Vil du have hele staten som din arbejdsplads, og er du klar til at bruge din skarpe forretnings- og/eller it-forståelse til at vedligeholde og optimere Statens lønløsning? Bliver din arbejdsdag bedre, når du hver dag kan mærke, at din indsats hjælper andre? Så har du nu mulighed for at komme med bag kulisserne i Statens Løn- og Pensionsløsning. Her vil du opleve en hverdag fyldt med spændende udfordringer sammen med dygtige og engagerede kolleger.

Om stillingen Vi søger 1–2 nye kolleger, der skal være med til at varetage den løbende drift, vedligeholdelse og optimering af Statens lønløsning. Det er vigtigt, at du motiveres af at arbejde med komplekse opgaver med en stor forretningsvendt snitflade.

Dine primære opgaver vil være:

  • Analyse- og fortolkningsopgaver af blandt andet nye regler, overenskomster, lovgivning, ændringer og aftaler — og omsætte det til kode i lønløsningen
  • Test og dokumentation af programændringer
  • Afstemning og kontrol af lønkørslerne
  • Dialog og sparring med first-line support, der er ansvarlig for support af vores løsning
  • Varetage second-line support på systemtekniske ændringer
  • Udarbejdelse af dokumentation og vejledninger
  • Støtte op om og deltage i udviklingen af den nye lønløsning, bl.a. ved deltagelse i workshops.
Om dig Vi forestiller os, at du har erfaring inden for det offentlige HR- og lønområde eller fra lignende opgaver i en anden systemportefølje, som du kan bygge videre på. Det er dog ikke et krav.

Vi leder efter dig, som:

  • Har stor viden inden for det offentlige/statslige lønområde
  • Har god procesforståelse samt stærke it-kompetencer
  • Kan læse og forstå en overenskomst eller aftale samt analysere og fortolke reglerne
  • Er struktureret, analytisk og har sans for tal og logiske sammenhænge
  • Trives med komplekse opgaver og begejstres af at udarbejde gode løsninger
  • Er nysgerrig og ser muligheder frem for begrænsninger
  • Sætter en ære i at tage ansvar og følge opgaver til dørs.
Om os Vi tilbyder en stilling i en dynamisk it-organisation, hvor du har mulighed for både faglig og personlig udvikling. Vi arbejder seriøst med vores opgaver, men altid med et smil på læben. Vi har en positiv stemning og et godt fællesskab, hvor hjælpsomhed og tillid er centrale værdier.

Vi tilbyder blandt andet:

  • Grundig oplæring gennem et skræddersyet oplæringsforløb
  • Deltagelse i Finansministeriets onboardingprogram, der giver dig indsigt i din nye arbejdsplads
  • Et samarbejdsorienteret og positivt arbejdsmiljø
  • En uformel omgangstone, hvor samarbejde er i fokus
  • Fleksible arbejdsforhold, der sikrer god balance mellem arbejds- og familieliv
  • En arbejdsplads i hjertet af København.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Læs mere om Økonomistyrelsen som arbejdsplads her.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele ansættelsesperioden. I forbindelse med ansættelsen vil du blive bedt om at fremsende en privat straffeattest, som du rekvirerer via www.politi.dk eller ved fysisk fremmøde på din lokale politistation. Vi fortæller mere om dette undervejs i ansættelsesforløbet.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, p.t. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte souschef Malene Kjær på telefon 30 51 84 06 eller via e-mail: malkja@oes.dk.

Tiltrædelse forventes at være den 1. januar 2026.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen "Søg stillingen" senest den 14. november 2025.

Vi forventer at holde samtaler løbende og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen i januar 2026.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater, uanset personlig baggrund, til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex