Vil du være et stærkt bindeled mellem Almen Praksis og Klinisk Biokemisk Afdeling?

Da vores laboratoriefaglige konsulent går på pension søger vi nu efter 2 laboratoriefaglige konsulenter til vores afdeling. Vi er en afdeling med laboratorier på 2 geografier i Slagelse og i Næstved, hvorfor vi nu søger 2 kollegaer, som hver især har hovedtilknytning på hver geografi.

I skal være udviklingsorienteret og have tæt indbyrdes samarbejde internt i vores afdeling. Derudover samarbejder I tæt med regionens øvrige laboratoriefaglige konsulenter, hvor I understøtter og udvikler det gode tværsektorielle samarbejde med praktiserende læger med faglig sparring samt løbende problemstillinger.

Opgaverne som laboratoriefaglig konsulent er på ca. 50 procent af tiden, derudover arbejder du/I med afdelingens øvrige opgaver indenfor kvalitetssikring og udvikling som patientsikkerheds- og kvalitetsnøgleperson.

Laboratoriefaglig konsulent opgaver

  • Er kontaktperson til praksissektor og eksterne samarbejdspartnere
  • Oplærer og vejleder praksispersonale i blodprøvetagning og præanalytiske forhold
  • Vejleder og bistår praksispersonale omkring decentralt udstyr samt kvalitetssikring
  • Ansvarlig for oprettelse af læger i WebReq, hjælpe med profiler samt opdatere ved ændringer
  • Tilbyder og forestår praksisbesøg
  • Medansvarlig for nyhedsbreve og anden information til praksis

Patientsikkerheds- og kvalitetsnøgleperson opgaver

  • Arbejder med forbedringer i forhold til afdelingens Requests og UTH´er
  • Udviklings – og forbedringsarbejde i afdelingen generelt
  • Dokumentationsopgaver ifm. ISO 15189 samt D4 retningslinjer
  • Ad hoc kvalitets-, undervisnings- og dokumentationsopgaver

Vi forventer at du

  • Er uddannet bioanalytiker, gerne med minimum 2 års erfaring
  • Har gode IT tekniske kompetencer
  • Stor interesse indenfor præanalytisk kvalitet og tværfagligt samarbejde
  • Har god relationelle kompetencer
  • Har gode formidlingskompetencer. Kan undervise og formidle stof på en pædagogisk måde
  • Har et højt servicegen, er smilende og udadvendt
  • Et god til at samarbejde, er opsøgende samt engageret og mødestabil
  • Du skal kunne strukturere og planlægge egne opgaver samt være fleksibel


Klinisk Biokemisk Afdeling på NSR er en afdeling med en afdelingsledelse. Klinisk Biokemisk Afdeling i Næstved har ca. 45 ansatte, som servicerer sygehuset og ambulante patienter med blodprøver og EKG. Derudover analyseres størstedelen af blodprøverne for praktiserende læger i vores optageområde i Næstved. Vi har prøvetagningssatellit i Ringsted, som hører sammen med Næstved. Klinisk Biokemisk Afdeling i Slagelse understøtter hele Slagelse Sygehus som akutsygehus inkl. Psykiatrien med vagtfunktion 24/7. I Slagelse har vi 2 ambulatorier samt funktion med DXA-skanninger. I Slagelse er der ca. 80 medarbejdere.

Klinisk Biokemisk Afdeling har 2 regionale funktioner i Næstved: Sekretariat for Tarmkræftscreening samt Biobank.

Samlet i hele Klinisk Biokemisk Afdeling er vi ca. 160 ansatte inkl. stabsmedarbejdere, ledere, undervisere, forskere, læger, kemikere og specialister.

Afdelingens budget er på 138 mio. kr. og vi håndterer ca. 9 mio. analyser årligt i vores afdeling.

NSR Sygehus strategi er: Sammen er vi bedst. Det efterlever vi som afdeling og har fokus på godt samarbejde, god service samt et godt arbejdsmiljø både internt og eksternt. Vi har et meget tæt regionalt samarbejde, som vi værdsætter.

Stillingerne er på 37 timer, primært dagtid. Du skal have kørekort og egen bil.

Du bliver ansat på begge vores geografier, men vil have hovedarbejdsplads i enten Næstved eller Slagelse (Notér gerne i ansøgningen, hvis du foretrækker en geografi).

Du refererer dagligt til administrativ funktionschef, og er en del af afdelingens administrative stab.

Ønsker du at høre mere om stillingen, så kontakt venligst: Adm. Funktionschef: Therese Kronevald, mail: Mako@regionsjaelland.dk og mobil 29174812.

Ansøgningsfrist: 16. oktober 2025
Samtaler afholdes: 22. oktober 2025

På Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse sætter vi en ære i at samarbejde på tværs af afdelinger, sygehuse, kommuner og praktiserende læger, fordi det gavner vores patienter. Derfor hedder vores strategi også "Sammen er vi bedst".

Vi har stor tillid til vores medarbejdere og tror på, at åbenhed og frihed skaber udvikling og nytænkning i dagligdagen, så der bliver kortere vej fra ord til handling.

Vi arbejder aktivt med bæredygtighed på flere planer. Både hvad angår miljø, men også omkring vores behandlingsforløb og arbejdsgange. Og kan vi gøre tingene smartere, gør vi det.

Vi lægger stor vægt på, at vores medarbejdere trives. Derfor har vi fokus på såvel tryghed og udviklingsmuligheder, balance mellem arbejde og fritid og en veltilrettelagt onboarding.

Alt det mener vi, er med til at skabe arbejdsglæde hos medarbejderne. En arbejdsglæde, der også er med til at skabe tryghed og tilfredshed hos dem, vi er her for - nemlig patienterne.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex