Socialfaglig konsulent med blik for forhandling og det rette match
Så er du måske vores nye socialfaglige konsulent i Myndighed Social?
Stillingen er på fuld tid med opstart senest 1. februar 2026.
Om stillingen
Som socialfaglig konsulent bliver du en central drivkraft i arbejdet med at skabe det bedst mulige match mellem borger, indsats og tilbud.
Du får en nøglerolle i at sikre kvalitet, økonomi og samarbejde i såvel egen kommune som på tværs af kommuner og i samarbejdet med eksterne leverandører.
Du bliver en del af Myndighed Social, hvor du vil referere direkte til centerlederen og du vil indgå i et samarbejde med 22 engagerede rådgivere, fordelt på 3 teams, administrationen og udførerområdet.
Dine opgaver
Som socialfaglig konsulent får du en alsidig hverdag med mulighed for personlig og faglig udvikling. Dine opgaver vil primært være:
- Deltage i matchning af borgere til eksterne botilbud – med fokus på rette indsats til rette pris.
- Kvalificere og genforhandle eksisterende indsatser.
- Understøtte interne tilbud i forhandlinger med køberkommuner samt deltage i udarbejdelse af kontrakter og bestillinger.
- Være bindeled og samarbejdspartner til andre kommuner og regionen.
- Bidrage som sparringspartner for rådgivere og udførere.
- Være med til at opbygge en kultur og struktur omkring forhandlingsarbejdet i Myndighed.
Hvem er du?
Vi leder efter en kollega, der trives i krydsfeltet mellem faglighed, økonomi og samarbejde – og som har blik for både detaljer og helhed.
Du har
- Erfaring med forhandling, kontrakter og bestillinger på det sociale område.
- Indgående kendskab til det specialiserede socialområde, herunder lovgivning og takster.
- Gode økonomiske, analytiske og kommunikative kompetencer.
- Forståelse for det politiske og organisatoriske landskab.
- Et værdisæt præget af samarbejde, kvalitet og systematik.
- En relevant uddannelsesbaggrund – fx socialrådgiver, jurist, kandidat i samfundsvidenskab eller tilsvarende.
Vi tilbyder
Hos os får du
- Stor indflydelse på egen opgaveløsning.
- Mulighed for at sætte dit præg på udviklingen af forhandlingsarbejdet i Myndighed Social.
- Dygtige, erfarne og hjælpsomme kollegaer.
- Et arbejdsmiljø med høj faglighed, engagement og humor.
- Faglig og personlig udvikling.
Praktisk information
- Tiltrædelse: 1. februar 2026.
- Arbejdssted: Holstebro Kommune.
- Løn og vilkår: Efter gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist
27. november 2025 kl. 8.00.
Første samtale afholdes den 1. december 2025.
Anden samtaleafholdes den 8. december 2025.
Har du spørgsmål?
Kontakt Centerleder Lisbet Hedegaard på telefon 40 47 49 57 eller mail lisbet.hedegaard@holstebro.dk.
Send din ansøgning via linket ”Søg stillingen” – og bliv en del af et stærkt fællesskab, der arbejder for at skabe værdi for både borgeren.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex