Administrativ medarbejder til myndighedsopgaver
Trives du i en travl hverdag med mange varierende opgaver, hvor du har mange bolde i luften på samme tid? Og har du lyst til at arbejde et sted, hvor vi har kollegamotion, en uhøjtidelig omgangstone og et stærkt fællesskab? Så skal du endelig læse videre.
Da vores ene medarbejder i administrationen går på en velfortjent pension, søger vi en ny kollega i Myndighedsafdelingen under Teknik & Miljø i Tønder Kommune. Vi søger en selvstændig og udadvendt administrativ medarbejder, som både har flair for klassiske kontoropgaver og mod på at arbejde med myndighedsopgaver.
Myndighedsafdelingen varetager opgaver indenfor byg, industri, jord- og affald, landbrug, natur, spildevand, vandløb, vej og grundvand. Du vil få en blækspruttefunktion, hvor du understøtter dine kollegaer på de fleste områder.
Dine opgaver bliver bl.a.
- personaleadministration, behandling af ind- og udgående fakturaer (OPUS), oprettelse af sager og journalisering samt sags- og brevskabeloner (SBSYS), postfordeling, registrering af olietanke i BBR m.m.
- opfølgning og understøttelse af myndighedssager – fx byggesager, landbrugssager, spildevandssager, campingtilladelser – herunder behandling af ansøgninger om opførelser af legepladser og tilsyn med campingpladser
- kontakt med borgere og virksomheder – både telefonisk og skriftligt
- samarbejde med kollegaer på tværs af afdelingen og forvaltningen.
Vi forestiller os, at du
- har en relevant administrativ uddannelse og lyst til at lære nye fagområder
- er god til at kommunikere venligt og tydeligt – både mundtligt og skriftligt
- har erfaring med eller interesse for myndighedsarbejde og borgerkontakt
- har en god ordenssans og arbejder struktureret
- har solide IT-kundskaber og kan navigere i forskellige systemer.
Vi forventer ikke, at du kan alt fra dag ét – men du skal have lysten til og forudsætningerne for at lære, lige som du skal være nysgerrig, løsningsorienteret og god til at samarbejde. Du vil blive godt lært op af vores nuværende administrationsmedarbejder, som du skal dele opgaverne med.
Vi tilbyder et alsidigt job med spændende opgaver og gode muligheder for faglig og personlig udvikling, og hvor du får mulighed for kurser og efteruddannelse.
Hvem er vi?
I Myndighedsafdelingen er vi 38 engagerede kolleger, der arbejder med alt fra vandløb og veje til byggetilladelser, affald, landbrug, byggetilladelser, natur og meget mere. Vi har et åbent kontormiljø med en uhøjtidelig tone, fleksibilitet og fokus på trivsel. Tønder Kommune er et godt sted at bo og arbejde – med storslået natur og spændende samarbejder på tværs af grænsen.
Løn og ansættelse
Stillingen er på 37 timer om ugen med fleksibel arbejdstid. Løn efter kvalifikationer og gældende overenskomst.
Tidsplan
- Ansøgningsfristen er den 12. oktober
- Vi indkaldelser til samtaler den 13. oktober
- Vi holder samtaler den 16. oktober
- Tiltrædelse er den 1. december 2025
Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Søren Rode Warming på tlf. 23 66 27 14 eller sagsbehandler Susanne Løsche på tlf. 21 49 34 27.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Du søger stillingen ved at sende ansøgning, CV og anden dokumentation elektronisk via ansøgningslinket. Du modtager en kvittering for ansøgningen, men vær opmærksom på, at kvitteringen og en eventuel invitation til samtale kan ende i dit spamfilter.
Kørekort:
B Almindelig bil
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex