erfaring med eller interesse for Navision.

”Det er en central og bred rolle – du får ansvar fra dag 1, og du kan virkelig påvirke tingene og finde dine egne løsninger,” fortæller Piyanuch.

Kontaktpersoner

Pia Rønager
Rets- og Administrationschef
41 71 53 71
pr@energitilsynet.dk
LinkedIn profil

Er du interesseret?

Ønsker du at søge stillingen, bedes du fremsende en ansøgning, CV og relevante papirer, herunder eksamensbeviser for både bachelor- og kandidatuddannelse via nedenstående link til Energitilsynets rekrutteringssystem.

Ansøgningsfristen er den 21.03.2017 kl. 10.00.

Samtalerne forventes gennemført løbende. Tiltrædelse senest 1. maj 2017. Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Alle, uanset etnisk baggrund, alder og køn, opfordres til at søge.

Energitilsynet som arbejdsplads

Hos os træder du ind i et stærkt fagligt miljø, hvor du kan få en rigtig god start på din karriere. Her får du muligheden for at blive en dygtig sagsbehandler og en yderst attraktiv specialist inden for det statslige økonomiområde.

Vi lægger desuden stor vægt på at have et godt kollegialt miljø. Derfor afholder vi en del sociale arrangementer både i og uden for arbejdstiden. For det er vigtigt for os, at vi lærer hinanden godt at kende og trives i hverdagen.

Læs mere

Vi er i alt ca. 65 medarbejdere i Sekretariatet for Energitilsynet. Vi har høje faglige ambitioner og engagerede medarbejdere. Det er vores vision at være kendt og anerkendt for faglighed, effektivitet, handlekraft og mod til nytænkning. Vores opgaver er krævende og komplekse, og vi har tæt kontakt til andre offentlige myndigheder og energibranchen. Vi har gode arbejdsforhold, herunder fleksibel arbejdstid, og vi lægger vægt på en god balance mellem arbejde og fritid. Vi tilstræber at skabe en hverdag med åben kommunikation og en god omgangstone blandt vores kolleger.

Cookies på Jobindex

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra Jobindex og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.